Skadetråden
- Jim Morrison
Re: Skadetråden
"Vi har haft otur med skador och det är inget vi hade kunnat räkna ut. Jag menar, vi kan ju inte se in i framtiden direkt, he he. Men att efter 43 omgångar börja diskutera kvalspel finns inte på kartan. Det är 12 matcher kvar och vårt mål är slutspel, dit ska vi nå. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills."
- Janne Järlefelt?
- Janne Järlefelt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
''Oj, vi har plötsligt inga spelare kvar! Vad synd att vi inte värvade! Men skador är ju extremt osannolikt i ishockey, så detta hade vi givetvis inte kunnat förutse. Nu tar vi upp tre-fyra juniorer samt ger Carlsson ännu mer istid, så löser det sig. Hurra!''
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Tragikomik.
Alltså det går snart inte att hålla sig för skratt. Har NÅGONTING överhuvudtaget funkat i år? (Förutom Wesslau då)
Jag tror inte att vi hade värvat ens om vi haft 8 ordinarie spelare skadade under resten av säsongen.
"Vi har jobbat dygnet runt hela säsongen med att försöka ersätta våra skadade spelare utan att hitta något namn som kändes rätt. Det finns inga spelare på marknaden av den typen vi söker.
Men nu har vi tagit upp 5 nya spännande juniorer samt lånat in en fjärde, femte samt en sjättemålvakt från olika division 1 klubbar. Så på målvaktssidan ser det stabilt ut med en bra konkurrenssituation.
Dessutom har vi spelare som Carlsson, Tjärnqvist, Cehlin, Norman och Brodin som vi tror kommer lyfta mer ju längre säsongen går."
Vill bara halka och bryta nacken.
Jag tror inte att vi hade värvat ens om vi haft 8 ordinarie spelare skadade under resten av säsongen.
"Vi har jobbat dygnet runt hela säsongen med att försöka ersätta våra skadade spelare utan att hitta något namn som kändes rätt. Det finns inga spelare på marknaden av den typen vi söker.
Men nu har vi tagit upp 5 nya spännande juniorer samt lånat in en fjärde, femte samt en sjättemålvakt från olika division 1 klubbar. Så på målvaktssidan ser det stabilt ut med en bra konkurrenssituation.
Dessutom har vi spelare som Carlsson, Tjärnqvist, Cehlin, Norman och Brodin som vi tror kommer lyfta mer ju längre säsongen går."
Vill bara halka och bryta nacken.
Det var ju inte direkt muntra nyheter på hemsidan... kommer bli 3 stabila poäng mot uv.
Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
i
Expressen skriver att Mattias Carlsson nu även är skadad, bra eller anus?
Jag är inte arg, och inte besviken.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha herregud.... vilken fars det här börjar likna.Stulle skrev:Expressen skriver att Mattias Carlsson nu även är skadad
- SirDIFalot
Ååååååh, neeeeeej!!!!!!Stulle skrev:Expressen skriver att Mattias Carlsson nu även är skadad, bra eller anus?

Äntligen något positiv. Är övertygad om att valfri junior gör det bättre än honom.
Expert.
- -daniel-
Hade naturligtvis sagt samma sak under hela säsongen...men i det här läget vi är i nu (och jag tyckte faktiskt Carlsson var något bättre än tidigare i senaste matchen, skymtade en liten strimma av hopp för en "nytändning" under nya tränaren) med alla dessa andra skador så känns det sådär lagom bra..
Det saknas åt helvete för många för att vi skall kunna hota HV och Brynäs om poäng. Vilka fler juniorer kan vara på lut att få lufta vingarna? Blomstrand och Weigel kör väl i dag. Sen då?
Det saknas åt helvete för många för att vi skall kunna hota HV och Brynäs om poäng. Vilka fler juniorer kan vara på lut att få lufta vingarna? Blomstrand och Weigel kör väl i dag. Sen då?
Med tanke på hur lite han har spelat undrar man hur han kunnat skada sig.Stulle skrev:Expressen skriver att Mattias Carlsson nu även är skadad, bra eller anus?
Han kanske fick en muskelbristning i gastrocnemius på träningscykeln? Klen.
Jadu, Wennberg har ju suttit med förut, så troligen ligger han rätt nära. Saknar man en center skulle jag vilja testa Liljendahl annars. Har fysiken och mognaden i spelet. Dock jävligt ung (-95).-daniel- skrev:Hade naturligtvis sagt samma sak under hela säsongen...men i det här läget vi är i nu (och jag tyckte faktiskt Carlsson var något bättre än tidigare i senaste matchen, skymtade en liten strimma av hopp för en "nytändning" under nya tränaren) med alla dessa andra skador så känns det sådär lagom bra..
Annars vette katten. Rasmus Holmén skulle jag sagt innan säsongen, men han har inte övertygat.
Sebastian Persson hade nog inte gjort bort sig heller.
Född till sportchef.
Det går bra nu.
Hur får Zabel ihop det här? Vågar han dra ihop en komplett juniskedja?
Hur får Zabel ihop det här? Vågar han dra ihop en komplett juniskedja?
- -daniel-
Alright, tack. Vi får se.android skrev:Jadu, Wennberg har ju suttit med förut, så troligen ligger han rätt nära. Saknar man en center skulle jag vilja testa Liljendahl annars. Har fysiken och mognaden i spelet. Dock jävligt ung (-95).-daniel- skrev:Hade naturligtvis sagt samma sak under hela säsongen...men i det här läget vi är i nu (och jag tyckte faktiskt Carlsson var något bättre än tidigare i senaste matchen, skymtade en liten strimma av hopp för en "nytändning" under nya tränaren) med alla dessa andra skador så känns det sådär lagom bra..
Annars vette katten. Rasmus Holmén skulle jag sagt innan säsongen, men han har inte övertygat.
Sebastian Persson hade nog inte gjort bort sig heller.
Blir faktiskt rätt skoj att se hur det här formeras...
Lustigt att hela sengångarkedjan är borta (almtorp, Carlsson, tjärnqvist).
Utan Ölvestad, Daniel T, zibanejad Kommer det inte bli många poäng, hoppet är 0-0 och Kempe som sätter den straff
Utan Ölvestad, Daniel T, zibanejad Kommer det inte bli många poäng, hoppet är 0-0 och Kempe som sätter den straff
- Jim Morrison
Vill se Liljendahl få en chans. Som Landeskog förut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.