Ja, det vill jag veta. Och det är inte för att peka finger på den som tjänar mest utan för att jag vill veta hur hela vår budget har kunnat läggas på den här truppen. Vart har pengarna tagit vägen? Nog för att vi tog in "mellanskikts"-spelare som Carlsson, Almtorp och förlängde med MT. De lär alla ha 200-250k. Men de kom ju in istället för spelare som tjänade mer? Widing, Hannula (ersatte Ekmans lön), Krüger. Den sistnämnda trion måste fan tjänat mycket mer än de tre ovannämnda. Och nej, Krüger satt inte på någon junislön.Kall-El skrev:Kan inte någon helt ärligt ställa sig upp och be att få ut informationen över vad samtliga spelare tjänar?
Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vet inte hur mycket mer spelare som Brodin & Cehlin tjänar nu jämfört med som juniorer, men det är säkert en slant... Men Mackans lön är väl betydligt dyrare de kommande säsongerna, antar att Wesslau / Sandberg kostade betydligt mer än Ridderwall / Owuya... DT lyfter en hel del.
Men som sagt är ju uppenbarligen det stora problemet förlängning med en viss MT och SSK-duetten som inte tillfört mycket....
EDIT:
En annan sak: jag är helt övertygad om att det delvis kommer skyllas på "otur med skador" i kväll när det kommer till lagets läge. Sånt gör mig bara så jävla less...kolla in Luleå, vilka spelare har inte de ständigt gått och haft borta? HV? Frölunda? Skador kommer, det är sportchefen och ledningens roll att se till så bredden i laget finns för att klara längre perioder av frånvaro.
Men som sagt är ju uppenbarligen det stora problemet förlängning med en viss MT och SSK-duetten som inte tillfört mycket....
EDIT:
En annan sak: jag är helt övertygad om att det delvis kommer skyllas på "otur med skador" i kväll när det kommer till lagets läge. Sånt gör mig bara så jävla less...kolla in Luleå, vilka spelare har inte de ständigt gått och haft borta? HV? Frölunda? Skador kommer, det är sportchefen och ledningens roll att se till så bredden i laget finns för att klara längre perioder av frånvaro.

Nog tur att jag inte kan komma på mötet ikväll.
När jag hade fått höra han idiotiska svar på varför man inte tog in Linkan istället för att strunta i en värvning helt.
Så hade jag nog bara vräkt ur mig, din korkade äckliga jävel, försvinn från våran förening. Och sen bara gått där ifrån. Usch nej jag är så trött,ledsen,förbannad på hur saker och ting sköts i denna föreningn. Är bara i DIF som man kan va så jävla handlingsförlamad..
T.om topplagen som egentligen inte behöver värva vid skador då de har så jävla bra lag ändå värvar, då inser man snabbt att det är ngt sjukt i denna förening. När man ligger på kvalplats och ENDAST jagar en center och säger nej till allt annat.
Hoppas verkligen ni ställer Järlan speciellt mot väggen ikväll. Ska inte va ngt PRO möte som sagt..
När jag hade fått höra han idiotiska svar på varför man inte tog in Linkan istället för att strunta i en värvning helt.
Så hade jag nog bara vräkt ur mig, din korkade äckliga jävel, försvinn från våran förening. Och sen bara gått där ifrån. Usch nej jag är så trött,ledsen,förbannad på hur saker och ting sköts i denna föreningn. Är bara i DIF som man kan va så jävla handlingsförlamad..
T.om topplagen som egentligen inte behöver värva vid skador då de har så jävla bra lag ändå värvar, då inser man snabbt att det är ngt sjukt i denna förening. När man ligger på kvalplats och ENDAST jagar en center och säger nej till allt annat.
Hoppas verkligen ni ställer Järlan speciellt mot väggen ikväll. Ska inte va ngt PRO möte som sagt..
There is no I in TEAM!!!!
För att inte tala om Brunass.-daniel- skrev:En annan sak: jag är helt övertygad om att det delvis kommer skyllas på "otur med skador" i kväll när det kommer till lagets läge. Sånt gör mig bara så jävla less...kolla in Luleå, vilka spelare har inte de ständigt gått och haft borta? HV? Frölunda? Skador kommer, det är sportchefen och ledningens roll att se till så bredden i laget finns för att klara längre perioder av frånvaro.
Edit: Kan nån fråga vilken toppcenter som Järlan, i sina långt gångna samtal, hade hakat upp sig på att få in?
- SirDIFalot
Ja, vi har inte haft mer skador än några andra lag. Skador får man fan räkna med.-daniel- skrev: En annan sak: jag är helt övertygad om att det delvis kommer skyllas på "otur med skador" i kväll när det kommer till lagets läge. Sånt gör mig bara så jävla less...kolla in Luleå, vilka spelare har inte de ständigt gått och haft borta? HV? Frölunda? Skador kommer, det är sportchefen och ledningens roll att se till så bredden i laget finns för att klara längre perioder av frånvaro.
Vad hade hänt om vår enda kreativa spelare, Nilson, hade gått sönder??
Expert.
- SirDIFalot
Varför går man inte ut med namnet på vem man tänkte ta in förresten?
Om Järlan vill profilera att han gör ett bra jobb som sportchef måste man ju vara öppen med vad man gör för något. I efterhand då såklart.
Järlan sa att vi inte skulle ha in en fjärdecenter, bara en förstacenter, som han uppenbarligen hade hittat och fått ett "ja tack" ifrån. Då gjorde han ju uppenbarligen sitt bästa och borde väl vara... ja öppen med vem det var om det var ett bra namn? Det stärker ju bara hans aktier om det visade sig att det var en riktigt bra spelare. Hemlighetsmakeriet är löjligt. Det får en bara att tro att det var en halvkass spelare som Järlan nu i efterhand inte vågar berätta namnet på för att det då kommer komma ännu mer kritik. Typ en Jocke Eriksson.
Om Järlan vill profilera att han gör ett bra jobb som sportchef måste man ju vara öppen med vad man gör för något. I efterhand då såklart.
Järlan sa att vi inte skulle ha in en fjärdecenter, bara en förstacenter, som han uppenbarligen hade hittat och fått ett "ja tack" ifrån. Då gjorde han ju uppenbarligen sitt bästa och borde väl vara... ja öppen med vem det var om det var ett bra namn? Det stärker ju bara hans aktier om det visade sig att det var en riktigt bra spelare. Hemlighetsmakeriet är löjligt. Det får en bara att tro att det var en halvkass spelare som Järlan nu i efterhand inte vågar berätta namnet på för att det då kommer komma ännu mer kritik. Typ en Jocke Eriksson.
Expert.
Att jag vill veta lönerna har inte heller att göra med att en önskan att peka finger utan mest för att få de som jag misstänker bekräftat eller dementerat, dvs att "truppspelare" sitter på löner som enbart borde ges till toppspelare.
Det intressanta med Järlans kommentar att de inte villa plocka in någon 4e center är rätt roande för det var ju mer eller mindre det som de gjorde med Almtorp i somras egentligen då vi också behövde en toppcenter.
Det intressanta med Järlans kommentar att de inte villa plocka in någon 4e center är rätt roande för det var ju mer eller mindre det som de gjorde med Almtorp i somras egentligen då vi också behövde en toppcenter.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tänkte/tänker dra upp detta för vår alldeles utmärkta sportchef...
Feedback och/eller åsikter på detta? Ta bort eller lägga till något?
"Tänkte ifrågasätta din(J.Järlefelt) kompetens som sportchef och undrar hur du ställer dig till svars till det jag har att säga. Vi förlorar 2-3 bra spelare som tillförde spetskompetens säsongen 2010/2011 i form av Krüger,Hannula och Widing även om det gick lite tyngre för den sistnämnda. För att ersätta dessa spelare väljer du att gå på en shoppingtur hos det laget som åkte ut elitserien och värvar 2 medelmåttor som platsar i en 3-4 lina.
Du värvar J.Almtorp för att ersätta Krüger och M.Carlsson för Widing och/eller Hannula.
Redan efter 15-20 omgångar börjar vi fans se att det finns problem med spelet och truppen. Du säger att truppen är tillräckligt stark för att vända på skeppet själva. Nu efter 43 omgångar ligger vi på kvalserieplats och truppen är densamma. Du letade efter en center och en back, ingenting händer.
Vi har ett snitt på 1.27 mål efter de 11 senaste matcherna och vi har den näst sämsta statistiken i powerplay, 13.79%. Då väljer du att tacka nej till en spelare som Fredrik Bremberg.
Till slut får vi äntligen se lite handlingskraft från din sida men då väljer du att ”förstärka” på vår bästa position. Du värvar en allsvensk back-up keeper. Jag tycker det är ett hån mot oss supportrar.
Vad har du för tankar angående detta?"
Någon annan får gärna kopiera och ta upp detta på mötet då jag är så jävla usel att snacka inför "publik".

"Tänkte ifrågasätta din(J.Järlefelt) kompetens som sportchef och undrar hur du ställer dig till svars till det jag har att säga. Vi förlorar 2-3 bra spelare som tillförde spetskompetens säsongen 2010/2011 i form av Krüger,Hannula och Widing även om det gick lite tyngre för den sistnämnda. För att ersätta dessa spelare väljer du att gå på en shoppingtur hos det laget som åkte ut elitserien och värvar 2 medelmåttor som platsar i en 3-4 lina.
Du värvar J.Almtorp för att ersätta Krüger och M.Carlsson för Widing och/eller Hannula.
Redan efter 15-20 omgångar börjar vi fans se att det finns problem med spelet och truppen. Du säger att truppen är tillräckligt stark för att vända på skeppet själva. Nu efter 43 omgångar ligger vi på kvalserieplats och truppen är densamma. Du letade efter en center och en back, ingenting händer.
Vi har ett snitt på 1.27 mål efter de 11 senaste matcherna och vi har den näst sämsta statistiken i powerplay, 13.79%. Då väljer du att tacka nej till en spelare som Fredrik Bremberg.
Till slut får vi äntligen se lite handlingskraft från din sida men då väljer du att ”förstärka” på vår bästa position. Du värvar en allsvensk back-up keeper. Jag tycker det är ett hån mot oss supportrar.
Någon annan får gärna kopiera och ta upp detta på mötet då jag är så jävla usel att snacka inför "publik".

Tycker det låter bra. Jag har personligen 8 frågor som jag ska ställa idag på mötet. Vad tycker ni om följande?Provokatören skrev:Tänkte/tänker dra upp detta för vår alldeles utmärkta sportchef...
Någon annan får gärna kopiera och ta upp detta på mötet då jag är så jävla usel att snacka inför "publik".![]()
1. är ju kommunikationen. Vi supportrar/medlemmar har inte den blekaste vad som händer i klubben vi spenderar tusentals kronor på varje år. Den här säsongen sämre än någonsin!
2. Varför värvar inte Djurgården ersättare? I höstas sa du att ”nuvarande lag ska vända på skeppet” men då det bevisligen inte fungerar borde man tagit in ersättare redan under jul då vi hade endel skador, varför gjordes inte detta? Varför tackade vi nej till Linkan IGEN?
3. Intervjuer och media efter storförlusterna. Vi har rätt att veta! Man talar inte bara till TV-tittarna utan också till oss SUPPORTRAR som vill VETA vad det är som händer.
4. Vart ligger kraven i föreningen? Finns det ambitioner, ett mål att sträva efter? Mitt mål jag satt är att ligga på en stabil mittplats i Elitserien åtminstone. När kraven inte uppfylls så är det dags för att agera, i min mening. Tänker Järlan fortfarande att vi har inte så mycket färre poäng mot vad vi hade vid samma tidpunkt förra året osv eller är det tabelläget som räknas? Vart finns ramarna?
5. Hur motiverar man en speltid om 16-17 minuter per match till spelare som Carlsson och Tjärnqvist? Under HELA säsongen.
6. Varför kan inte DIF, som andra klubbar, hitta en annan lösning åt spelare som inte presterar?
7. Varför går ni inte ut och tar avstånd från ordningsmaktens misshandel och trakasserier. Snart ekar det extremt tomt på Hovet.
8. Varför har ni inte förstärkt laget tidigare under säsongen?
Har skrivit ner det mesta i frågor som tagits upp i denna tråd så inget glöms.
Sjöwall har ju tagit det mesta redan men som sagt bättre om fler har det förberett om något missas.
Så har ni fler frågor och inte kan närvara skriv ner dem så kommer jag skriva ner och förmodligen även Sjöwall så tar någon upp dem i alla fall.
Sjöwall har ju tagit det mesta redan men som sagt bättre om fler har det förberett om något missas.
Så har ni fler frågor och inte kan närvara skriv ner dem så kommer jag skriva ner och förmodligen även Sjöwall så tar någon upp dem i alla fall.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet
Kommer mötet att spelas in eller dokumenteras på annat sätt? Har ej möjlighet att närvara.
-
Zabel verkar gå i Hardys fotspår. Var Montén som tog intervjuerna i tv i går. Ser inte bra ut att vi håller på och skickar fram andretränaren. Man vill ju veta vad den ansvarige -dvs huvudtränaren tycker.
Trodde det var Hardy som var tjurig men problemet verkar finnas i klubben när Zabel tillåts skita i intervjuer han med.
Trodde det var Hardy som var tjurig men problemet verkar finnas i klubben när Zabel tillåts skita i intervjuer han med.
Det finns dock en intervju med Zabel efter matchen igår, tror den ligger på DIFhockeyse på tuben.
EDIT: Här är den
EDIT: Här är den
Senast redigerad av Stulle den 2012-02-01 14:25:06, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Har för mig att det stod någonstans att Montén skulle ha ansvaret mot media.jensa öhling skrev:Zabel verkar gå i Hardys fotspår. Var Montén som tog intervjuerna i tv i går. Ser inte bra ut att vi håller på och skickar fram andretränaren. Man vill ju veta vad den ansvarige -dvs huvudtränaren tycker.
Undrar detsamma, vore underbart om någon kunde spela in eller lägga upp här efteråt!luncano skrev:Kommer mötet att spelas in eller dokumenteras på annat sätt? Har ej möjlighet att närvara.
Risken finns ju att massa skriver bara massa strunt dock, men vill ju verkligen veta vad som sas.