Djurgårdens IF - Brynäs IF, 4/2 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 4/2 2012

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:
Mäklaren skrev:Ärligt talat. Det var ju minst 2000 brynäsare på Hovet ikväll.
Haha, jaa. Alldeles för många.
Bortasektionen rymmer väl ca 300 samt att närliggande sektioner var välfyllda men att det var över tusen har jag svårt att tro, max 800 ;)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mash skrev: Att Sundqvist hoppar in i sitt sista byte med målet att ta ut Jimmie är ganska solklart, sen att inkompetenta människan till domare inte ''märker'' fasthållningen utan låter det eskalera till ett ''slagsmål'' som resulterar i game/matchpenalty är inget annat än pinsamt. Sundqvist ska ut för interference, allt annat är skitsnack.
Men herregud, Jimmie är ju också där. Ingen ville vika undan, men ändå försöker du hitta anledning att gnälla på något.

Bra av domaren att släppa det lilla "gruffet" så länge det bara var ömsesidiga fasthållningar, vi kunde lika gärna snott pucken och gjort mål. Gissa om det blivit liv då vid ev avblåsning? Känns lite som vad än domaren gör så blir det fel i vissa ögon.

Tycker både Jimmie och domarna gjorde helt rätt i hela situationen. Kan inte ens klandra Sundqvist för att han försökte få fart i sitt lag heller, för den delen. Mer sånt!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Tänkaren
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tänkaren »

ÄNTLIGEN! Hemkommen efter matchen, inte bortkommen.

Tack Blue Brigade, Idag var ni ett stöd! Stort jävla tack till er och som alltid ES bästa klack, DIF-klacken. Ni var lagets sjätte spelare. Ni andra har ju tackat de bästa spelarna men jag måste bara säga att Mackan var kung idag.

/Långsidan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mash skrev:
Kentta skrev:
Mäklaren skrev:Ärligt talat. Det var ju minst 2000 brynäsare på Hovet ikväll.
Haha, jaa. Alldeles för många.
Bortasektionen rymmer väl ca 300 samt att närliggande sektioner var välfyllda men att det var över tusen har jag svårt att tro, max 800 ;)
Bara bra ju fler som köper biljetter till våra matcher. Höjer efterfrågan och ger klirr i kassan.

Sedan hoppas man att det alltid vore fullsatt men där endast bortastå består av bönder.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Tänkaren skrev:ÄNTLIGEN! Hemkommen efter matchen, inte bortkommen.

Tack Blue Brigade, Idag var ni ett stöd! Stort jävla tack till er och som alltid ES bästa klack, DIF-klacken. Ni var lagets sjätte spelare. Ni andra har ju tackat de bästa spelarna men jag måste bara säga att Mackan var kung idag.

/Långsidan
BB gjorde ju iofs inte så värst mycket idag, tycker de varit ganska osynliga hela säsongen om man jämför med förra.

Härlig seger!
DIF!
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

Daniel942 skrev:
Tänkaren skrev:ÄNTLIGEN! Hemkommen efter matchen, inte bortkommen.

/Långsidan
BB gjorde ju iofs inte så värst mycket idag, tycker de varit ganska osynliga hela säsongen om man jämför med förra.

Härlig seger!
Jämför mot de 10 senaste, vi behöver hela "kurvan". Någon som väcker klacken om de skulle somna till.
Mash

Inlägg av Mash »

sensei skrev:
Mash skrev: Att Sundqvist hoppar in i sitt sista byte med målet att ta ut Jimmie är ganska solklart, sen att inkompetenta människan till domare inte ''märker'' fasthållningen utan låter det eskalera till ett ''slagsmål'' som resulterar i game/matchpenalty är inget annat än pinsamt. Sundqvist ska ut för interference, allt annat är skitsnack.
Men herregud, Jimmie är ju också där. Ingen ville vika undan, men ändå försöker du hitta anledning att gnälla på något.

Bra av domaren att släppa det lilla "gruffet" så länge det bara var ömsesidiga fasthållningar, vi kunde lika gärna snott pucken och gjort mål. Gissa om det blivit liv då vid ev avblåsning? Känns lite som vad än domaren gör så blir det fel i vissa ögon.

Tycker både Jimmie och domarna gjorde helt rätt i hela situationen. Kan inte ens klandra Sundqvist för att han försökte få fart i sitt lag heller, för den delen. Mer sånt!
Ömsesidiga fasthållningar? Jimmie blir fasthållen mot sargen och kan inte röra på sig, pucken är på väg uppåt i detta läge och inte i närheten av dom två nere i vänster hörn. Sen att han åker bakom Jimmie och babblar visar endast att han vill brottas.

Jimmie agerade rätt, indeed. Att Sundqvist åker in endast för att provocera gillar jag inte, fine om Jimmie hade åkt på Holmqvist några situationer innan och Sundqvist ville ge igen men när han kommer in på isen bara för att få ut honom är det inte hockey längre.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Inte ett enda inlägg av Mäklaren.... Tydligen inte lika kul när vi tar tre poäng.
Riktigt bra match av hela laget även om herrarna Nord och Öhlund gjorde allt för att förstöra festen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Liket lever!

Härliga Djurgår'n.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Frasse skrev:Inte ett enda inlägg av Mäklaren.... Tydligen inte liga kul när vi tar tre poäng.
Riktigt bra match av hela laget även om herrarna Nord och Öhlund gjorde allt för att förstöra festen.
Ja, det kanske är hög tid att särskåda och sätta press på domarkåren... Ruskigt dåliga och utan spelsinne.

Annars, en riktigt njutbar match. Allt från Zabel till "Hesa Fredrik" - blir en skön kväll detta. Whiskey? joråsåatte, en trea eller så.

Skål på er!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

En fråga, Jimmie fick game misconduct väl? Det betyder att han inte är avstängd nästkommande match?

Såg just intervjun med Zabel. Han är min nya favorit. Alla kategorier. Passionerad var ordet.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

-daniel- skrev:En fråga, Jimmie fick game misconduct väl? Det betyder att han inte är avstängd nästkommande match?

Såg just intervjun med Zabel. Han är min nya favorit. Alla kategorier. Passionerad var ordet.
Nej Jimmy borde inte vara avstängd nästa match.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:En fråga, Jimmie fick game misconduct väl? Det betyder att han inte är avstängd nästkommande match?

Han fick game i samband med utvisningen, men domarna brukar ju sätta sig ner efter matchen och kan fatta ett nytt beslut, så man vet ju aldrig.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Intervjun i sin helhet utan att behöva två delar :)

Någon som sitter på pausintervjun också?
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mash skrev:
sensei skrev:

Ömsesidiga fasthållningar? Jimmie blir fasthållen mot sargen och kan inte röra på sig, pucken är på väg uppåt i detta läge och inte i närheten av dom två nere i vänster hörn. Sen att han åker bakom Jimmie och babblar visar endast att han vill brottas.

Jimmie agerade rätt, indeed. Att Sundqvist åker in endast för att provocera gillar jag inte, fine om Jimmie hade åkt på Holmqvist några situationer innan och Sundqvist ville ge igen men när han kommer in på isen bara för att få ut honom är det inte hockey längre.
Jimmie är inte någotn snäll lite pojke som säger "snälla släpp mig". Se hela incidenten här:

http://www.hockeykanalen.se/1.2525055/2 ... ihop_canal

Som jag ser det är detta ett skolboksexempel på hur ärlig hockey med känslor, men utan tjuvnyp skall gå till. Optimalt agerande av samtliga, förutom möjligen kommentatorn i klippet som måste slappna av lite.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar