Djurgårdens IF - HV71, 2/2 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 2/2 2012.

Inlägg av Bjurre »

Mäklaren skrev:DIF Hockey har förtört mitt liv.
Vems liv har det inte förstört?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Nummer19
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Bjurre skrev:
Järlans.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens IF - HV71, 2/2 2012.

Inlägg av minalman »

Det verkar som om odds-sättarna är de sista som tror litet grann på DIF eftersom till och med kärn-fansen tror på och spelar på förlust.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Nummer19 skrev:
Bjurre skrev:
Järlans.
Haha han sitter nog framför tvn med en dyr ciggar häver rysk skumpa och bara njuter.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

PutteDIF skrev:880kr vinst på den här matchen, blir väl något liknande nästa. Härliga Djurgårn...
Varför fick inte Tim spela mer?
Sådär, satsat vinsten på Brynäs. Förlorar DIF har man råd med ett par rundor öl till polarna och taxi hem, vinner DIF har jag ändå inte torskat något totalt och lyckan kommer vara stor. Win Win.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nog första gången i mitt livs historia som jag inte är förbannad efter en DIF förlust. Inte ens det minsta...

Det är bara så jävla uppgivet. Energinivån inför Brynäsmatchen är obefintlig.

Fan vad jag hatar Djurgården Hockeys styrelse och alla som sitter och fattar beslut som är helt ofantligt jävla korkade. UT MED PACKET.
swenojs

Inlägg av swenojs »

Tim ska spela alla PP! Varför fattar inte Montén det? Tim är mest spelskicklig av alla i hela ES och Montén låter honom nöta bänk i PP efter PP till förmån för vinglige Kempe och virriga Cehlin.
Fan va grymt att låta honom sitta.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Nog första gången i mitt livs historia som jag inte är förbannad efter en DIF förlust. Inte ens det minsta...

Fan vad jag hatar Djurgården Hockeys styrelse och alla som sitter och fattar beslut som är helt ofantligt jävla korkade. UT MED PACKET.
Precis så.

Börjar mest fundera på vilka vi har en chans mot i kvalserien, och hur fan man överlever om vi inte klarar oss kvar. Fy fan vilken mardröm.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

swenojs skrev:Tim ska spela alla PP! Varför fattar inte Montén det? Tim är mest spelskicklig av alla i hela ES och Montén låter honom nöta bänk i PP efter PP till förmån för vinglige Kempe och virriga Cehlin.
Så löjligt att det alltid är Montén som får kritik...
Expert.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

swenojs skrev:Tim ska spela alla PP! Varför fattar inte Montén det? Tim är mest spelskicklig av alla i hela ES och Montén låter honom nöta bänk i PP efter PP till förmån för vinglige Kempe och virriga Cehlin.
Bäst i hela ES är väl att ta i, snarare så att vi har så total brist på passningsläggare/spelfördelare att Tim Eriksson framstår som Gretzky typ.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
swenojs

Inlägg av swenojs »

Att Montén får skit är inte så konstigt. Inget är ändrat efter tränarbytet och han är den ende som fått hänga kvar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

swenojs skrev:Att Montén får skit är inte så konstigt. Inget är ändrat efter tränarbytet och han är den ende som fått hänga kvar
Montén har inget med PP att göra.

Och han var den mest aktiva tränaren vi hade av de tidigare tränartrojkan.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Nog första gången i mitt livs historia som jag inte är förbannad efter en DIF förlust. Inte ens det minsta...

Haha. mysiga nya visningsbilder :wink:
Hängde kvar 3min till för att kanske få mig ett skratt ikväll, där kom det...TacK!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

Att inte vara arg efter idag är något som jag inte kan skriva under på. Det svider som bara den i hjärtat att se Djurgården sakta men säkert dala ner mot Allsvenskan. Och tanken på Stockholms Stolthet i andradivisionen känns inte längre ofattbart. Vi håller på att spela ner oss själva mot total avsaknad av framgång, sportsligt, kulturmässigt och ekonomiskt. Laget ser bedrövligt ut, vi mönstrade idag ett lag som totalt saknar spets förutom #41. Att se en bedrövlig Ottosson i sällskap med en Nilson som totalt saknar självförtroende och mest åker runt och muttrar på planen är så otroligt tråkigt att se. Det finns ingen som eldar på, det finns ingen som kan kliva in och visa hjärta genom en tackling och väcka laget. Minns ni? Var är den känslan? Finns det någon som överhuvudtaget tänker på att chansen finns att åka in på isen och väcka hela Hovet i sitt nästa byte? Finns glöden? Finns glädjen? Finns lusten?

Men vad har vi att kräva egentligen? När fler och fler börjar sätta sig ner mellan A15-A18 så börjar det kännas hopplöst. Jag stod och skrek och visade att i alla fall jag vill ha en annorlunda situation. I klacken sjunger vi i 60 minuter, punkt slut. Passar det inte så råder jag att avlägsna sig från sektionerna där vi står, alternativt klippa era säsongskort. Trots att UCS/FBR valt att inte närvara som grupper på matcherna måste vi kunna få Hovet att sjunga. Det är tusentals djurgårdare på arenan som suktar efter en ny vår 2010. Gör något! Visa att vi på läktaren åtminstone aldrig ger upp. Det är nu spelarna behöver oss som mest, det är nu vi måste visa att vi i alla fall inte tänker pissa på skölden. Sjung för gamla Djurgårn...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:

Haha. mysiga nya visningsbilder :wink:
Hängde kvar 3min till för att kanske få mig ett skratt ikväll, där kom det...TacK!
Det var dags nu! Jag har gett upp (för stunden i varje fall).
Skriv svar