Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hawk »

season skrev:Och ni horungar med klackbiljetter som sitter ner. Dö.

Det var allt för nu.
Lägg ner för fan! Vi kallar inte Djurgårdsfamiljen för horungar!
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av season »

Hawk skrev:
season skrev:Och ni horungar med klackbiljetter som sitter ner. Dö.

Det var allt för nu.
Lägg ner för fan! Vi kallar inte Djurgårdsfamiljen för horungar!
Korrekt. Skyller på allmän irritation.

Men stå upp för fan.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

AMMC skrev:Brynäspubliken hörs mer än DIF-diton idag.

Mats Larsson och resten av DIF-ledningen har lyckats. Så här går det när man välkomnar, hejar på och hjälper polisen att införa nolltolerans där en fot i trappen betyder batong i skallen. För att inte tala om narkotikarazzior (!!), husrannsakan och allmänna trakasserier. En ordförande och styrelse som är ansvariga för misshandel och övergrepp på sina egna kunder. Det är det ultimata sveket.

Så länge det här styret sitter kvar så är hockeyn dödsdömd på supporterkulturnivå. Bara en tidsfråga innan det rasar totalt nu.
Nej, DIF-klacken hördes naturligtvis mer, och detta trots ett motstånd som slog rekord i antal för säsongen om man bortser från derbyn.

Det är för jävligt att vissa blir trakasserade och till och med misshandlade av polisen, men finns det inget polisforum du kan fortsätta gnälla i? Jag har lite svårt med kopplingen till DIF, det är knappast Mats Larsson som tvingar dina kompisar till narkotikatest.

Släpp det där nu! Såg ytterst få poliser igår och de som var på plats höll en föredömligt låg profil.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

Äh, styrelsen har välkomnat polisens nya hårdare linje. Att tro att arrangören av ett arrangemang inte har något att säga till om är naivt.

Är förövrigt lugnt på DIFs läktare. Till skillnad mot te.x NHL där det inte hör till ovanligheterna att hemmafansen slänger ut dryga bortafans. Tänk om någon hade gjort det mot dom fulla Brynäs-fans som drygade sig på våran läktare igår. Hade blivit ramaskri, hockeyn hade dött och polisinsatsen dubblats.

Media hade självklart skrivit om att man borde kolla mot NHL, där det som alla vet inte finns sådana problem. Roligare blir det då när denna media aldrig har varit på en NHL-match eller ens läser sina egna reportrars texter. Tänker främst på Bjurmans grymma NHL-blogg. Tycker att han titt som tätt skriver om små vevningar på dom matcher han ser.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Nu när våra djurgårds killar går in i 10-dagars hårdträning, så tänkte jag att Sveriges skönaste klack kanske vill köra lite egen träning på hemma plan, så här har ni lite sköna övningar, så kommer alla tillbaka stekheta om 10-dagar.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag skulle vilja höra "Oh when the saints" lite oftare. Hörde att den sjöngs senast mot Brynäs.
Skulle inte ha något emot "Kylskåp, kylskåp. Tegelsten, tegelsten." heller.
Tycker det måste bli lite mer variation i allt. Sen så behövs ju en klackledare (som antagligen nämnts tidigare i tråden)

Någon som verkligen inte håller med?
Användarvisningsbild
JohanPez

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Axel_K skrev:Jag skulle vilja höra "Oh when the saints" lite oftare. Hörde att den sjöngs senast mot Brynäs.
Tycker det måste bli lite mer variation i allt. Sen så behövs ju en klackledare (som antagligen nämnts tidigare i tråden)

Kylskåp kördes på matchen mot Brynäs också.
Jag har tänkt på "det hörs ett rop.."
I fotbollen får den ett naturligt flyt men i hockeyn är det som att den sjungs för första gången varje gång. Blir en konstig paus när den börjar om..
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

JohanPez skrev:
Axel_K skrev:Jag skulle vilja höra "Oh when the saints" lite oftare. Hörde att den sjöngs senast mot Brynäs.

I fotbollen får den ett naturligt flyt men i hockeyn är det som att den sjungs för första gången varje gång. Blir en konstig paus när den börjar om..
Det hörde jag dock inte.

Jo, det har jag också märkt.

Om alla kommer med lite förslag om ramsor som inte sjungs så ofta, så kanske vi kan börja dra igång såna?
Helst såna som det blir bra tryck med också.
Användarvisningsbild
JohanPez

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Axel_K skrev:
JohanPez skrev:

Det hörde jag dock inte.

Jo, det har jag också märkt.

Om alla kommer med lite förslag om ramsor som inte sjungs så ofta, så kanske vi kan börja dra igång såna?
Helst såna som det blir bra tryck med också.
Den kördes rätt lågt så jag förstår att du inte hörde ;)
Parapapa skulle få köras mer, en utav de bästa enligt mig.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Jag måste säga att man får lite fbk känsla över "rappapapa" och "DIF! (klapp i någon konstig rytm)". Säger inte att dem är helt värdelösa men väljer själv att inte sjunga med i dem då jag är på hovet..
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

diffarn1 skrev:Jag måste säga att man får lite fbk känsla över "rappapapa" och "DIF! (klapp i någon konstig rytm)". Säger inte att dem är helt värdelösa men väljer själv att inte sjunga med i dem då jag är på hovet..
Menar du den där "Vi kommer ifrån vänster och höger med"? Isåfall håller jag med :P Den enda ramsa jag aldrig sjunger med i. Håller med en snubbe jag stod brevid på Råsunda för något år sen, "Är det något jävla Mora Träsk det här eller?" :lol:

Hög bondefaktor om något, nästan i klass med "Blablabla är de bästa heja heja heja blabla"
100% DJURGÅRDSJ***L
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jockmaniac skrev:
diffarn1 skrev:Jag måste säga att man får lite fbk känsla över "rappapapa" och "DIF! (klapp i någon konstig rytm)". Säger inte att dem är helt värdelösa men väljer själv att inte sjunga med i dem då jag är på hovet..
Menar du den där "Vi kommer ifrån vänster och höger med"? Isåfall håller jag med :P Den enda ramsa jag aldrig sjunger med i. Håller med en snubbe jag stod brevid på Råsunda för något år sen, "Är det något jävla Mora Träsk det här eller?" :lol:

Hög bondefaktor om något, nästan i klass med "Blablabla är de bästa heja heja heja blabla"
Instämmer. Den är dålig och tar alltid död på trycket. Värdelös ramsa.
Gårdon

Inlägg av Gårdon »

JK uppmanar till tom klack på derbyt!

http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... n-mot-vald
Stockholms Stolthet
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Gårdon skrev:JK uppmanar till tom klack på derbyt!

Helt rätt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mäklaren skrev:
Gårdon skrev:JK uppmanar till tom klack på derbyt!

Helt rätt.
Jag tycker det börjar gå för långt, nu känns det mest som att de inte kan lägga band på sin egen bitterhet.

Vill man inte gå så fine, stanna hemma. Men att uppmana andra att göra samma sak är att gå för långt. Tyvärr så gör dom nu lite parodi av sig själva. Synd på en så pass viktig fråga.

För övrigt borde lagets utsatthet och behov av stöd vara viktigare än den här typen av manifestationer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar