Är väl där Challe kommer in i bilden...BaronVonDif skrev:Tanken med en legend i båset köper jag men det måste finnas nån som är mer passionerad?
Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Vem som står i båset just nu är inte viktigt. Det enda som kan rädda oss är att Ölvestad, Zibanejad och DT kommer tillbaka, även Printz är viktig även om han inte är i form. Almtorp och Carlsson är inte bättre än juniorer så om de fortsätter hänga på hyllan och dricka öl under match spelar ingen roll.
De senare herrarna ser jag som de mest katastrofala värvningarna som gjorts på senare år, två dyra medelmåttor från Södertälje där vi istället kunde fått minst en klassvärvning istället.
De senare herrarna ser jag som de mest katastrofala värvningarna som gjorts på senare år, två dyra medelmåttor från Södertälje där vi istället kunde fått minst en klassvärvning istället.
Kan bara hålla med, annars blir det kvalserien och allsvenskan som väntar.Vem som står i båset just nu är inte viktigt. Det enda som kan rädda oss är att Ölvestad, Zibanejad och DT kommer tillbaka, även Printz är viktig även om han inte är i form.
Kluven faktiskt där.
Inget ont mot Zabel. Men Challe har elitserie rutin och kvalserie rutin. Iofs spelar detta kanske ingen roll om nu Zabel lyckas få fart på spelarna.
Sen kan jag hålla med om att det inte ska spela ngn roll vilken tränare vi har i båset, för de flesta spelarna är så rutinerade att de vet vad som ska göras och behövs göras. Utan att ha en tränare som jagar dem med blåslampan.
Men ska ändå Challe träna oss de två kommande säsongerna kunde han lika gärna hoppat på nu.
Hans kontrakt med Viasat hade gått att lösa ut.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ll-for-dif
Inget ont mot Zabel. Men Challe har elitserie rutin och kvalserie rutin. Iofs spelar detta kanske ingen roll om nu Zabel lyckas få fart på spelarna.
Sen kan jag hålla med om att det inte ska spela ngn roll vilken tränare vi har i båset, för de flesta spelarna är så rutinerade att de vet vad som ska göras och behövs göras. Utan att ha en tränare som jagar dem med blåslampan.
Men ska ändå Challe träna oss de två kommande säsongerna kunde han lika gärna hoppat på nu.
Hans kontrakt med Viasat hade gått att lösa ut.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ll-for-dif
There is no I in TEAM!!!!
Skulle vara väldigt intressant att se stämningen i laget efter matcherna, precis som dom gör i Viasat-sändningarna från allsvenskan. Såg Södertälje-Mora häromdagen, jävlar vilken glädje de har i omklädningsrummet jämfört med vad jag sett av DIF i år. Jag antar att jag får svaret när vi ligger i kvalserien.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En klok investering nu vore att likt flera andra lag anlita en psykolog som kan banka in lite självförtroende hos spelare i motgång och med dåligt självförtroende.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Det finns inga på marknadenBaronVonDif skrev:En klok investering nu vore att likt flera andra lag anlita en psykolog som kan banka in lite självförtroende hos spelare i motgång och med dåligt självförtroende.
Mjölner skrev:Det finns inga på marknadenBaronVonDif skrev:En klok investering nu vore att likt flera andra lag anlita en psykolog som kan banka in lite självförtroende hos spelare i motgång och med dåligt självförtroende.

När Hv vann SM-guld senast hade dom det, vet inte hur dom har det nu.
Jan Järlefelt den 31 januari: I am ALL-IN!
HAHAHAMjölner skrev:Det finns inga på marknadenBaronVonDif skrev:En klok investering nu vore att likt flera andra lag anlita en psykolog som kan banka in lite självförtroende hos spelare i motgång och med dåligt självförtroende.
11 matcher kvar, varav 6 på bortaplan, och då är det inga lätta matcher ( SAIK, HV, FBK, FHC bla ).
Börjar verkligen tvivla mer och mer på att det går.
DIF - BIF = 1 p
FCH - DIF = 0 p
DIF - AIK = 1 p
LHF - DIF = 0 p
FBK - DIF = 1 p
DIF - VLH = 3 p
SAIK - DIF = 0 p
DIF - LHC = 2 p
TIK - DIF = 3 p
DIF - MODO = 1 p
HV - DIF = 0 p
Totalt landar vi på 71 p.
Förra året krävdes 76 p för slutspel och för kvalserieplats 71....
Börjar verkligen tvivla mer och mer på att det går.
DIF - BIF = 1 p
FCH - DIF = 0 p
DIF - AIK = 1 p
LHF - DIF = 0 p
FBK - DIF = 1 p
DIF - VLH = 3 p
SAIK - DIF = 0 p
DIF - LHC = 2 p
TIK - DIF = 3 p
DIF - MODO = 1 p
HV - DIF = 0 p
Totalt landar vi på 71 p.
Förra året krävdes 76 p för slutspel och för kvalserieplats 71....
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Josef håller allsvensk klass. Max. Inte förvånad alls. Inte på något sätt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Konstigt vinklad artikel dock. Verkar vara hela Jokerits insats. Knappast Boumediennes egna. Och det finns en anledning att BomBom varit i både NHL och KHL.Magnutz skrev:Josef håller allsvensk klass. Max. Inte förvånad alls. Inte på något sätt.
Expert.
Bara jag som är väldigt otaggad på match imorgon?