Djurgårdens IF - HV71, 2/2 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - HV71, 2/2 2012.

Inlägg av sensei »

Mäklaren skrev:
Jim Morrison skrev:Jag tycker VERKLIGEN om Tony Zabel. Så jävla mycket bättre intryck på mig än vad Hardy Nilsson någonsin har gett.
Zabel ÄR en riktig, gedigen, passionerad kanonkille!
Lider med honom, otur senast och idag tvingas han ställa ut ett juniorlag som säkert väger 10-20 kg mindre i snitt än motståndaren per skalle.

Jäklar vad överkörda vi blev idag av ett HV som gick på tomgång.

Men nu har Zabel allt att vinna, han har ändå fördelen av att slå ur underläge. Kan han få det här laget att sprattla till så har han skapat ett namn åt sig själv inför framtiden..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Staten

Inlägg av Staten »

Ord kan inte beskriva hur jävla tungt det kommer kännas när vi förlorar kvalserien.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

kaminor skrev:
Bjurre skrev:
minalman skrev:Positivt att ingen ska till något landslag under uppehållet utan att Zabel har alla i träning.
Vem fan skulle ta en tröja i landslaget i denna trupp?
Där man har krav på sig.
Wesslau. Och det är en jävla tur att inte han är uttagen.
Jo det är sant.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Två veckor ( nästan) 2-mål på ett isflak under bogsering till Scandinavium är vad Zabels trupp förtjänar som träningspass.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Hela avgörandet blir första matchen efter uppehållet... nu kommer det snackas, tränas och peppas som aldrig förr med Znabeln och han kommer verkligen göra sitt yttersta att pimpa upp DIF inför slutfasen på säsongen.
Kommer vi ut efter uppehållet och vinner första matchen så kan det fan sluta med en sjukt vacker streak av toppinsatser. Torskar vi den matchen så kommer ALL luft gå ur laget en gång för alla och KS blir given!
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Bjurre skrev:
Nummer19 skrev:Förresten, hur i helvete kan Mika få mer röster än Jimmie i Canal plus "Fansens favorit" omröstning? Har jag missat nåt?
Mika är alla Djurgårn <3<3<3 fans favorit.
Vidrigt, Ölvestad har alltid varit #1!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Capcash skrev:Hela avgörandet blir första matchen efter uppehållet... nu kommer det snackas, tränas och peppas som aldrig förr med Znabeln och han kommer verkligen göra sitt yttersta att pimpa upp DIF inför slutfasen på säsongen.
Kommer vi ut efter uppehållet och vinner första matchen så kan det fan sluta med en sjukt vacker streak av toppinsatser. Torskar vi den matchen så kommer ALL luft gå ur laget en gång för alla och KS blir given!
Vi har en extra stor orsak att vara triggade till den matchen, som alla säkert minns.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Nummer19 skrev:
Bjurre skrev:
Nummer19 skrev:Förresten, hur i helvete kan Mika få mer röster än Jimmie i Canal plus "Fansens favorit" omröstning? Har jag missat nåt?
Mika är alla Djurgårn <3<3<3 fans favorit.
Vidrigt, Ölvestad har alltid varit #1!
Tvivlar på att dom vet vem Ölvestad är. AVGÅ ALLA...
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev:
Asså.. vem bryr sig? Finns viktigare saker att fokusera på.
Bryr mig inte så jätte mycket, såg det bara innan reklamen och blev ännu mera äcklad än vad jag redan var...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mitt förslag är att göra en Boork och kasta ut spelarna på överlevnadsläger under helg så kanske de kan få lite hår på bröstet.

Dessa två matcher vi hade innan uppehållet kändes som gjutna torskar.

Nu får Zabel tid på sig att under nästan två veckor sätta lite stuk på laget i alla fall.

Enda problemet är att han får jobba med en trupp som är brutalt usel pga Hardys och Järlans fina tidigare arbete.

Tyvärr tror jag att vi inte överlever en kvalserie så det vill ta mig tusan till att laget skärper till sig efter uppehållet annars kan det vara slutet för DIF hockey som vi just nu skådar...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, detta var verkligen spännande, jämnt, rafflande och intensivt.

HV är bättre på alla positioner genom hela matchen. Säsongens tamaste insats. Tycker synd om Zabel...
Erik I

Inlägg av Erik I »

SirDIFalot skrev:Zabel har nästan omöjligt uppdrag. Ett felbyggt lag från början med misslyckade värvningar som floppat mer än vad man kunde föreställa sig. Man hade en enorm övertro på att många av de yngre killarna skulle ta stora kliv i år och att Mackan skulle återfå 09/10-formen. Noll förstärkningar har kommit in under året trots enorma brister. En defensiv back och en spelskicklig center/forward hade behövts. Lägg därtill en enorm skadelista där flera av de viktiga spelarna är borta. Ölvestad, D. Tjärnqvist och Zibanejad framför allt.

Dessutom är jag riktigt orolig att man börjat köra slut på Wesslau. Man har inte vågat lita på Tim och spelat Wesslau alldeles för mycket. Hur trött kommer han vara i kvalserien?
För en gångs skull kommer ett landslagsuppehåll lägligt, kan också Wesslau samla lite krafter. Var inte annat att vänta mot HV ikväll, när vi dessutom saknar 4-5 man. Vi har resultaten med oss: trots en usel säsong har vi fortf bra chans på slutspel! Men nånstans får vi ju ta våra egna poäng också, lyckas vi inte med det förtjänar vi inte bättre. Spräcker iaf målnollan idag. De närmaste matcherna ser jag nästan enbart till hur spelet utvecklas, mitt sikte lutar i dagsläget ännu åt KS som worst case scenario och då fan måste spelet sitta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Granqvist sågar DIFs ledning vid fotknölarna i Canal +
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

men vad fasen vi gjorde ju mål i alla fall!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tror på fullaste allvar att risken för ett aik -01 är extremt stor. Mats Larsson vilket jävla skåp. Gå i pension för fan.

Det är inte kul. har inte jublat åt ett mål sen Kempes straff i förrförra derbyt.
Säg den glädje som varar
Skriv svar