minalman skrev:Granqvist sågar DIFs ledning vid fotknölarna i Canal + efter HV-matchen
Vad sas?
1. Han dömde ut valet att kicka Boumedienne utan att ersätta honom, samt att man inte värvat någon annan spelare.
Korrekt.
2. Att man kickade Hardy för sent. Nu hinner inga direkta nödvändiga förändringar genomföras.
Bättre sent än aldrig.
3. Han tycker inte att valet av Tony Zabel som tränare var rätt.
Hur fan tror han sig kunna avgöra det efter ynka två matcher? Laget har kommit in med betydligt bättre energi i matcherna än tidigare och det ser ut som man vill någonting. Zabel ser ut som han vill någonting till skillnad från Hardy.
minalman skrev:Granqvist sågar DIFs ledning vid fotknölarna i Canal + efter HV-matchen
Vad sas?
1. Han dömde ut valet att kicka Boumedienne utan att ersätta honom, samt att man inte värvat någon annan spelare.
Korrekt.
2. Att man kickade Hardy för sent. Nu hinner inga direkta nödvändiga förändringar genomföras.
Bättre sent än aldrig.
3. Han tycker inte att valet av Tony Zabel som tränare var rätt.
Hur fan tror han sig kunna avgöra det efter ynka två matcher? Laget har kommit in med betydligt bättre energi i matcherna än tidigare och det ser ut som man vill någonting. Zabel ser ut som han vill någonting till skillnad från Hardy.
Ja, det där var riktigt bra faktiskt. Skriver under på allting. Synd att de enda som verkligen borde och måste inse dessa fakta inte verkar bry sig. Eller bara mörkar allting av någon anledning. Bra att de sover gott iaf.
Ja, det där var riktigt bra faktiskt. Skriver under på allting. Synd att de enda som verkligen borde och måste inse dessa fakta inte verkar bry sig. Eller bara mörkar allting av någon anledning. Bra att de sover gott iaf.
Kan någon klistra in vad Ros skrev?
Man behövde inte "Plus" i morse. Kan tyvärr inte hjälpa till...
08:08 Något är fel med Djurgården.
Var är den där galna vinnarmentaliteten och var är den berömda Djurgårdsandan?
Inte var den på Hovet i går alla fall.
annons:
Ja, jag vet att Djurgården saknade sju tongivande spelare i går.
Ja, jag vet att HV 71 är på uppgång i elitserien och har en Petrasek-effekt just nu och har poäng i fem raka matcher.
Men känslan när jag gick från Hovets katakomber till Globengaraget efter matchen var konstig.
Något stämmer inte.
Lugnt – trots fyra raka förluster
Djurgårdens spelare var inte förbannade efter matchen. Tränarna var inte missnöjda eller uppretade och det kändes precis som att Djurgårdens vunnit en match i omgång 33. Sådär halvt uppsluppen stämning.
Djurgården ligger på kvalserieplats och ingen runt laget bryr sig.
Lugna gatan.
Trots att Djurgården har fyra raka förluster och ett mål framåt på de nio senaste perioderna.
Trots att man misslyckats fylla på truppen under säsong när i stort sett alla övriga elitseriekonkurrenter förädlat, finslipat och kryddat truppen.
Trots att man saknar målskyttar och trots att man har en målvakt som pressas stå varje match för att det är skarpt läge varje tisdag, torsdag och lördag.
Ett PP-mål på 38 försök
Det borde vara panik och stor irritation i spelartruppen och i lagledningen.
Mesta mästarna är ett begrepp som är synonymt med framgång och just Djurgården.
Något som skapat Djurgårdsandan – en vinnartradition.
Men jag ser den inte.
Jag känner den inte.
Jag kan inte lukta mig till den i omklädningsrummet.
Jag tror spelare och ledare vill att säsongen ska ta slut. Att den jobbiga mardrömmen ska upphöra och att man förhoppningsvis spelar i elitserien 2012–13. Allt går fel den här säsongen, från värvningar till Hardy Nilssons energilösa coachning och det är bara hemmafansen som just nu håller elitserieklass.
Mot HV 71 syntes lagets problem på isen tydligt.
Ett tecken som är lika tydligt för Djurgården som barnens längtan och iver på julafton.
Djurgården har noll kreativitet och noll skicklighet i powerplay. Ett mål på 38 försök i powerplay är Väsby-klass.
Uselt.
Värdelöst och det borde vara något typ av rekord för elitserien.
Bremberg kunde ha löst det
Fredrik ”Linkan” Bremberg, Timrå, var på gång till Djurgården för en vecka sedan. Men klubbledningen sa nej.
Jag är övertygad om att Bremberg i alla fall hade löst Djurgårdens härdsmälta i powerplay. Och hade Djurgården gjort mål på vart femte powerplay så hade man legat på slutspelsplats nu.
Små marginaler.
I dag har jag svårt att se att Djurgården fixar en slutspelsplats. Tror heller inte att man undviker kvalserien.
Kanske för att den där Djurgårdsandan verkar vara borta.
En zablar jobbig uppgift
Engagerade styrelseledamoten i Djurgården Kaarel Lehiste sa innan presskonferensen att han var lugn. Mycket lugnare nu än tidigare, sa han.
Samma sak gäller Mats Larsson, ordförande. Verkar som att man är nöjd med att få bort Hardy Nilsson från tränarrummet och allt ska lösa sig nu.
Tony Zabel, Tomas Montén och Nichlas Falk gör ett grymt jobb med laget. Otroligt synd att de inte fick ta över laget redan i höstas. Nu har de bara elva omgångar på sig att rädda Djurgården. En djävulskt jobbig uppgift.
Bäst på Hovet i går var Djurgårdens spelarfruar som sålde röda armband till förmån för de anhöriga till hockeyspelarna som förolyckades i Jaroslavl-olyckan 9 september 2011.
Tomas Ros
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sorry om dåligt format, klistrade in från mobilen.
Senast redigerad av Jepe den 2012-02-03 16:31:43, redigerad totalt 1 gånger.
Flygolyckan var den 7 september... Coolt initiativ av spelarfruarna. Jag hade på mig en jaroslavl-halsduk och en salavat-tröja på matchen. Hade hoppats de skulle ge en plast-effekt. Den uteblev tyvärr. Verkar vara mer effektivt ute i landet. DIF, inför clappers nu!
pulverapa skrev:Flygolyckan var den 7 september... Coolt initiativ av spelarfruarna. Jag hade på mig en jaroslavl-halsduk och en salavat-tröja på matchen. Hade hoppats de skulle ge en plast-effekt. Den uteblev tyvärr. Verkar vara mer effektivt ute i landet. DIF, inför clappers nu!
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
jag var där med min cancersjuke pappa igår så jag hade inte riktigt möjlighet att fixa ett armband men på lördag då ska det skaffas!
RIP. Jaroslavl i allmänhet och Stefan Liv i synnerhet