Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Daniel942 »

Bjurre skrev:Daniel942 vill du ha en rajak när du fyller år?
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.as ... Id=4836548

Klarar mig utan din hemby.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Rajaken? Letade efter en förklaring till uttrycket men hittar inget. Bjurre, berätta.

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Daniel942 skrev:
JohanPez skrev: Jag struntar i vad du har svårt att se, speciellt eftersom du verkar sakna förmågan att sätta dig i någon annans dojor. Du känner inte honom, således har du ingen aning om ifall han tog illa vid sig eller inte. Som jag sa tidigare behöver du inte hylla något du inte gillar men ta det med en vänlig ton åtminstone och peka i så fall på specifika områden. Om du inte har något konkret att komma med kan du lika gärna vara tyst.
Ärligt talat, om man inte kan ta kritik på nåt som man skyltar med offentligt (i detta fall filmen) så bör man inte lägga upp det över huvudtaget.

Det är som att säga "ge mig ingen dålig kritik, vill bara ha bra". Då kan man lika gärna skippa det helt.
Sluta lipa.
Fast det handlar om respekt också. Jag är som några här säkert känner till, inte personen som håller tillbaka på sågen när det gäller laget. Men dessa är också välbetalda yrkesmän som dessutom lever en dröm som så många drömmer om. Emilin eller vad han heter, har gjort detta på sin fritid och lägger upp den för att visa det han gjort. Inget speciellt, bara för skoj skull! Då behöver man inte skjuta ner honom med ett satans raketgevär det första du gör. Dont bring a gun to a knife fight!

Respekt och moral Daniel! Blir alltid illa berörd när folk verkligen totalkrossar någon som kanske rentav har en dröm, bara för att spänna kaggen inför andra (se Idol osv). Kommer någon in och sjunger dåligt kan man säga "Det där var kanske inte riktigt vad vi söker, tänk på att sjunga från magen och inte endast med stämbanden, träna på blabla bla osv", behöver kanske inte spy ur sig "Fyfan vad dåligt, du är en skam för omvärlden, du luktar illa, ser ut som skit och sjunger som om Kapten Krok skulle ge en kattunge en analundersökning. Försvinn härifrån din fula jävel och sätt inte den där fula äckliga käften nära en mikrofon igen". Just sayin!

Magnutz: Tycker du själv att det där var bra?
Senast redigerad av Jockmaniac den 2012-02-05 23:24:31, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Daniel942 skrev:

Detta är en rajak bara så alla vet.

Bild
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bjurre skrev:
Daniel942 skrev:

Detta är en rajak bara så alla vet.

Bild
Vi kallar den "vinkelslip" :)
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:Vi kallar den "vinkelslip" :)
Jo jag vet men i Hagfors kallas det Rajak.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Nummer19 skrev:
Daniel942 skrev:
JohanPez skrev: Jag struntar i vad du har svårt att se, speciellt eftersom du verkar sakna förmågan att sätta dig i någon annans dojor. Du känner inte honom, således har du ingen aning om ifall han tog illa vid sig eller inte. Som jag sa tidigare behöver du inte hylla något du inte gillar men ta det med en vänlig ton åtminstone och peka i så fall på specifika områden. Om du inte har något konkret att komma med kan du lika gärna vara tyst.
Ärligt talat, om man inte kan ta kritik på nåt som man skyltar med offentligt (i detta fall filmen) så bör man inte lägga upp det över huvudtaget.

Det är som att säga "ge mig ingen dålig kritik, vill bara ha bra". Då kan man lika gärna skippa det helt.
Sluta lipa.
Vad tycker du att han ska förbättra då? Han blir ju inte bättre av att du skriver att videon var dålig...
Okej, on request..

Röda texten - Använd ingen text alls, bäst så.
Klippvalen - Ser inte hur klipp från t.ex. 09/10 knyts till Zabel. Börjar tröttna på att Zibbes tackling på Frölunda-spelaren ska vara med i VARJE film som görs om DIF på tuben.
Övergångar (ljud) - Lite hackigt ibland, låter inte bra.
Övergångar (video) - Inte bra övergångar i allmänhet, ser ut att vara någon standardövergång i programmet som videon är klippt i.
Kvalitén - Intervjun med Zabel som är den röda tråden har inte en hög kvalité, ser dassigt ut.
Sen är det under en del helt kopierat från videon "Det gör ont att möta Djurgården". Man vill inte se sånt man redan sett igen i en ny film.
DIF!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Daniel942 skrev:
Nummer19 skrev:
Daniel942 skrev:

Sluta lipa.
Vad tycker du att han ska förbättra då? Han blir ju inte bättre av att du skriver att videon var dålig...
Okej, on request..

Röda texten - blä. Använd ingen text alls, bäst så.
Klippvalen - Ser inte hur klipp från t.ex. 09/10 knyts till Zabel. Börjar tröttna på att Zibbes tackling på Frölunda-spelaren ska vara med i VARJE film som görs om DIF på tuben.
Övergångar (video) - Inte bra övergångar i allmänhet, ser ut att vara någon standardövergång i programmet som videon är klippt i.
Kvalitén - Intervjun med Zabel som är den röda tråden har inte en hög kvalité, ser dassigt ut.
Sen är det under en del helt kopierat från videon "Det gör ont att möta Djurgården". Man vill inte se sånt man redan sett igen i en ny film.
Du vara bara tvungen att skriva detta här.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bjurre skrev:
Daniel942 skrev:
Nummer19 skrev:
Daniel942 skrev:

Sluta lipa.
Okej, on request..

Röda texten - blä. Använd ingen text alls, bäst så.
Du vara bara tvungen att skriva detta här.
Hahaha, det var ju det som var efterfrågat?
DIF!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Daniel942 skrev:Hahaha, det var ju det som var efterfrågat?
Du bara klagar du.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jockmaniac skrev:
Daniel942 skrev:

Sluta lipa.
Fast det handlar om respekt också. Jag är som några här säkert känner till, inte personen som håller tillbaka på sågen när det gäller laget. Men dessa är också välbetalda yrkesmän som dessutom lever en dröm som så många drömmer om. Emilin eller vad han heter, har gjort detta på sin fritid och lägger upp den för att visa det han gjort. Inget speciellt, bara för skoj skull! Då behöver man inte skjuta ner honom med ett satans raketgevär det första du gör. Dont bring a gun to a knife fight!

Respekt och moral Daniel! Blir alltid illa berörd när folk verkligen totalkrossar någon som kanske rentav har en dröm, bara för att spänna kaggen inför andra (se Idol osv). Kommer någon in och sjunger dåligt kan man säga "Det där var kanske inte riktigt vad vi söker, tänk på att sjunga från magen och inte endast med stämbanden, träna på blabla bla osv", behöver kanske inte spy ur sig "Fyfan vad dåligt, du är en skam för omvärlden, du luktar illa, ser ut som skit och sjunger som om Kapten Krok skulle ge en kattunge en analundersökning. Försvinn härifrån din fula jävel och sätt inte den där fula äckliga käften nära en mikrofon igen". Just sayin!

Magnutz: Tycker du själv att det där var bra?
Haha, riktigt så illa var det ju inte. Jag ställde bara frågan om han själv tyckte att det var bra.
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Men vilket jävla liv det kan bli om en video.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Daniel942 skrev: Haha, riktigt så illa var det ju inte. Jag ställde bara frågan om han själv tyckte att det var bra.
Det sista exemplet var inte riktat till dig utan bara i allmänhet. Men du använde en onödigt dryg ton kan jag tycka. Ditt feedback-inlägg är däremot betydligt mera tillfredställande, även om du säkert kan hitta någon form av positivitet i filmen också 8)
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mitt lilla tips var en allmän önskan om att vi ska vara lite justa mot varandra.

Sitter man och redigerar video i windows moviemaker blir resultatet oftast aldrig bra. I andra, lite mer krämiga, program som Adobe After Effects/Premiere Pro kan man göra mycket mer. Är dessa program allt för avancerade (och man inte orkar kika på en handfull tutorials på tuben) finns Pinnacle Studios som är en rätt bra och lättanvänd editor.

Tips: Se till att ha en låt som passar tempot. Tona ner när Zabel pratar. Tona upp när han pratat klart. Sen finns det mängder av tips och råd att få om du bara letar efter dem.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Magnutz skrev:Mitt lilla tips var en allmän önskan om att vi ska vara lite justa mot varandra.

Sitter man och redigerar video i windows moviemaker blir resultatet oftast aldrig bra. I andra, lite mer krämiga, program som Adobe After Effects/Premiere Pro kan man göra mycket mer. Är dessa program allt för avancerade (och man inte orkar kika på en handfull tutorials på tuben) finns Pinnacle Studios som är en rätt bra och lättanvänd editor.

Tips: Se till att ha en låt som passar tempot. Tona ner när Zabel pratar. Tona upp när han pratat klart. Sen finns det mängder av tips och råd att få om du bara letar efter dem.
Jag får tacka för tipsen ska prova att lära min son Pinnacle Studios(om jag klarar det själv), var kanske fel att låta honom använda detta forum för att visa filmer som han hade gjort, men han har sett hur jag sitter på denna sida varje dag o läser, det vart väll inte riktigt den respons som han trodde. Kanske inte jag heller. Tycker man att det är skit behöver man ju förfan inte titta. Det hör ju kanske till att jag inte han se filmen innan han la den här. Från och med nu ska jag inte låta honom sitta själv på detta forum. Men tack ni som inte gick så hårt åt. Sen tycker jag att ni som har läst och skrivit ska veta att han är ju förfan bara 11-år. Jag ska låta han ta del av dom bra tipsen och dom snälla orden, ni andra kan dra åt helvete. Ni får ursäkta ilskan, men det är inte så jävla roligt att komma hem efter en sen natt på jobbet o hitta en lapp där det stod att grabben inte var så glad, o så får man sätta sig o läsa vad som har skrivits. Känns som vi har lite värre saker att fundera på än en liten skit film som tydligen hamnade fel.
God natt.
Skriv svar