Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
AJP
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av AJP »

SirLeas skrev:"Hör att DIF's ordförande på dagens möte säger att polisvåld (batongslag i bakhuvudet) inte kan jämföras med supportervåld och inte är...

...lika allvarligt som supporterbråk. Finns bara ett ord: SKAMLIGT. Blir så jävla ledsen. Skäms DIF hockey"

twitter.com/#!/stereotypt
"Inte av samma kaliber" var de ord Mats Larsson sa, för att vara exakt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Grejen är den att hela styrelsen borde bort. Varenda jävla kotte som är ansvarig. Annars kommer man aldrig vända det här jävla Titanic-liket... Inom 5 år så finns inte Djurgården Hockey om samma klåpare får sitta och dunka varandra i ryggen och ta ut sina feta arvoden. Det är dags att göra något nu.

Snart är det för sent.

Är det värt att engagera sig och lägga sina pengar i något som missköts så till den milda grad? Vill vi, betalande supporters, ge pengar till människor som Mats Larsson, Janne Järlefelt, Albert Törsleff osv? Känns det bra för oss att indirekt gynna dessa klåpare till missfoster? Tveksamt, va?

Gör om gör rätt.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Salas skrev:Då var man hemma efter två och en halv timme på Hovet hylla samt en och en halv timmes resande dit och hem. Allt detta efter en arbetsdag från 8.30-17.00. Vad fick jag ut av det hela? Jo, inte mycket kan jag meddela.

Mötet var uppdelat i två delar. 1: Säkerheten kring matcherna. 2: Den sportsliga delen.

Så låt mig börja med säkerheten:
Otroligt många synpunkter framfördes, från de mest inbitna i JK/Fabriken till en slipsnisse som ansåg att alla som slogs var aikare och att vi i klacken som inte sa till på skarpen mot alla som bråkade skulle stanna hemma från matcherna. Helt fantastiskt att det finns såna nötter, men nå väl.
Säkerhetsfrågan diskuterades i ca två timmar, och åsikterna från oss supportrar var många, svaren var få. Allt som oftast "kunde dom inte svara på frågorna" eller så fastslogs det att vi inte hade ett skit att göra med vad polisen tycker, tänker och säger. Det var den bilden som DIF Hockey målade upp, att dom inte kan garantera oss supportrar vår säkerhet på våra hemmamatcher. Utan vi får helt enkelt leva med att riskera att få batongslag i huvudet alternativt få ögonen sönderspreyade med pepparspray, för att polisernas agerande tänker Djurgården varken kommentera eller lägga sig i.
DIF Hockey har inte resurser och tid för att stå upp för oss supportrar, det sammanfattar den bilden som gavs ganska väl. Går man på Hovet/Globen så får man stå ut med ev. trakasserier från snutar och ordningsvakter, Djurgården skiter i det kort och gott.

Otroligt mycket sades, men allt ledde till slut ändå till ovanstående slutsats. Skarp kritik riktades för övrigt till Abbe, och bortförklaringarna som gavs var tragiska rent utsagt.

Sen över till det sportsliga:
Janne Järlefelt verkar vara fullkomligt tappad som liten om jag ska vara ärlig. Han kan ingenting och han vet ingenting. Jag har följt hockey noga i två år, och ser uppenbarligen flera saker som han är totalt ovetande om trots att han är ansvarig för våra värvningar. Kul är det!

Att vi inte värvade en bra center inför säsongen var pga att det inte fanns några enligt Järlan. Utan att behöva fundera en sekund så såg jag direkt en bild av Jason Krog och Rob Schremp i hjärnan. Det var ju bara Skellefteå som hade lyckats värva en bra center enligt Järlan, i form av Lindström. Vilken koll han har.

Anledningen till att Linkan inte värvas är för att han enligt Janne är en dålig människa utanför isen. Jo men tjena säger jag, skulle vi följa den principen så hade ju halva vårt lag inte passat in i föreningens krav på spelare.

