pulverapa skrev:För att svara Salas:
Alla kanske inte var lika vältaliga som Martin (?) men killen "slipsnissen" du sågar hade ju i alla fall en poäng även om han uttryckte sig otroligt klumpigt. JK m.fl. begär att DIF utåt ska visa tydligt att man står på supportrarnas sida och fördöma polisens agerande. Varför visar då inte JK utåt att man tar tag i problemen med de få rötägg som faktiskt finns? Det är en intressant fråga. Dock så var det bra att det inte drogs i långbänk på mötet, hade kunnat spåra ur rejält.
Slipsnissen som jag sågade var den största pajasen som jag någonsin skådat. Han sa fan inte ett ord på rätt sätt, och han skämde ut sig totalt. Jag personligen skulle aldrig gå till DFG och skälla ut dom, precis som 95% av alla andra inte skulle göra det, och att han därför anser att jag som missat 8 matcher, om jag minns rätt, (varav 6 av dessa är pga utomlandsresor samt 2 pga magsjuka) de 4 senaste säsongerna lika gärna kan stanna hemma är äckligt. Den pajasen kan stanna hemma, han äcklar mig. Vi Djurgårdare är en familj, och hans sätt att kalla andra för gnagare, se ner på alla i klacken och se på sig själv som någon jävla gud var vidrigt att höra.
Det är inte JK heller för den delen som ska ta tag i problemen. Dom kan inte påverka, något som DIF Hockey kan om dom vill. Dom har ju dock som dom själva sa "inte resurser" för att kunna garantera säkerheten för oss supportrar, och med dom orden bekräftade dom själva att dom är en skam för Djurgårdens IF.
pulverapa skrev:Mats Larssons svar på detta var att DIF också fördömer allt våld.
Supportervåld fördömer han, men polisernas agerande bryr han sig inte om. Han svarar bara på ett spydigt sätt mot oss fans istället.
Det bästa vore egentligen om ett möte bokades med någon äcklig polischef. Jag hade fan betalat hundralappar för att få höra hur packet tänker med sina jävla grova övertramp gång efter gång.