Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet
Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet
@ -daniel-
Sorry, länge sedan jag läste Fimpens inlägg. Men uppenbarligen har ledningen problem med Linkan och frågan är VARFÖR? Han skulle säkert kunna ha gjort en 10-15 pinnar de resterande matcherna. Känns frustrerande. Men nog främst för att man inte har värvat, man har haft gott om tid på sig.
Sorry, länge sedan jag läste Fimpens inlägg. Men uppenbarligen har ledningen problem med Linkan och frågan är VARFÖR? Han skulle säkert kunna ha gjort en 10-15 pinnar de resterande matcherna. Känns frustrerande. Men nog främst för att man inte har värvat, man har haft gott om tid på sig.
- Christopher J
Tack för detta inlägg. Du får gärna be din vän att hälsa till Linkan och säga att han har alla Djurgårdares stöd och att vi hoppas få se honom igen i vår fina tröja.Pelle1973 skrev:Måste ge mig in i denna diskussion om linkan nu, jag jobbar med linkans bästa vän som dessutom känner monten bra. DIFs skitsnack och det jag läst här gör mig förbannad, under gårdags kvällen hade fimpen och mackan Nilsson kontakt med linkan så det skulle hända ngt mellanhans agent och Dif, tränartrion har varit väldigt positiv till värvningen av linkan såsom många i laget , de tror och vet linkan skulle få en ordentlig boost att komma hem till Dif igen, han skull också lyfta flera spelare t ex mackan Nilsson att spela bättre , jag vet linkan själv har varit besviken om ryktet att han inte skulle vara bra för laget, han har höga krav på sig själv och sina spelare runt sig och han drar sig inte för att höja rösten och ställa krav på laget, det kanske inte vissa kan hantera det dagens dif men han skulle få fart på många, första gången jag skriver här men blir så besviken på hur dif behandlar en av DIFs största spelare i historien och sprider lögner om honom, om nu dif går så illa så de handlar i kvalserien så kommer linkan flyga fram emot Dif och det kan bli dyrbart för Dif och deras beslut, ville bara ni skulle veta sanningen om laget och linkan.
Tack för ordet/ Pelle
Det stämmer tyvärr om linkan, och jag vet monten och dem är väldigt irriterade de inte tog linkan.
Han hade levererat i Dif me tanke på han vantrivs i Sundsvall! Så JJ hittar bara på en billig ursäkt.
Min arbetskamrat skickade en länk till linkan av vad som sades på mötet ikväll, han blev tydligen inte så glad över JJ skitsnack. Så DIFs spelare hade gärna sett 23:an hjälpa dem i jakten på slutspel! Tyvärr för DIFs ledning och publik
Han hade levererat i Dif me tanke på han vantrivs i Sundsvall! Så JJ hittar bara på en billig ursäkt.
Min arbetskamrat skickade en länk till linkan av vad som sades på mötet ikväll, han blev tydligen inte så glad över JJ skitsnack. Så DIFs spelare hade gärna sett 23:an hjälpa dem i jakten på slutspel! Tyvärr för DIFs ledning och publik
Efter säsongen vill jag att ledningen byts ut. Det behövs nytt folk som vill nånting. Man verkar sköta saker och ting riktigt jävla uselt och kommer dessutom med skitsnack utåt sett till oss supportar som betalar en jävla massa pengar.
-
- Säsongskort: Ja
Tack! Linkan spyr på att bo i Sundsvall, Timrå är tydligen sjukt oseriösa. Spelarna festar innan match och dom tränar knappt. Linkan vill bara därifrån eftersom Timrå inte har levt upp till det dom lovade.Pelle1973 skrev:Måste ge mig in i denna diskussion om linkan nu, jag jobbar med linkans bästa vän som dessutom känner monten bra. DIFs skitsnack och det jag läst här gör mig förbannad, under gårdags kvällen hade fimpen och mackan Nilsson kontakt med linkan så det skulle hända ngt mellanhans agent och Dif, tränartrion har varit väldigt positiv till värvningen av linkan såsom många i laget , de tror och vet linkan skulle få en ordentlig boost att komma hem till Dif igen, han skull också lyfta flera spelare t ex mackan Nilsson att spela bättre , jag vet linkan själv har varit besviken om ryktet att han inte skulle vara bra för laget, han har höga krav på sig själv och sina spelare runt sig och han drar sig inte för att höja rösten och ställa krav på laget, det kanske inte vissa kan hantera det dagens dif men han skulle få fart på många, första gången jag skriver här men blir så besviken på hur dif behandlar en av DIFs största spelare i historien och sprider lögner om honom, om nu dif går så illa så de handlar i kvalserien så kommer linkan flyga fram emot Dif och det kan bli dyrbart för Dif och deras beslut, ville bara ni skulle veta sanningen om laget och linkan.
Tack för ordet/ Pelle
Jag skrev det i något inlägg tidigare och det är att DIF står i skuld till Linkan så det kan ju kanske vara en förklaring till varför styrelsen inte vill ha in honom.
Titta vad vi har gått miste om, fyfan jag mår illa av det här...
Fredrik Bremberg 4ever
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- Christopher J
Då är det väl bara att börja mejl-bomba Challe om Linkan. Dem två har inga problem med varandra. Vill tränarna ha honom inför nästa säsong så kan inte ledningen vika sig.
Jag tycker det är djupt olyckligt att det verkar ha blivit "Vi mot dem" inom DIF där "Vi" inte innefattar fansen. Vi är alltså "dem" - objektifierade och utsedda till motståndare. Oroande.
