Djurgårdens IF - Brynäs IF, 4/2 2012
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 4/2 2012
Blivit förälskad i Zabel. Karln är allting Hardy inte var! Aktiv, engagerad, kunnig, han ställer krav, tydlig, närvarande, ung, energisk och framförallt återigen, KUNNIG. Petter var överskattad som keeper, och är lika överskattad som expert. Vem bryr sig om vad en småfet raggare tycker? Boorken är inte kommentarbar!
Mycket bra att Tony snackat med våra yngre killar och förklarat vad som gäller. Tittar man på idag så verkar det ju gjort nytta. Till och med Cehlin var svettig efter matchen. Ni pratar om intervjun efter matchen, skulle nog säga att den innan andra perioden var snäppet vassare. "Det är fan spelarnas ansvar att lyssna på vad jag säger", måste vara säsongens citat. Trodde jag aldrig skulle få höra en Djurgårdsledare ställa krav på sina spelare något mer...
Vem saknar gubbskrället med blocket(Hardy), eller den ständigt flinande skämtet till tränare(Micke J)?
Mycket bra att Tony snackat med våra yngre killar och förklarat vad som gäller. Tittar man på idag så verkar det ju gjort nytta. Till och med Cehlin var svettig efter matchen. Ni pratar om intervjun efter matchen, skulle nog säga att den innan andra perioden var snäppet vassare. "Det är fan spelarnas ansvar att lyssna på vad jag säger", måste vara säsongens citat. Trodde jag aldrig skulle få höra en Djurgårdsledare ställa krav på sina spelare något mer...
Vem saknar gubbskrället med blocket(Hardy), eller den ständigt flinande skämtet till tränare(Micke J)?
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Japp. Men då visar sig inkonsekvensen när domarna helt plötsligt skickar Blomstrand av planen och får igenom en livstids avstängning på honom, medan Järnkrok/Silfverberg klarar sig undan med ett plåster på hakan. Därefter inför man en ny regel för att hindra detta från att upprepas, men "glömmer" att döma efter den varje gång DIF råkar ut för dylika händelser. Straffet mot Blomstrand blir för övrigt 5+20+5+20, vilket innebär 5 minuters PP i 5 mot 3 för Brynäs, där de vänder och vinner matchen. Domarna anser sig ha stått för ännu en stabil insats.AMMC skrev:Om det är den nivån domarna vill hålla så borde vi skicka in Blomstrand för att slå sönder Järnkrok eller Silvferberg. Bara hugga tag i dom och börja veva. Och jag är övertygad om att han skulle slakta dem också.Metal Machine skrev:Inte helt lätt att vinna en fight när man blir påhoppad bakifrån. Skickligt av Sunkkvist att ta bort en av våra bästa spelare. Dåligt av domarna att inte genomskåda detta drag. Men det är som vanligt när det gäller svenska domare: noll procent spelkänsla - hundra procent arrogans.
Bra av DIF hittills. Onödigt att släppa in Brynäs i matchen efter 4-2. De två tidigare Brynäs målen kom efter DIF-misstag, och misstag gör alla lag. Så långt var vi klart bättre.
-
På tal om Zabel: Vad ska vi med Challe till?
En av det bästa matcherna för säsongen. 

råttorna leder med 0-2.
TACK!
TACK ÖLVESTAD!
TACK ZABEL!
TACK HONKEN!
TACK HONKEN!
AVGÅ JÄRLEFELT
TACK!
TACK ÖLVESTAD!
TACK ZABEL!
TACK HONKEN!
TACK HONKEN!
AVGÅ JÄRLEFELT
TACK!
Haha, +1.Staten skrev:TACK!
TACK ÖLVESTAD!
TACK ZABEL!
TACK HONKEN!
TACK HONKEN!
AVGÅ JÄRLEFELT
TACK!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- minalman
- Säsongskort: Ja
Vi har bägge nästa år!Metal Machine skrev:På tal om Zabel: Vad ska vi med Challe till?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Förstör inte lyckan.Ruinex skrev:råttorna leder med 0-2.
Avskaffa tre mot tre.
Ja vad ska man säga..? Herreeeeeeguuuud vilken skön vinst! TRE POÄNG!
Cehlin, Zibbe, Norman och Mackan var kungar idag.
Cehlin, Zibbe, Norman och Mackan var kungar idag.
- minalman
Instämmer!Jockmaniac skrev: Ni pratar om intervjun efter matchen, skulle nog säga att den innan andra perioden var snäppet vassare. "Det är fan spelarnas ansvar att lyssna på vad jag säger", måste vara säsongens citat. Trodde jag aldrig skulle få höra en Djurgårdsledare ställa krav på sina spelare något mer...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Bara bra. Drömmen vore AIK-DIF i slutspel.Ruinex skrev:råttorna leder med 0-2.
-
Men min fråga kvarstår. Vad ska vi med Challe till? Vi har ju Zabel!minalman skrev:Vi har bägge nästa år!Metal Machine skrev:På tal om Zabel: Vad ska vi med Challe till?
- SirDIFalot
Lägg av....Stockholmskalle skrev:Bara bra. Drömmen vore AIK-DIF i slutspel.Ruinex skrev:råttorna leder med 0-2.
Expert.
Hojta till när intervjun med Zabel är uppe på tuben!