Putte har helt rätt!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Putte har helt rätt!

Inlägg av Kall-El »

För er som inte sett det rekomenderas matchpuls hockey på svenskafans sida. Putte var gäst idag och han hade ett kockrehn åsikt om DIF. Laget saknar spelidé. Killen kunde inte satt huvudet bättre på spiken. Det finns ingen spelidé i dagsläget tyvärr. Vi snackar mest om att åka in med puck i zoon eller dumpa ner den. Detta funkar bara om han har väldigt bra ben och fart vilket man inte kan ha över 55 omgångar...

Detta är faktiskt något som Säcken och Challe skall styra upp. Man kan ju inte bara säga til spelarna ut och kör, de måste få bättre direktiv än så för tusan! Vore synd och skam att påstå att de lyckats.

Märkliga är ju att spelet satt på försäsongen. Kan Axelsson verkligen ha varit så betydelsefull för vårt spel?

Punkt två de tog upp som orsak var just åldersstrukturen. Endast en bärande spelare i "rätt" ålder i Ölvestad, detta funkar helt enkelt inte i en serie över 55 matcher var domen.... Att de har rätt råder det väl ingen större tvekan om.

Kanske är dags att börja agera och göra något innan det är för sent...
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Om Putte kunde ta ansvar för det debaclet också så vore det bra, som jag hävdat förut när Putte lagt fram den kritiken för något år sedan så var det ju han som outsourcade juniorverksamheten till Huddinge 1998. Två förlorade år för DIF med egen talangutveckling, sedan ytterligare tre förlorade år när man fick börja om från scratch med J20-laget längst ned i seriesystemet.

Djurgården har fått fram minst en högklassig elitseriespelare i varenda årskull från de egna leden fram till 82-83-84-85 då man inte fick upp några egna, underligt nog samma årskullar som då DIF saknade ett eget J20 i högsta serien... nu har ju DIF fått värva in killar i de här årskullarna istället.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jaaaah.

& detta är alltså samma Putte som i radioStockholm i september tippade DIF som 2:a efter 55 omgångar.
Sedan i slutspelet så gick DIF ända till en 7:e avgörande finalmatch mot FBK, men där blev det tyvärr stryk.
Han var allvarlig!

Sa han nåt om att han kanske missbedömt DIFs förmåga en smula?
Djurgår'n Hockey<3

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Varför inte ta in han som tränare om vi sparkar Säcken?
In magical hands I trust.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag nämnde detta enbart för att Putte lyfte fram det som var fel med DIF. Jag lyfte inte fram det för jag vill ha honom som tränare för DIF nu denna säsong.

Jodå Putte svarade för övrigt även på frågan om sitt eget tips. Bristen på eget spel var svaret på den frågan. Under försäsongen hade han sett ett eget spel från lagets sida. Detta är numer som bortblåst.

Sedan kan jag avslutningsvis inte fatta hur man kan börja snacka om misstaget Putte var inblandat i när han valde att satsa lite annorlunda på juniorupplägget. Ursäkta svenskan, men hur i helvete kan det spela in på hans sätt att analysera problemet med dagens DIF spel??

Misslyckandet med juniorerna är en helt annan diskussion som man givetvis kan sysselsätta sig med, men vilken koppling den har till dagens obefintliga spelidé har i alla jag svårt att se. Dessutom var det ju på det viset om man nu kommer ihåg rätt att Putte ville försöka överbygga glappet mellan juniorhockey och seniorhockey genom samarbetet med Huddinge. Detta föll tyvärr inte så väl ut, men tanken var god och helt seriöst, vilka juniorer har imponerat så här långt under säsong?
espen21

Inlägg av espen21 »

Putte är kung enligt mig! Titta på matcpuls där han verkar vara en ständig sidekicker i år, där har vi en man som bara måste in i Djurgårdens organisation igen. Han har åsikter om Djurgården som jag håller med om till fullo!
Skriv svar