Det som jag är mest besviken över är alla konstanta bortförklaringar. Jag tog tillfället i akt och frågade rakt ut hur dom resonerar kring spelare som underpresterar grovt och ändå får vara kvar. Först ville jag inte nämna namn, men jag kunde seriöst inte undvika att snacka om Carlsson längre fram. Jag sa vad jag tyckte, att han har varit fullkomligt usel, har ett lågt förtroende från tränarstaben sett till hans speltid och inte tillför ett skvatt. Jag uttryckte min tveksamhet till hur Carlsson rent spelmässigt trivs i ett lag där han är sämst och inte tillför ett skit. Jag frågade varför han inte bjöds ut till andra klubbar för en omstart, något som förekommer i många elitserieklubbar som gör sig av med spelare som inte presterar som förväntat, t.ex. Jan-Axel Alavaara (SAIK), Fredrik Sjöström (FBK), Koivisto (FHC), Bremberg (Hv71), Molinder och Åkerman (LHC).
Svaret som jag fick var att agenter är ganska flitliga på att söka nya klubbar om deras spelare inte är nöjda (som en passning om att Carlsson trivs). Helt ärligt, är Järlefelt dum i huvudet? Klart som fan att Carlsson trivs i tillvaron. Han håvar in över 200k/månaden, får aldrig intern kritik och kan spela precis hur slött och omotiverat han vill utan att bli förpassad till bänken tills dess att han har en ny klubb kvar. Hade Carlsson lirat i Skellefteå eller Hv71 så hade han blivit uppsatt på läktaren efter 10 omgångar och suttit där tills han hade en ny klubbadress.
Det andra svaret som jag fick, var ordagrant att "Vi arbetar inte på det sättet" (dvs att göra sig av med dyra sopor som inte kan spela hockey). Dom orden gör seriöst mig ledsen över att det gått så långt inom Djurgården Hockey att alla ambitioner om att lyckas saknas. Det finns ingen vilja eller glöd kvar, allt handlar om pengarna som rullar in på kontot i slutet av varje månad. Vår kära förening liknar mer och mer för varje dag ett gäng svarta fuskbyggarbetare. Så lite arbete som möjligt till en så hög inkomst som möjligt. Det är tragiskt och det gör ont i ett Djurgårdshjärta.

Med allt detta sagt, så ställer jag in siktet på kvalserien och föreningens överlevnad. Är inte hela styrelsen borta inför kommande säsong så får jag se hur mycket energi jag orkar med att ödsla på denna oseriösa förening som skiter i framgångar och oss supportrar.
Det är inte lätt att vara Djurgårdare i dagar som dessa...
Dags att börja rensa ut folk i ledningen nu med andra ord. Det var precis det där man har anat att vår styrelse resonerar kring saker och ting. Hela föreningen verkar ju vara hur oseriös som helst av det jag har förstått från alla sammanfattningar från mötet. Vinnar-mentaliteten verkar ju helt obefintlig.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

För att svara Salas:

Alla kanske inte var lika vältaliga som Martin (?) men killen "slipsnissen" du sågar hade ju i alla fall en poäng även om han uttryckte sig otroligt klumpigt. JK m.fl. begär att DIF utåt ska visa tydligt att man står på supportrarnas sida och fördöma polisens agerande. Varför visar då inte JK utåt att man tar tag i problemen med de få rötägg som faktiskt finns? Det är en intressant fråga. Dock så var det bra att det inte drogs i långbänk på mötet, hade kunnat spåra ur rejält.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stämmer det förresten som jag hörde att Mats Larsson ingav ett fruktansvärt arrogant och nästan nedlådande intryck? Det förvånar mig inte det minsta, för det är precis så jag uppfattat honom tidigare.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Salas skrev:"Vi arbetar inte på det sättet"
Nej, uppenbart inte :(

Hur fan skall detta sluta?

Tack för sammanfattningarna Salas och Taskman.
Användarvisningsbild
luncano

Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av luncano »

Vad gäller Bremberg måste jag ändå säga att informationen som gavs gjorde mig mindre frustrerad och faktiskt förstående. Att plocka in honom trots motstånd från vissa spelare hade inte varit en bra lösning någonstans, även fast han säkert skulle kunna bidra med något på isen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

luncano skrev:Vad gäller Bremberg måste jag ändå säga att informationen som gavs gjorde mig mindre frustrerad och faktiskt förstående. Att plocka in honom trots motstånd från vissa spelare hade inte varit en bra lösning någonstans, även fast han säkert skulle kunna bidra med något på isen.
Jag vill höra vad dessa "vissa spelare" ansåg. Ärligt talat så tror jag inte ett dugg på den där bortförklaringen, utan tror det är ren & skär lögn för att skydda sitt eget skinn.

Helt övertygad om att Linkan-gate helt och hållet vart en prestigefråga för ledningen.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

pulverapa skrev:För att svara Salas:

Alla kanske inte var lika vältaliga som Martin (?) men killen "slipsnissen" du sågar hade ju i alla fall en poäng även om han uttryckte sig otroligt klumpigt. JK m.fl. begär att DIF utåt ska visa tydligt att man står på supportrarnas sida och fördöma polisens agerande. Varför visar då inte JK utåt att man tar tag i problemen med de få rötägg som faktiskt finns? Det är en intressant fråga. Dock så var det bra att det inte drogs i långbänk på mötet, hade kunnat spåra ur rejält.
Ursäkta men hur menar du då? JK har vid flertalet tillfällen fördömt allt våld på våra läktare.

De jobbar aktivt med positiv supporterkultur och försöker samarbeta så gott det går med föreningarna i säkerhetsfrågor och förebyggande.

Vad vill du att de ska göra? Och hur i helvete relaterar det till det faktum att DIF Hockey inte visar att det bryr sig ett skit om när deras kunder får batongspö?

Dagens möte var ett enda stort skämt.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Salas skrev: Helt ärligt, är Järlefelt dum i huvudet?
Svar: Ja.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Grejen är den att hela styrelsen borde bort. Varenda jävla kotte som är ansvarig. Annars kommer man aldrig vända det här jävla Titanic-liket... Inom 5 år så finns inte Djurgården Hockey om samma klåpare får sitta och dunka varandra i ryggen och ta ut sina feta arvoden. Det är dags att göra något nu.

Snart är det för sent.

Är det värt att engagera sig och lägga sina pengar i något som missköts så till den milda grad? Vill vi, betalande supporters, ge pengar till människor som Mats Larsson, Janne Järlefelt, Albert Törsleff osv? Känns det bra för oss att indirekt gynna dessa klåpare till missfoster? Tveksamt, va?

Gör om gör rätt.

Jag orkar inte med dessa klåpare mer, så nu blir det inget mer besök på Hovet för min del, det bryr sig nog inte DIF om, då det verkar som om dom inte vill ha folk på matcherna. Tack DIF!
Senast redigerad av Caveman den 2012-02-01 23:00:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Efter att ha läst dom svaren som ryggdunkarna från inbördes beundran klubben sagt så måste dom bort. Frågan är då vilka som ska sitta i styrelsen istället.
AJP

Inlägg av AJP »

Vad är det för snack om att spelarna inte vill ha in Linkan? Det var inget som sades på mötet. Gavs det svar på frågan efteråt?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

AMMC skrev:
pulverapa skrev:För att svara Salas:

Ursäkta men hur menar du då? JK har vid flertalet tillfällen fördömt allt våld på våra läktare.

De jobbar aktivt med positiv supporterkultur och försöker samarbeta så gott det går med föreningarna i säkerhetsfrågor och förebyggande.

Vad vill du att de ska göra? Och hur i helvete relaterar det till det faktum att DIF Hockey inte visar att det bryr sig ett skit om när deras kunder får batongspö?

Dagens möte var ett enda stort skämt.
Mats Larssons svar på detta var att DIF också fördömer allt våld.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-02-01 23:01:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

warrant skrev:Efter att ha läst dom svaren som ryggdunkarna från inbördes beundran klubben sagt så måste dom bort. Frågan är då vilka som ska sitta i styrelsen istället.
Sudden. Micke kan få en plats med och försök få tillbaka Garpen.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar