SkönaDjurgårn skrev:Är det inte polisen som borde gå ut med en ursäkt?
Personligen har jag vänt mig mot formuleringen "ursäkt", jag skulle föredra ett fördömande. Om DIF lagt ut något i stil med "Vi i DIF kan inte acceptera våld på våra arrangemang, oavsett vilka som står för våldet. I matchen mot AIK den 26/1 finns flertalet övertramp från polisen dokumenterade, övertramp ingen kan blunda för. Därför väljer vi att i skarpa ordalag fördöma polisens insats under torsdagskvällen.", men något fördömande kom aldrig.
Att de istället, en dryg vecka före nästa derby, väljer att HELT gå emot deras officiella supporterförenings uppmaning om att hålla klacksektionen fri och samtidigt hävda att de "står bakom" sina supportrar är mer än ett skott i foten på dem själva. Det är även ett direkt HÅN mot alla eldsjälar som sett till att hockeyn har gått från tjugotalet tappra i klacken flertalet matcher till Sveriges överlägset mäktigaste klack.
När de nu uppmanar folk att ställa sig i klacken, trots JK:s uppmaning, trots allt som hänt de två senaste derbyna och trots att Mats Larsson själv besvarade en frågorna om de kunde garantera sina besökares säkerhet på infomötet (med något i stil) med "Uehäeh, näeee, det kan vi väl inte egentligen.", då är något allvarligt fel textförfattarens syn på situationen.
Vem skrev texten, varför och på vems order? Hur kommer det sig att DIF hävdar att de "står bakom" sina supportrar en och en halv vecka efter att många blev misshandlade av dem som ska garantera besökarnas säkerhet och/eller blev helt grundlöst trakasserade, utan att de någon gång fördömt det som hände?
Det publicerade är bara en sak, pinsamt.