Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av -daniel- »

AJP skrev:Vad är det för snack om att spelarna inte vill ha in Linkan? Det var inget som sades på mötet. Gavs det svar på frågan efteråt?
Tydligen så diskuterades det när folk hade börjat trappa av. Det är dock inget jag har hört något om... men någon här som påstod det.

Som sagt, tror personligen det är 100% lögn och förbannad dikt.

EDIT: Menar naturligtvis inte att folk här ljuger om att detta sades, utan syftar på DIFs påstådda "förklaring".
Senast redigerad av -daniel- den 2012-02-01 23:03:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

luncano skrev:Vad gäller Bremberg måste jag ändå säga att informationen som gavs gjorde mig mindre frustrerad och faktiskt förstående. Att plocka in honom trots motstånd från vissa spelare hade inte varit en bra lösning någonstans, även fast han säkert skulle kunna bidra med något på isen.
Detta var något nytt, för mig i.a.f, och om detta stämmer så sätts ju allt i ett annat perspektiv. Dock, som någon påpekade tidigare, så kan de spelare som "var emot" se till att få fart på grejorna så att vi slipper kvalserien.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Linkan är ingen energislukare. Det där har de hittat på för att flytta fokus från sig själva, de patetiska jävlarna.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-02-01 23:04:54, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:
AJP skrev:Vad är det för snack om att spelarna inte vill ha in Linkan? Det var inget som sades på mötet. Gavs det svar på frågan efteråt?
Tydligen så diskuterades det när folk hade börjat trappa av. Det är dock inget jag har hört något om... men någon här som påstod det.

Järlan och Mats Larsson har en tendens att "mjukna" när det inte är lika många som lyssnar. Järlan sa till mig rätt ut att man hade höga förväntningar på Zibanejad men inte ville säga det utåt.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

-daniel- skrev:
luncano skrev:Vad gäller Bremberg måste jag ändå säga att informationen som gavs gjorde mig mindre frustrerad och faktiskt förstående. Att plocka in honom trots motstånd från vissa spelare hade inte varit en bra lösning någonstans, även fast han säkert skulle kunna bidra med något på isen.
Jag vill höra vad dessa "vissa spelare" ansåg. Ärligt talat så tror jag inte ett dugg på den där bortförklaringen, utan tror det är ren & skär lögn för att skydda sitt eget skinn.

Helt övertygad om att Linkan-gate helt och hållet vart en prestigefråga för ledningen.
Kan det vara så att man inte värvade Linkan p g a händelsen den där midsommaraftonskvällen för ett par år sedan, och om man sedan adderar det med Fimpens skojiga twitterinlägg om vad det nu var;
Linkan i Timrå och något med nykter på gröna jägaren..., den tjeckiska sponsorn.
Kanske ligger något i det, någonstanns.

Järlan är fortfarande skarpt ifrågasatt precis som hela föreningen. Alla sitter vi i samma båt. Överger forumskribenterna, medlemmarna, supportrarna så hänger sponsorerna på och då sitter ledningen i det sjunkande skeppet med Järlan i knät.
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

-daniel- skrev:
Jag vill höra vad dessa "vissa spelare" ansåg. Ärligt talat så tror jag inte ett dugg på den där bortförklaringen, utan tror det är ren & skär lögn för att skydda sitt eget skinn.

Helt övertygad om att Linkan-gate helt och hållet vart en prestigefråga för ledningen.
Fast det borde finnas bättre "bortförklaringar" än den isf. Att hänga ut spelarna, även fast inga namn är nämnda känns lite märkligt. Sen har jag själv fått lite av den uppfattningen av honom även fast jag ej har något konkret att grunda det på.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Tack för all info Salas och Rabben m.fl !

Hoppas verkligen dessa herrar blir tvingade att lämna sin post efter säsongen, tror om stora sponsorer visar sitt missnöje kan hjälpa oss på traven att bli av med dom. Vet att när Adrian i frölunda fick gå tryckte också sponsorer på styrelsen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
-daniel- skrev:

Järlan och Mats Larsson har en tendens att "mjukna" när det inte är lika många som lyssnar. Järlan sa till mig rätt ut att man hade höga förväntningar på Zibanejad men inte ville säga det utåt.
De är ju inträngda i ett hörn och en naturlig mänsklig reaktion är att hålla en tuff attityd utåt. Det är till viss del förståeligt. Men inte acceptabelt att uppträda arrogant och överlägset mot den hand som föder deras feta magar.

Hade de gjort ett vettigt jobb hade det här mötet aldrig behövts. Enkel matematik.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

pulverapa skrev:För att svara Salas:

Alla kanske inte var lika vältaliga som Martin (?) men killen "slipsnissen" du sågar hade ju i alla fall en poäng även om han uttryckte sig otroligt klumpigt. JK m.fl. begär att DIF utåt ska visa tydligt att man står på supportrarnas sida och fördöma polisens agerande. Varför visar då inte JK utåt att man tar tag i problemen med de få rötägg som faktiskt finns? Det är en intressant fråga. Dock så var det bra att det inte drogs i långbänk på mötet, hade kunnat spåra ur rejält.
Slipsnissen som jag sågade var den största pajasen som jag någonsin skådat. Han sa fan inte ett ord på rätt sätt, och han skämde ut sig totalt. Jag personligen skulle aldrig gå till DFG och skälla ut dom, precis som 95% av alla andra inte skulle göra det, och att han därför anser att jag som missat 8 matcher, om jag minns rätt, (varav 6 av dessa är pga utomlandsresor samt 2 pga magsjuka) de 4 senaste säsongerna lika gärna kan stanna hemma är äckligt. Den pajasen kan stanna hemma, han äcklar mig. Vi Djurgårdare är en familj, och hans sätt att kalla andra för gnagare, se ner på alla i klacken och se på sig själv som någon jävla gud var vidrigt att höra.

Det är inte JK heller för den delen som ska ta tag i problemen. Dom kan inte påverka, något som DIF Hockey kan om dom vill. Dom har ju dock som dom själva sa "inte resurser" för att kunna garantera säkerheten för oss supportrar, och med dom orden bekräftade dom själva att dom är en skam för Djurgårdens IF.
pulverapa skrev:Mats Larssons svar på detta var att DIF också fördömer allt våld.
Supportervåld fördömer han, men polisernas agerande bryr han sig inte om. Han svarar bara på ett spydigt sätt mot oss fans istället.

Det bästa vore egentligen om ett möte bokades med någon äcklig polischef. Jag hade fan betalat hundralappar för att få höra hur packet tänker med sina jävla grova övertramp gång efter gång.
Senast redigerad av Salas den 2012-02-01 23:07:24, redigerad totalt 1 gånger.
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

Linkan är verkligen ingen energislukare vid sidan, han är grymt trevlig och jäkligt ödmjuk. DIF står skuld till honom, där har ni svaret på varför man inte tar in honom. Jävla klåpare!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lugnet skrev: Fimpens skojiga twitterinlägg om vad det nu var;
Linkan i Timrå och något med nykter på gröna jägaren...,
Va? Han skrev väl "Att se Linkan i Timrå dress känns lika osannolikt som att stöta på en nykter bajare på Gröna Jägaren" eller liknande. Hur du kan dra slutsats att Fimpen insinuerar att Linkan dricker förstår jag inte alls.
snoddas

Inlägg av snoddas »

Gneblon skrev:
Christopher J skrev:Löjligt. Linkan är en artist och underhållare på isen. Han drar folk. Han har gjort mest poäng för klubben genom tiderna och räddat oss flera säsonger. Det räcker inte med att säga att man var eniga och han är inte samma spelare idag. Vi gör inga mål, har ett dåligt pp mm. Oavsett vad dem tycker om Linkan så kan man inte behandla honom så här. Han förtjänar att få avsluta karriären i DIF.
Tycker också att ham förtjänar mer kredd. Men om stora starka profiler inom ledning och framförallt laget inte drar jämnt med honom är det nog bäst att låta bli. För då finns ju risken att det blir en ytterligare belastning istället för en spelare som lyfter laget.
Jävligt synd är det iaf att det verkar vara så. Då jag tror väldigt många och däribland jag skulle mer än gärna se honom i världens finaste tröja igen!
Gneblon skrev:
Christopher J skrev:Löjligt. Linkan är en artist och underhållare på isen. Han drar folk. Han har gjort mest poäng för klubben genom tiderna och räddat oss flera säsonger. Det räcker inte med att säga att man var eniga och han är inte samma spelare idag. Vi gör inga mål, har ett dåligt pp mm. Oavsett vad dem tycker om Linkan så kan man inte behandla honom så här. Han förtjänar att få avsluta karriären i DIF.
Tycker också att ham förtjänar mer kredd. Men om stora starka profiler inom ledning och framförallt laget inte drar jämnt med honom är det nog bäst att låta bli. För då finns ju risken att det blir en ytterligare belastning istället för en spelare som lyfter laget.
Jävligt synd är det iaf att det verkar vara så. Då jag tror väldigt många och däribland jag skulle mer än gärna se honom i världens finaste tröja igen!
Om det nu är så att det finns personer i laget som motsätter sig linkan så skulle jag väldigt gärna veta vilka det är.beroende vilka det är så kanske de skulle offras efter säsongen med tanke på att det inte är många i detta laget som levt upp till förväntningarna och då tycker inte jag att man har rätt att utesluta en spelare som linkan. jag tycker personligen att fredrik är värd en chans i tröjan han är född för att lira i!blir fan livrädd när jag tänker på vårat pp har sett ut under hela säsongen och att vi rent ut sagt mobbar en av de största som har spelat för vår klubb.speciellt i situatonen som vi befinner oss i just nu!

Kan hända att att jag överdriver linkans kvaliteter, men känner mig bara så fruktansvärt uppgiven och retutsagt ledsen :cry:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

luncano skrev:
-daniel- skrev:

Fast det borde finnas bättre "bortförklaringar" än den isf. Att hänga ut spelarna, även fast inga namn är nämnda känns lite märkligt. Sen har jag själv fått lite av den uppfattningen av honom även fast jag ej har något konkret att grunda det på.
Jag skrev det tidigare någonstans men min personliga uppfattning är att DIF helt enkelt inte kunde värva Linkan när man tackat nej tidigare... då hade man undergrävt sin egna auktoritet och visat att "När Hardy var här var det han som styrde och ställde, t.om värvningarna". Det har helt enkelt blivit en prestigefråga.

Prestige är något som genomsyrar hela det här skämtet till verksamhet.

Hade det varit ett vanligt bolag i affärsvärlden hade styrelsen fått gå för väldigt länge sedan. Det kan jag garantera.

Funderade även på om inte Ednertz tvingats bort från övriga styrelsen? En högst personlig reflektion alltså. Han är "för mycket polare" med fans & sponsorer. Kan det ligga något i det?
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev:
Lugnet skrev: Fimpens skojiga twitterinlägg om vad det nu var;
Linkan i Timrå och något med nykter på gröna jägaren...,
Va? Han skrev väl "Att se Linkan i Timrå dress känns lika osannolikt som att stöta på en nykter bajare på Gröna Jägaren" eller liknande. Hur du kan dra slutsats att Fimpen insinuerar att Linkan dricker förstår jag inte alls.
Fimpen har själv skrivit på twitter att Linkan är hans största idol tillsammans med Falk.
Apfan

Inlägg av Apfan »

pulverapa skrev:För att svara Salas:

Alla kanske inte var lika vältaliga som Martin (?) men killen "slipsnissen" du sågar hade ju i alla fall en poäng även om han uttryckte sig otroligt klumpigt. JK m.fl. begär att DIF utåt ska visa tydligt att man står på supportrarnas sida och fördöma polisens agerande. Varför visar då inte JK utåt att man tar tag i problemen med de få rötägg som faktiskt finns? Det är en intressant fråga. Dock så var det bra att det inte drogs i långbänk på mötet, hade kunnat spåra ur rejält.
Vad vill du att JK ska göra? Gå fram till DFG och säga till dem att sluta huligana så mycket?
De viftade bort allting och vände på allt och sa i princip att det är supportrarnas fel.

Förövrigt anser jag att man aldrig golar ner andra Djurgårdare även fast man inte tycker om vad personen i fråga gjort. Det som händer inom Djurgårdsfamiljen ska skötas internt.
Skriv svar