Att vi inte tar hem Linkan är bara hemskt. Tycker det är så lortigt och om allt det som skrivs här stämmer ang. Fredrik är det ju fan sorgligt. Vari ligger prestigen här? Linkan måste ju ha kissat ordentligt på nån/några i styrelsen för att de ska ogilla honom så här mycket..
Skulle Ottosson vara emot att Linkan skulle komma tillbaka?! kan vi få verifikation på det?
I övrigt. Ajajajaj... hade hoppats på ett bra möte, med bra och positiva röster därifrån.
Att vi inte tar hem Linkan är bara hemskt. Tycker det är så lortigt och om allt det som skrivs här stämmer ang. Fredrik är det ju fan sorgligt. Vari ligger prestigen här? Linkan måste ju ha kissat ordentligt på nån/några i styrelsen för att de ska ogilla honom så här mycket..
Skulle Ottosson vara emot att Linkan skulle komma tillbaka?! kan vi få verifikation på det?
I övrigt. Ajajajaj... hade hoppats på ett bra möte, med bra och positiva röster därifrån.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Börjar fan lessna på hela DIF hockey. Att ledningen inte har vett att förstå vad fan dom håller på att göra gör mig så sjukt frustrerad men samtidigt gråtfärdig. Fy fan.
Alltså, vad är det som har gått så jävla kukigt snett sen 09/10???!?
Hela föreningen är ett jävla skämt. Jag är inte ens sugen på hockey längre. Det här är nog första gången jag sett mer fram emot fotbollssäsongen under pågående hockeysäsong..
Hela föreningen är ett jävla skämt. Jag är inte ens sugen på hockey längre. Det här är nog första gången jag sett mer fram emot fotbollssäsongen under pågående hockeysäsong..
Losing all hope was freedom.
Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet
Linkan - Det som Otto mfl sagt berättade ML efteråt mellan 8-10 ögon.
Jag skiter i vad våra slöhäckar till spelare vill, om de inte tar tag i det ska de fan inte blocka någon som kan göra det. Han är kickass i PP, kan hålla i puck och spela fram till våra juniorer som Åberg och Zibbe och han är en given straffskytt (vilket är bra då vi tenderar att ta våra icke-förluster till straffar)
Vilka har möjligheten att välja sina arbetskamrater? Gillar du alla på ditt jobb? Fy fan!
Jag gillade det den nya killen som repr. DIF i 08-hockey om att man från DIF mer eller mindre ansåg att läktarrusningen 2010 ansågs vara värre än händelsen senast enbart pga att det gav mer publicitet.
DIF lovade dock att gå ut och fördömma polisens agerande, dock inte utan en del tjafs och försvarstal men hur eller hur är det tråkigt att man ska behöva tjata till sig detta nu långt efter händelsen. Om dina kunder ber dig göra något som inte kostar dig mer än en timme och det uppenbarligen betyder sjukt mycket - då gör du det. Punkt.
Roligt att få ett ansikte på Salas, tyckte du hade mycket vettigt att säga.
Vad jag tycker är synd är att inte fler vågade/valde att ta till ord då det fanns mycket matnyttigt i denna tråd som aldrig sades på plats.
Den här föreningen andas varken mesta mästare eller Stockholms stolthet, det är lika klart som det är hjärtskärande.
Jag har hittills denna säsong vide ndast ett tillfälle känt otrolig vördnad och stark glädje för klubben och det var vid tröjhängningen som bara är ett kvitto på att backspeglarna är skinande och att vindrutan är fullkomligt igensotad.
Jag skiter i vad våra slöhäckar till spelare vill, om de inte tar tag i det ska de fan inte blocka någon som kan göra det. Han är kickass i PP, kan hålla i puck och spela fram till våra juniorer som Åberg och Zibbe och han är en given straffskytt (vilket är bra då vi tenderar att ta våra icke-förluster till straffar)
Vilka har möjligheten att välja sina arbetskamrater? Gillar du alla på ditt jobb? Fy fan!
Jag gillade det den nya killen som repr. DIF i 08-hockey om att man från DIF mer eller mindre ansåg att läktarrusningen 2010 ansågs vara värre än händelsen senast enbart pga att det gav mer publicitet.
DIF lovade dock att gå ut och fördömma polisens agerande, dock inte utan en del tjafs och försvarstal men hur eller hur är det tråkigt att man ska behöva tjata till sig detta nu långt efter händelsen. Om dina kunder ber dig göra något som inte kostar dig mer än en timme och det uppenbarligen betyder sjukt mycket - då gör du det. Punkt.
Roligt att få ett ansikte på Salas, tyckte du hade mycket vettigt att säga.
Vad jag tycker är synd är att inte fler vågade/valde att ta till ord då det fanns mycket matnyttigt i denna tråd som aldrig sades på plats.
Den här föreningen andas varken mesta mästare eller Stockholms stolthet, det är lika klart som det är hjärtskärande.
Jag har hittills denna säsong vide ndast ett tillfälle känt otrolig vördnad och stark glädje för klubben och det var vid tröjhängningen som bara är ett kvitto på att backspeglarna är skinande och att vindrutan är fullkomligt igensotad.
-
- Säsongskort: Ja
Inte konstigt att DIF kommunikativt är en katastrof med hemsida och annat när vår ordförande har noll förmåga att kommunicera respektfullt mot mötesdeltagare som inte har samma åsikter som han. Ödmjukheten är som bortblåst hos dagens ledning. Kommer blir klubbens fall om man inte öppnar ögonen för den verklighet som närmar sig med stormsteg...
Apropå Fubar, DIF hockey är verkligen fubar.
Då är väl Ottosson rädd att han skulle bli av med istid i PP, mackan Nilsson hade tydligen kontaktad styrelsen också angående att ta hem linkan, så den ledande spelaren ville ju det iaf!