Fick bekräftat av ML och några till i ledningn (sorry kan inte alla namn) att polisen så sent om igår själva sagt att deras mål är följande.
Inom 12 månader hoppas man kunna ha 0 poliser vid seriematcher mot alla lag på Hovet.
Detta då Djurgården skall kunna sköta säkerheten på dessa matcher själv.
Derbyn på Globen var en helt annan sak och räknas ej in i ovan.
Jag talade en bra stund efter matchen med både Tommy Engstrand och sedan ML vilket var intressant.
Jag tyckte själv säkerhetsfrågan var viktig men det stora problemet, tyckte jag och några som jag diskuterade med, var att samma fråga ställdes säker 10 gånger fast på lite olika sätt.
Självklart blir svaret detsamma och tillslut blev det nästan komiskt då ML sa samma sak och sedan kändes det som man försökte få fram något annat svar genom att ändra på frågan men peta på samma slutsats.
Djurgården (ML) sa att man självklart inte vill ha våld och bad om ursäkt, jag vet inte hur många gånger, angående detta och att de har kontinuerliga möten med polisen om risker etc.
Djurgården betalar redan i dag drygt 5 miljoner för säkerhet och polisen vill som sagt och har på tapeten att alla lag själva skall stå för allt extra.
Det vill säga allt utanför och i närhet till arena där polis behövs och som t.ex. derby där ofta mer skit än vanligt händer.
Detta utreds för fullt om man lägga hela kostnaden/fakturan på klubbarna istället.
Fixade för övrigt filen som inte hade någon ändelse. Skapad i Google docs och sedan bara postad från mobilen. Nedan fungerar bättre även om det redan är kopierat allt som jag skrev.
http://dl.dropbox.com/u/10966666/M%C3%B ... hyllan.pdf
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.