Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Bigge »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
minalman skrev:Tror inget lag 1-4 vill möta Djurgården i kvarten.
törs, menar jag...
Ja, vi har ju trots allt gjort EN bra match i rad nu...

Ja alla väntar med spänning efter uppehållet om DIF klarar av det som inte Hardy lyckades med under 40 omgångar. Nämligen att vinna mer än 2 matcher på raken...

Men visst fan syns det skillnad, om det är tränaren, eller spelarna har insett allvaret och skärper sig och kämpar mer. Eller en blandning kanske.
There is no I in TEAM!!!!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bigge skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
minalman skrev:Tror inget lag 1-4 vill möta Djurgården i kvarten.
törs, menar jag...
Ja, vi har ju trots allt gjort EN bra match i rad nu...

Ja alla väntar med spänning efter uppehållet om DIF klarar av det som inte Hardy lyckades med under 40 omgångar. Nämligen att vinna mer än 2 matcher på raken...

Men visst fan syns det skillnad, om det är tränaren, eller spelarna har insett allvaret och skärper sig och kämpar mer. Eller en blandning kanske.
Tror det ställts upp ramar och ordentliga krav i laget nu. Gissningsvis en hel del ultimatum, vänliga men ytterst verkliga. Det parat med passion och bra känsla för gruppdynamik = underbart.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, folk är för sköna alltså.
En 3 poängare på de senaste 10 matcherna och så börjar man prata slutspel :lol:

Självklart viktigt för laget & Zabel att få lite andrum,
Men faktum är att om Svedberg stått idag hade vi inte "fått" 2-1 målet innan paus, då BIF var ruskigt på gång.
Ett 1-2 mål istället så hade allt garanterat rasat ihop

Tror fortfarande vår stora chans att klara kontraktet ligger i att växjö rasar ihop till slut.
Dom kan bara inte fortsätta med sitt flyt & vinna fast dom är bitvis utspelade.
På det viset kommer uppehållet nu olägligt.

Så här ser starten ut efter uppehållet, när man vet hur svårt DIF har på bortais så känns det lite motigt.
Frölunda(b)
AIK (h)
Luleå (b)
Färjestads(b)

Med normala resultat där så är vi avsågade redan innan slutomgångarna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:Haha, folk är för sköna alltså.

Men faktum är att om Svedberg stått idag hade vi inte "fått" 2-1 målet innan paus, då BIF var ruskigt på gång.

Tror fortfarande vår stora chans att klara kontraktet ligger i att växjö rasar ihop till slut.

Så här ser starten ut efter uppehållet, när man vet hur svårt DIF har på bortais så känns det lite motigt.
Frölunda(b)
AIK (h)
Luleå (b)
Färjestads(b)

Vi får se. Jag har en bra känsla kring laget nu i alla fall och det hade jag innan Brynäs-matchen också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Haha, folk är för sköna alltså.

Frölunda(b)
AIK (h)
Luleå (b)
Färjestads(b)

Vi får se. Jag har en bra känsla kring laget nu i alla fall och det hade jag innan Brynäs-matchen också.
Hela säsongen har varit rekordjämn. Formtoppar har kommit och gått. Vi har inte haft vår ännu... Det är inte så att våra killar på något sätt är sämre än andra. Vi har väntat ut rätt läge (och rätt coach!). När allt kommer på plats, när skadeläget är OK, när djurgårdsandan ger extra råg i ryggen, när klacken skjuter på, då bär det hela vägen. Det är vad jag tror! Ni som säger emot är realister, inte optimister.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Efter att ha sett intervjun och presskonferensen med Zabel måste jag säga att han verkar vara sjukt proffsig. Synd att han inte kom in i början på december...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Men innan så såg man ju inte ens ett hopp när vi faktiskt vann 2 matcher irad. Spelet var BEDRÖVLIGT. Men NU är ju äntligen det där spelet här där vi inte tar burskydd och backarna är inte dom som åker med pucken upp imitt zon och dumpar ner skiten eller lägger en pass i ryggen. Därför vågar man hoppas nu! Sen ska man vara ärlig hade Zablar i havet haft dessa gubbar med mot HV och MoDo så skulle det kanske plockats poäng där med.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Efter forra matchen var man apatisk av bedrovelse, nu har man suttit hela natten i ett gladjerus och bara stirrat ratt ut i luften. Underbar insats med snygga mal och fin lagmoral. Hade bara Zabel spottat ut tuggummit innan den beromda intervjun hade kvallen varit komplett. ;)

Fyfan vad jag inte saknar Hardy. Zabel har allt som Hardy inte hade da det galler att vara uppriktig, arlig och engagerad.

Trots den fina insatsen kommer nog uppehallet lagligt. Vi kan trana och vila i lugn och ro och de andra lagens Tre Kronor-spelare kan slita ut sig bast de vill. Hur sjukt dalig den har sasongen an har varit sa finns det fortfarande tid att radda den. Det ar val nu man ska borja vara som bast? 8)
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SkönaDjurgårn skrev:Trots den fina insatsen kommer nog uppehallet lagligt. Vi kan trana och vila i lugn och ro och de andra lagens Tre Kronor-spelare kan slita ut sig bast de vill. Hur sjukt dalig den har sasongen an har varit sa finns det fortfarande tid att radda den. Det ar val nu man ska borja vara som bast? 8)
Segern igår gör att laget går in i uppehållet med ett gott självförtroende, vilket är viktigt. Nu kan grabbarna fokusera på spelet istället för tabelläget, även om det fortfarande är en pressad situation så känns det bättre att inte ligga på kvalplats. Zabel & Co har förhoppningsvis stoppat läckan och kan nu börja styra skutan på rätt kurs, men det är mycket jobb kvar och ingen får vika ner sig.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Buford skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Trots den fina insatsen kommer nog uppehallet lagligt. Vi kan trana och vila i lugn och ro och de andra lagens Tre Kronor-spelare kan slita ut sig bast de vill. Hur sjukt dalig den har sasongen an har varit sa finns det fortfarande tid att radda den. Det ar val nu man ska borja vara som bast? 8)
Segern igår gör att laget går in i uppehållet med ett gott självförtroende, vilket är viktigt. Nu kan grabbarna fokusera på spelet istället för tabelläget, även om det fortfarande är en pressad situation så känns det bättre att inte ligga på kvalplats. Zabel & Co har förhoppningsvis stoppat läckan och kan nu börja styra skutan på rätt kurs, men det är mycket jobb kvar och ingen får vika ner sig.
Yes. Lar ju vara bra mycket battre stamning under uppehallet efter en sa fin laginsats (precis som har pa forumet!). Hoppas de tranar bra och avslutar serien riktigt snyggt sen!
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

Konstigt att media inte lyfter fram erik Gustafsson mer. Ligger runt 25 minuter per match. Tre assist igår. Även om han bara fick två. Borde rimligtvis haft en assist på Mackans mål där han kliver upp på brynässpelaren och petar fram pucken till Tim.

Enligt flera här var han ju sämst genom tiderna och skulle aldrig kunna bli något. Kul att han hittat sitt spel.

Tycker att han nu spelar enkelt och löser situationerna i egen zon föredömligt. Lägg på fem kg styrka och lite mer attityd så har vi en Ragge-light.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Känns lite som Zabel gått "Back to basics" en smula. Jag vet att det är svårt för en person att vända ett helt lags utveckling, men jag tycker att oavsett hur det går, så har Zabel hitills gjort ett riktigt bra jobb. Tyckte laget kändes stabilare mot HV och Modo än det gjort på länge, känsla av att det fanns något på gång där. Defensiven kändes lite annorlunda också.

Vet inte hur detta slutar, men vet det verkar ha fungerat med att plocka bort Hardy, bland annat.

Fast, känner jag den "briljanta" styrelsen i DIF rätt så lär de väl plocka in Ronald McDonald istället för Zabel om han börjar vinna för många matcher eller något.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

robin_dif skrev:Fan är riktigt imponerad av Zabel! hans interjuv efter matchen är klockren! Låter oerhört vettig, och han har verkligen förstått va det här handlar om.
Instämmer, ser hellre honom som första tränare än Challe.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Alla här verkar ju ha fått storhetsvansinne modell större. Vi har vunnit en match. Vi spelade, för första gången på två säsonger, riktigt bra anfallshockey med kreativa lösningar, något som jag och många med mig eftersökt en längre tid. Men, det var EN match. Många unga spelare som tidigare ''dansat en sommar'', för att sedan komma tillbaka tvärusla. Hade vi torskat hade till exempel Weigels fruktansvärda misstag på 3-2 (tror jag) blivit totalsågat.

Sedan är det klart att Zabel är en förbannat härlig kille. Men att sitta och säga att vi inte ska ta in Challe för att Tony gjort sig bra i en intervju, det känns ju lite väl förhastat.

Back to basic, goda dagliga vanor, skridskooåkning, fys, rätt kost (!), ingen alkohol (!), repetition, repetition, repetition. Annars åker vi på stryk härnäst igen.

Började ju inte bra med krogbesök igår kväll.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Herregud, EN seger mot ett Brynäs där Honken kastade in puckarna.

Med tanke på spelprogrammet som är kvar är jag fortfarande jävligt nöjd om vi undviker kvalserien.
Skriv svar