DIF-säk

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stadion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF-säk

Inlägg av Stadion »

Sicken tur att du själv är en så bra debattör som upprepar allt 25ggr, det är ju inte så att du själv har skrivit några bra argument.
laxen

Inlägg av laxen »

Stadion skrev:Sicken tur att du själv är en så bra debattör som upprepar allt 25ggr, det är ju inte så att du själv har skrivit några bra argument.
fast jaghåller med honom. Folk som skriver saker mot dif skriver bara som du nu en meningslös rad eller typ "clown" eller "pajas". Inga bra motfakta eller egna insikter i debatten som bör handla om hur man löser situationen. Om folk har olika åsikter så är det okej men jag håller med om att de som klagar på DIF nu inte anger så många bra skål till sina ursäkterutan de bara hakar på järnkaminernas uppmaning utan att de sjàlva övervägt för och nackdelar.

Jag tycker att om aik också bojkottar så kan vi göra det. Men om aik går på matchen så borde vi också gå. DIF måste alltid komma först. Sen om vi är missnöjda så får vi väl klaga på polisen som faktiskt ärbovarna i dramat. Men nu måste vi stötta laget till 3p. Tycker det är konstigt att så många i första hand klagar på dif. Om ni ska svara på detta så avara med nåt vettigt och inte som han sa , bara argumentlösa inlägg.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

AMMC skrev:
pulverapa skrev:
AMMC skrev:
pulverapa skrev:
AMMC skrev:Att man från DIF Hockeys håll efter 22/12 2010 eftersökt och välkomnat de nya direktiv som polisen infört. Nolltolerans, punktmarkering av det som polisen och DIF säkerhet anser är "jobbiga supportrar" (vilket inkluderar Fabriken, UCS och till viss del JK-folk) för att det ska vara obehagligt för dessa att gå på hockey. Detta undanhåller man från oss när man helt lämnar över ansvaret på polisen (eller enskilda polismän som Mats Larsson försökte intala oss att det handlade om).

Nu när övergreppen på läktarna gick så långt blir det såklart lite jobbigt att kännas vid detta, och lika omöjligt att direkt kritisera och ta avstånd från polisens agerande.

Känner du inte att pusselbitarna börjar komma på plats snart? Känns som att vi gått igenom detta ett par ggr.
Jag är ledsen men jag anser inte att utslängning av personer från olika falanger BEVISAR att DIF välkomnat nolltollerans och punktmarkering. Det är inte bevis för mig. Det håller inte.
Du får anse vad du vill. Jag vet att du kommer vända och vrida på allt som sägs och skrivs till fördel DIF tills den dagen du själv får smaka på konstapelns batong.

Klart slut.
Du drar egna slutsatser av citat DIF sagt under åren samt hur polisen agerat de två senaste derbyna. Du kanske HAR rätt, det vet inte jag. Jag vill bara inte dra en slutsats på antaganden.
Nej, din slutsats är att allt kunde undvikas om alla var som dig. Och det är karaktärsdefekter hos supportrar som ligger bakom alla problem.
Synd att ditt svar på detta gled från ämnet, du gled in i min analys av derbyt som inte var en del av vår diskussion. Min analys handlade om vad som hände på derbyt. Det vi snackade om var ursprungligen om DIF eller polisen ljuger/underhåller information och det utvecklades till vilka slutsatser man kan dra av DIF:s tidigare uttalanden och polisens agerande vid de två senaste derbyna.

Förstår om du inte vill svara. Vi kan lämna det så här.
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

laxen skrev:
Stadion skrev:Sicken tur att du själv är en så bra debattör som upprepar allt 25ggr, det är ju inte så att du själv har skrivit några bra argument.
fast jaghåller med honom. Folk som skriver saker mot dif skriver bara som du nu en meningslös rad eller typ "clown" eller "pajas". Inga bra motfakta eller egna insikter i debatten som bör handla om hur man löser situationen. Om folk har olika åsikter så är det okej men jag håller med om att de som klagar på DIF nu inte anger så många bra skål till sina ursäkterutan de bara hakar på järnkaminernas uppmaning utan att de sjàlva övervägt för och nackdelar.

Jag tycker att om aik också bojkottar så kan vi göra det. Men om aik går på matchen så borde vi också gå. DIF måste alltid komma först. Sen om vi är missnöjda så får vi väl klaga på polisen som faktiskt ärbovarna i dramat. Men nu måste vi stötta laget till 3p. Tycker det är konstigt att så många i första hand klagar på dif. Om ni ska svara på detta så avara med nåt vettigt och inte som han sa , bara argumentlösa inlägg.
Svårt att ta dig på allvar när du skriver DIF med små bokstäver. Varför skulle aik bojkotta matchen? Deras ledning har agerat i frågan och gnagarna verkar nöjda med deras hantering av problemet.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

PutteDIF skrev:
laxen skrev:

Svårt att ta dig på allvar när du skriver DIF med små bokstäver. Varför skulle aik bojkotta matchen? Deras ledning har agerat i frågan och gnagarna verkar nöjda med deras hantering av problemet.
Så problemet är med andra ord inte det att polisen gjort fel. Utan problemet är att DIF inte gått ut på hemsidan och sagt att man fördömer våld på evenemangen?
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Gneblon skrev: Så problemet är med andra ord inte det att polisen gjort fel. Utan problemet är att DIF inte gått ut på hemsidan och sagt att man fördömer våld på evenemangen?
Grundproblemet är polisens agerande, men som jag förstått det är JK också irriterade på DIF säks beteende under första derbyt och DIFs brist på agerande i polisfrågan. min uppfattning är att bojkotten hade kunnat undvikas om JK och DIF haft en bättre dialog.
gurra

Inlägg av gurra »

PutteDIF skrev: Varför skulle aik bojkotta matchen? Deras ledning har agerat i frågan och gnagarna verkar nöjda med deras hantering av problemet.
Är det en retorisk fråga?

Aja om du seriöst inte förstår varför AIK ska bojkotta matchen så är det för att dels visa sitt egna ställningstagande, men det kanske viktigaste är att klackarna möjligtvis jobbar tillsammans som man gjorde i fotbollen för att uppnå ett bättre resultat. Har svårt att se att ba och JK gör olika typer av protester. Dvs, om ba kommer gå på matchen så tror jag att JK kan ändra sig och faktiskt dyka upp på matchen och eventuellt köra en manifestation där man visar att man kan ta tag i sin egen säkerhet. Jag hoppas iaf att det blir så.
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

gurra skrev:
PutteDIF skrev: Varför skulle aik bojkotta matchen? Deras ledning har agerat i frågan och gnagarna verkar nöjda med deras hantering av problemet.
Är det en retorisk fråga?

Aja om du seriöst inte förstår varför AIK ska bojkotta matchen så är det för att dels visa sitt egna ställningstagande, men det kanske viktigaste är att klackarna möjligtvis jobbar tillsammans som man gjorde i fotbollen för att uppnå ett bättre resultat. Har svårt att se att ba och JK gör olika typer av protester. Dvs, om ba kommer gå på matchen så tror jag att JK kan ändra sig och faktiskt dyka upp på matchen och eventuellt köra en manifestation där man visar att man kan ta tag i sin egen säkerhet. Jag hoppas iaf att det blir så.
Jag hoppas självklart att även BA bojkottar, men Gneblon innan tyckte inte att JK skulle bojkotta om inte BA gör det.
Magnutz

"Information om Derbyt och mycket mer"

Inlägg av Magnutz »

Eftersom ganska många använder tapatalk för att läsa forumet och kanske då besöker vår hemsida - DIFHockey.se - mer sällan postar jag länken till DIF Hockeys "förklaringsbrev" ang. derbyt och annat:

Information om derbyt och mycket mer

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9136

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: "Information om Derbyt och mycket mer"

Inlägg av SirDIFalot »

Oj, oj, oj DIF hockey....
Expert.
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

Så nu var det alltså dags att vända kappan, jävla hycklare.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Här har ni era förklaringar, vet inte varför ni som sökte svar blir arga egentligen. Bättre sent än aldrig åtminstone!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Sanslöst värdelöst text.

Gnaget har agerat klasser mer respektfullt och ödmjukt. Det där är om något som att slag i magen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

"Information om Derbyt och mycket mer"

Inlägg av seppuko »

Inte för att vara sån, men kan ni som ställer er negativa till nyheten analysera den och peka ut felen så som ni anser den. Vi måste tänka på att vi är bara en liten klick av fansen som sitter på detta forum, och en del av oss (jag) har inte helt hängt med i alla svängar om varför ni är så negativa.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

AMMC skrev:Sanslöst värdelöst text.

Gnaget har agerat klasser mer respektfullt och ödmjukt. Det där är om något som att slag i magen.
Men vad förväntar du dig? Något i stil med:

"Polisen är alla svin och vi vill inte se de på våra matcher mera. Ni supportrar är vår Allah och skulle ni hoppa från en klippa är vi där direkt där bakom. Vi kan inte leva utan er bara så att ni vet. Vi är Piff och ni är Puff, vi är Katjakaj och ni är Bentibent. Lämna oss aldrig snälla, ni våra herrar. Här som tröst skänker vi varje supporter en månadslön taget direkt från fetto-Tjärna och sprattel-Carlsson."

Kommer aldrig hända, det här är som politik från Djurgårdens sida!
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar