Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av sensei »

jensa öhling skrev:Herregud, EN seger mot ett Brynäs där Honken kastade in puckarna.
Kan bara tala för mig själv, för min del var det mer HUR vi vann än att vi gjorde det som jag gläds över, och faktiskt ger ett visst hopp inför de sista omgångarna.

Glöm inte heller bort att bif gjorde det mesta i boken för att vända och vinna. Skillnad om de hade skitit i matchen när vi hade ledning. De satte oss verkligen på prov men vi var klart bättre.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

Det här var ingen tillfällighet! Självklart så betyder EN match inte särskilt mycket i sig men förändringarna i attityd, energi och vilja syntes redan i matchen mot Modo.

Zabel har en skön inställning och jag tror att han blir kanon bredvid Challe nästa säsong, men uppryckningen NU beror nog mest på att det finns en ny röst, en ny approach i laget. Vi är inte de första som rycker upp oss efter ett coachbyte.
Staten

Inlägg av Staten »

Nåt som är jävligt skönt är att Zabel vet vad vi supportrar vill höra. Inga bortförklaringar, inget svammel utan rakt på sak, ärlig och ger insikt i hans arbete och vad som händer bakom kulisserna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:
jensa öhling skrev:Herregud, EN seger mot ett Brynäs där Honken kastade in puckarna.
Kan bara tala för mig själv, för min del var det mer HUR vi vann än att vi gjorde det som jag gläds över, och faktiskt ger ett visst hopp inför de sista omgångarna.

Glöm inte heller bort att bif gjorde det mesta i boken för att vända och vinna. Skillnad om de hade skitit i matchen när vi hade ledning. De satte oss verkligen på prov men vi var klart bättre.
Sånt kan man ju bara spekulera om.
Jag har sett många brynäsmatcher i år men få med så tafatt markeringsspel i egen zon, offensiven var dock bra.
BIF hade en 1:a plats inför uppehållet som motivation, inte tillräckligt denna gång

DIF slåss för sin överlevnad, fortsätt med det!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev:Haha, folk är för sköna alltså.
En 3 poängare på de senaste 10 matcherna och så börjar man prata slutspel :lol:

Självklart viktigt för laget & Zabel att få lite andrum,
Men faktum är att om Svedberg stått idag hade vi inte "fått" 2-1 målet innan paus, då BIF var ruskigt på gång.
Ett 1-2 mål istället så hade allt garanterat rasat ihop
Var ju en avvaktande utvisning på en Brynäs-spelare i samband med målet. Är ju inget som säger att vi inte skulle ha gjort mål på efterföljande PP. Powerplayet hade vi då skaffat oss själva.

Samtidigt kan man alltid säga att om inte si eller om inte så. Eller att Brynäs inte markera etc.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Android>> Ja, vad less man blir på att Erik inte fick assist på sin poke check innan Mackan mål - bedrövligt! Det som startar hela kontringen ju!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det minsta problemet vi har är väl om spelare får sina assistpoäng eller inte?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Mäklaren skrev:Det minsta problemet vi har är väl om spelare får sina assistpoäng eller inte?
Ja det håller jag såklart med om. Det är mest att jag är petig med sånt och tycker det är dåligt när spelaren inte får betalt i en välförtjänt asse. Men visst, ska hålla mig till enbart "stora problem" i framtiden, förlåt.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mäklaren skrev:Det minsta problemet vi har är väl om spelare får sina assistpoäng eller inte?
Ja, det är väl ett av våra mindre problem. Än sen? Det var inte riktigt det mitt resonemang gick ut på.

Å andra sidan kan jag tycka att rätt ska vara rätt. Ska hockeyn ha en andra-assist (vem fan kom på det?) så ska man ändå vara noga med sådant.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Klart Gustafsson ska få sin assist!!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Vore kul att se Mäklarens reaktion på om Tim inte fick assist på det målet. Två aktioner som i mina ögon är lika avgörande för att det faktiskt blir mål... ;)
Mash

Inlägg av Mash »

Fortsätter vi att spela så här, och kanske till och med utvecklar spelet så är jag övertygad om att vi tar en slutspelsplats. Som dom flesta redan har påverkat, vinsten i sig var inte det skönaste utan det var hur vi vann som var det sköna.

Fyra sista hemmamatcherna blir en rysare, streckmatch och derbyt blir en match om både hedern och strid för slutspel. Frölunda nästa match - Sitter Tolsa på läktaren tro?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Vore kul att se Mäklarens reaktion på om Tim inte fick assist på det målet. Två aktioner som i mina ögon är lika avgörande för att det faktiskt blir mål... ;)
Jag tror bestämt att orden "horribelt" och "skandal" hade nämnts. :)
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Vore kul att se Mäklarens reaktion på om Tim inte fick assist på det målet. Två aktioner som i mina ögon är lika avgörande för att det faktiskt blir mål... ;)
Jag tror bestämt att orden "horribelt" och "skandal" hade nämnts. :)
Japp, haha... :lol:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Självfallet skall vi vara jävligt nöjda med segern över BIF, men innan man kan börja tala om positiv trend eller utveckling vill jag nog se ett par tre matcher till. Fortsätter vi på den inslagna vägen, ja då kan man tala om ett trendbrott, annars inte.

Oavsett vilket är det intressant att se att vi får till en såpass bra match när flera äldre och antagligen också väldigt högavlönade spelare av olika orsaker inte fanns på isen.

Frågan jag vill föra fram är om någon av dem utom DT då självfallet egentligen saknas spelmässigt?
Skriv svar