Edin skrev:Jag tycker att den här bojkotten kommer i helt fel läge.
Jag är helt enig med JK att styrelsen måste börja agera nu, att bara köra med skygglapparna på och ha ett arrogant bemötande till sina fans är att gräva sin egen grav, men jag tycker att en bojkott är fel just nu. Detta på grund utav det prekära läget i tabellen, vi har kniven på strupen och många kommer att gå dit ändå, vilket innebär att bojkotten inte får någon större effekt.
Min förhoppning nu är att styrelsen känner lite press på grund av all uppmärksamhet JK fått i media, så att vi kanske lyckas komma fram till en lösning.
Men samtidigt är det ju just nu det är läge att bojkotta? Genom att sätta så stor press som möjligt för att tvinga fram en förändring.
Jag förstår vad du menar men förstår samtidigt JK's agerande än mer.
En fråga mitt i allt, kommer Black Army också att delta, eller kommer vi få se ett till svartgult hemmaderby? Isåfall är det rent jävla skit från JK! Vi kan inte blunda för att hemmamatch ger fördel gentemot bortamatch, det har om inte annat DIF bevisat den här säsongen. Ge upp en Bäst i stan-titel just nu medan Aikarna mittemot står och garvar åt oss, känns framförallt inte genomtänkt, och inget jag vill genomlida lika mycket som något batongslag.
Jag är helt enig med JK att styrelsen måste börja agera nu, att bara köra med skygglapparna på och ha ett arrogant bemötande till sina fans är att gräva sin egen grav, men jag tycker att en bojkott är fel just nu. Detta på grund utav det prekära läget i tabellen, vi har kniven på strupen och många kommer att gå dit ändå, vilket innebär att bojkotten inte får någon större effekt.
Min förhoppning nu är att styrelsen känner lite press på grund av all uppmärksamhet JK fått i media, så att vi kanske lyckas komma fram till en lösning.
Men samtidigt är det ju just nu det är läge att bojkotta? Genom att sätta så stor press som möjligt för att tvinga fram en förändring.
Att uppmana folk att inte gå på matcherna lär uppfattas som en ganska fientlig aktion, det kan vi nog utgå ifrån. Risken är att de sympatier som funnits med drabbade fans nu övergår i något annat.
Att JK inte styr upp matchen eller haussar, fine. Men allmän uppmaning till bojkott känns som ett alltför hårt grepp IMO. Det riktar sig direkt mot DIF och matcharrangemanget. Jag hade personligen föredragit att man jobbade vidare med anmälningar mot de rötägg inom polisen som är skyldiga.
Uttrycket "Barking up the wrong tree" känns passande.
Senast redigerad av sensei den 2012-02-06 13:07:13, redigerad totalt 1 gånger.
Att uppmana folk att inte gå på matcherna lär uppfattas som en ganska fientlig aktion, det kan vi nog utgå ifrån. Risken är att de sympatier som funnits med drabbade fans nu övergår i något annat.
Att JK inte styr upp matchen eller haussar, fine. Men allmän uppmaning till bojkott känns ett alltför hårt grepp IMO. Det riktar sig direkt mot DIF och matcharrangemanget. Jag hade föredragit att man jobbade vidare med anmälningar mot de rötägg inom polisen som är skyldiga.
Uttrycket "Barking up the wrong tree" känns passande.
Att det riktar sig direkt mot DIF och matcharrangemanget är väl det man främst vill; man vill ha ett officiellt ställningstagande från Djurgårdens sida om att sätta press på myndigheter. Som det är nu ställer inte Djurgården Hockey upp ett dugg på sina supportrar som i många fall verkligen lever för den här föreningen.
Styrelsen och Djurgården-hockey har, i större eller mindre utsträckning, pissat på alla Djurgårdssupportrar i samband med händelserna de senaste derybna. Dags att visa att detta inte är något, som kortfattat kan tas upp på ett "medlemsmöte", för att därefter sopas under mattan. Polisens agerande strider mot gällande rätt och rent ut sagt vidrigt. Jag stödjer aktionen, oavsett vad BA väljer att göra. Har de någon som helst stolthet, (detta är visserligen ytterst tveksamt) väljer även de att bojkotta derbyt.
Jag har lite svårt att att förstå när folk skriver att det är fel tillfälle att bojkotta, när är då "rätt" tillfälle och framför allt finns det ett sådant? Och vem/vilka bestämmer det i så fall?
Jockmaniac skrev:Jag som tänkte ta med mig bror min upp till det här derbyt bara för att se allting med egna ögon Återigen tycker jag att polisen vinner om man bojkottar, men förstår samtidigt den här ev bojkotten mer än JK-dagens dito!
Fast i långa loppet "vinner" inte polisen, hur skall de kunna fakturera om det (dvs polisens insats) inte behövs...?
I så fall ska den ju vara permanent, annars blir den verkningslös.
Hela klubbens framtid står på spel, aik kan & vill spela ner oss i en oviss Kvalserie.
Detta kommer ytterst olägligt.
Men som sagt, i allsvenskan lär knappast några poliskostnader bli aktuellt , då merparten av klacken kommer välja fotbollen igen.
Så på det viset vinner "vi" ju.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Stadion skrev:Jag har lite svårt att att förstå när folk skriver att det är fel tillfälle att bojkotta, när är då "rätt" tillfälle och framför allt finns det ett sådant? Och vem/vilka bestämmer det i så fall?
Förut var ju folk missnöjda över att det gick åt helvette, Hardy osv.
Nu ser det ändå lite ljust ut, vad tror ni att dif hockey kan göra egentligen?
En bojkott leder inte till annat än tomma läktare, gnagarna kommer aldrig bojkotta efter vad vi gjorde förra matchen.
Jockmaniac skrev:Jag som tänkte ta med mig bror min upp till det här derbyt bara för att se allting med egna ögon Återigen tycker jag att polisen vinner om man bojkottar, men förstår samtidigt den här ev bojkotten mer än JK-dagens dito!
Fast i långa loppet "vinner" inte polisen, hur skall de kunna fakturera om det (dvs polisens insats) inte behövs...?
I så fall ska den ju vara permanent, annars blir den verkningslös.
Hela klubbens framtid står på spel, aik kan & vill spela ner oss i en oviss Kvalserie.
Detta kommer ytterst olägligt.
Men som sagt, i allsvenskan lär knappast några poliskostnader bli aktuellt , då merparten av klacken kommer välja fotbollen igen.
Så på det viset vinner "vi" ju.
Jag förstår din poäng, och delar väl den delvis som jag sa. Men tycker du att det är OK att DIF Hockey som klubb fullständigt skiter i sina supportrar? Sådana som aktivt verkligen bidragit till att det blivit det uppsving som det trots allt varit senaste 2-3 säsongerna? Förstår inte hur man inte kan sympatisera med JK i det här fallet faktiskt.
Stadion skrev:Jag har lite svårt att att förstå när folk skriver att det är fel tillfälle att bojkotta, när är då "rätt" tillfälle och framför allt finns det ett sådant? Och vem/vilka bestämmer det i så fall?
Förut var ju folk missnöjda över att det gick åt helvette, Hardy osv.
Nu ser det ändå lite ljust ut, vad tror ni att dif hockey kan göra egentligen?
En bojkott leder inte till annat än tomma läktare, gnagarna kommer aldrig bojkotta efter vad vi gjorde förra matchen.
Det DIF hockey kan göra är att agera! När ska DIF hockey agera? När ska DIF hockey ta ställning och visa att dom stödjer oss när vi, deras supportrar behöver dom? NÄR?!
Jag vet, jag är säker. Jag är Djurgårn tills jag dör.
-daniel- skrev:
Jag förstår din poäng, och delar väl den delvis som jag sa. Men tycker du att det är OK att DIF Hockey som klubb fullständigt skiter i sina supportrar? Sådana som aktivt verkligen bidragit till att det blivit det uppsving som det trots allt varit senaste 2-3 säsongerna? Förstår inte hur man inte kan sympatisera med JK i det här fallet faktiskt.
Äh, nog förstår jag hur JK tänker
Tror bara att det är den gamla vanliga mänskliga bristen på empati som avspeglar sig.
Jag känner ingen som fått spö & har inte blivit avvisad från Hovet själv, följaktligen så är då skräcken för att DIF åker ner i kvalserien större än behovet att reda ut säkerhetsfrågan just precis nu i detta avgörande läge.
Bara mina egna högst egoistiska tankar
Men som sagt, jag förstår att personer som blivit drabbade direkt eller indirekt ser denna fråga som en prio.1-fråga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-daniel- skrev:
Äh, nog förstår jag hur JK tänker
Tror bara att det är den gamla vanliga mänskliga bristen på empati som avspeglar sig.
Jag känner ingen som fått spö & har inte blivit avvisad från Hovet själv, följaktligen så är då skräcken för att DIF åker ner i kvalserien större än behovet att reda ut säkerhetsfrågan just precis nu i detta avgörande läge.
Bara mina egna högst egoistiska tankar
Men som sagt, jag förstår att personer som blivit drabbade direkt eller indirekt ser denna fråga som en prio.1-fråga
Jag resonerade nog likt dig innan senaste derbyt, men efter att ha sett i praktiken varenda rörelse som polisen tog från etaget ovanför klacken så vart jag ärligt talat mörkrädd för polisens agerande. Den stridslystna adrenalinsprutande svallvåg som dundrade in på läktarna i form av fullt kravallutrustad polis gav en Nordkorea stämning mer än något annat. Fettona-i-rymddräkter som rusade in var mer intresserade av att "spöa upp allt & alla" snarare än något annat som rimligtvis borde ligga i deras åtaganden.
Är det så här det skall gå till på våra läktare? Svaret är lika enkelt som självklart. Nej.
Känns förbannat tråkigt med en bojkott när vi behöver det som allra minst. Jag vet inte riktigt vart det ska leda? Känns som att det kommer förstöra mer än vad det kommer att ge.
Bättre är väl att gå dit och ignorera polisen. Fullt fokus på spelet på isen. Sluta med tramset att stå och skrika på polisen. Följ de regler och lagar som finns istället.
Det ENDA sättet att få bort polisen är att SKÖTA sig, men det är nog mer än vad många individer klarar av. Tyvärr.
isolerad skrev:Känns förbannat tråkigt med en bojkott när vi behöver det som allra minst. Jag vet inte riktigt vart det ska leda? Känns som att det kommer förstöra mer än vad det kommer att ge.
Bättre är väl att gå dit och ignorera polisen. Fullt fokus på spelet på isen. Sluta med tramset att stå och skrika på polisen. Följ de regler och lagar som finns istället.
Det ENDA sättet att få bort polisen är att SKÖTA sig, men det är nog mer än vad många individer klarar av. Tyvärr.
Jag håller med. Jag tror och hoppas dock att. etta ändras till att folk tar sig dit men sköter sig och visar att vi inte behöver ordningsmakten där. En gnagarpolare säger att gnagarna pratar om en sådan aktion. Det vore katastrof om de kör en städadaktion på plats medans vi sitter hemma.
Alltid oavsett! Oavsett om ordningsmakten jävlas med oss tycker jag personligen.