Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Kentta »

Modoiterna är ju för sköna! :P
Att Ludwig skulle vilja spela Allsvenskan (Timrå) eller gå till en klubb som absolut inte har nån "junior tradition" de senaste åren (DIF) ser jag som ytterst tveksamt och väldigt dumt om inte annat.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av seppuko »

Haha. Inskränkta jäklar. Hela min tjejs släkt är modoiter och dom håller med mig om att deras junissatsning i te fungerat helt bra från j-lag till a-lag samt att dom är lite DIFs B-lag i år. Men detta var ju verkligen skygglappar på hos han som skrev det där.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Har inte så mycket bättre ställe att posta detta på och ursäkta om det redan finns någonstans.

Pontus Åberg är rankad 4:a just nu utav de europeiska utespelarna som inte är draftade.
http://www.nhl.com/ice/draftprospectbrowse.htm?cat=2
Om jag inte missat något namn så är det "bara" två till på listan över de 135 främsta som är DIFare och det är nr 120, Fredric Anderberg och nr 133 Philip Holm.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag vill inte ha in en till transatlant-back. Vi har bara utrymme för en icke-EU spelare till eftersom vi har Kyle på kontrakt nästa säsong. Den värvningen tycker jag vi väntar med tills vi upptäcker vad som inte går att få in på den europeiska marknaden. Playmaker? Målskytt? Förstacenter? Sedan vänder man till Nordamerika och plockar hem detta. Där finns det väldigt många duktiga AHL-spelare som går att få till Sverige.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev: Playmaker? Målskytt? Förstacenter?
Linkan.
Niky D.
Ante.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev: Playmaker? Målskytt? Förstacenter?
Linkan.
Niky D.
Ante.
Att vi ska få in exakt dom spelarna vi vill ha och få behålla exakt de spelarna vi vill ha kvar är rätt naivt och tro dock..
Expert.
litto

Inlägg av litto »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4335482.ab

Orkar inte se Danielsson lira i Brynäs. AGERA, JÄRLAN, FÖR EN GÅNGS SKULL!!!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
kaminor

Inlägg av kaminor »

litto skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4335482.ab

Orkar inte se Danielsson lira i Brynäs. AGERA, JÄRLAN, FÖR EN GÅNGS SKULL!!!
Sannolikheten att han skulle hamna i Brunass måste ändå ses som extremt liten. Har oerhört svårt att se att han spelar i Elitserien nästa år över huvud taget. Om han gör det ligger nog Modoh fortfarande bäst till, och DIF antagligen bättre till än Brunass. KHL är nog det troligaste scenariot.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Ser gärna att man signar Fernholm

En stor, stabil och defensiv back som vi verkligen har saknat i detta lagbygge bortsett från DT.

Dessutom vill han ju inget hellre än att spela för DIF igen. Så länge han inte har orimliga lönekrav tycker jag att det är katastrof att inte signa honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tidigare år har vi sett kontraktsförlängningar med våra viktigaste spelare vid den här tiden.. Just nu står det still. För att man vill vänta med vad Challe tycker? För att en ny sportchef är på väg och Järlan inte vill ta några beslut åt honom? Varför vet jag inte...

Men just nu borde förlängningar med Wesslau och Printz ligga på bordet. För dom är givna.
Expert.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:Tidigare år har vi sett kontraktsförlängningar med våra viktigaste spelare vid den här tiden.. Just nu står det still. För att man vill vänta med vad Challe tycker? För att en ny sportchef är på väg och Järlan inte vill ta några beslut åt honom? Varför vet jag inte...

Men just nu borde förlängningar med Wesslau och Printz ligga på bordet. För dom är givna.
Wesslau kanske vill avvakta andra anbud...

Gällande Printz så borde det vara klart för länge sedan.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Harold Camping skrev:Ser gärna att man signar Fernholm

En stor, stabil och defensiv back som vi verkligen har saknat i detta lagbygge bortsett från DT.

Dessutom vill han ju inget hellre än att spela för DIF igen. Så länge han inte har orimliga lönekrav tycker jag att det är katastrof att inte signa honom.
Nej. Fernholm pissade på oss när vi behövde honom som mest. Han kom tillbaka under säsosongen 05/06 när vi hade kanske det sämsta laget ever och hjälpte vårt mediokra försvar. Han sa att Djurgården betydde allt och att han inte ville spela någon annanstans i Elitserien. Sen stack han till plastklubben efter säsongen trots att vi ville behålla honom till varje pris. Han svek DIF,ledningen och fansen när vi befann oss i en väldigt svår situation. Han är en bra back, men jag hoppas på en annan back.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Man kan ju hoppas att det kommer in lite friskt blod även i sportchefsrollen nu när det blir nya tränare. Oavsett vilket hoppas man ju att de snickrar ihop ett lite bättre lagbygge med betoning på det sista. Se till att man får en bättre balans överlag.

Svårt som fan att sia kring värvningar redan nu och särskilt med vårt jobbiga läge. Som redan nämnts många gånger så vore ju Ante en fin värvning och det är väl egentligen en fråga om vad han själv känner och för all del kanske vad Habs tycker kring hans framtid. Ges han ett ärligt försök att ta en tröja i NHL så försöker han säkert annars kommer han nog hem.

Danielsson är det ju också mycket snack om men om man ska se till det faktum att han gör en kanonsäsong så lär ju KHL närmast per automatik ligga bra till. Ett gäng millar för kommande år lär ju gå före spel i elitserien gissar jag. Om inte så lär det bli huggsexa och ligger vi såpass bra till att han skulle nobba toppklubbarna med deras löner??

Linkan vore intressant förstås och ett sista år hemma är det nog många som kan tänka sig.

Fernholm tar jag gärna emot och det känns fullt realistiskt dessutom.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:Tidigare år har vi sett kontraktsförlängningar med våra viktigaste spelare vid den här tiden.. Just nu står det still. För att man vill vänta med vad Challe tycker? För att en ny sportchef är på väg och Järlan inte vill ta några beslut åt honom? Varför vet jag inte...

Ja eftersom dom utgår från sin lista så håller man just nu på och jobbar fram ett kontraktsförslag till herr Nilson där man vill komma med ett riktigt saltat erbjudande för att han ska skriva på för år 2014-2018. Det är detta som drar ut på tiden.

Vad Challe tycker och hans framtida kompanjoner borde man ju kunna fråga dom om så det bör i mina ögon inte vara något problem. Sen det där med en ev. ny sportchef kan man ju bara spekulera i.

Jag tror att DIF bara är lite segare med detta än vad dom normalt är.
Helt klart är dock att dom har en lista, så till sommaren vet vi om t.ex. Fimpen och Tim får förlängt, kanske med en ny lönesänkning och lovord om 5min speltid/match.

Näe ja int bitter.
Låst