Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Avgå Järlefelt!

Inlägg av android »

Gissar att centern han försökte få in var typ Zigomanis.

Varför ställde inte Järlan en rak fråga; kommer ni släppa spelaren eller inte?

För mycket ställa sig och titta på från DIF nu. Allt från värvningar till juniorsläpp.

Att hålla på att förhandla med en spelare som man inte vet om klubben släpper eller inte, vad i helvete liksom.

"Hej kan vi få den där spelaren av er?"
" Vet inte, vi får se vi jobbar med att få in spelare nu"
"Ok, men hör av er sen då, schyrra!"

"Hej, vill du komma till oss, du får 250 000 i månaden"
"Visst har du snackat med klubben"
"Ja det har jag".

"Hallå, kan vi få den här spelaren?! Jag har gått och väntar hela dagen"
"Oj ni vi glömde dig, du är så kort. Vi behåller honom. Hejdå."

EDIT: Glömde. Varför i helvete har man en bild på Mika relaterad till den nyheten? Smacka upp en bild på Järlan eller bara skölden.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Varför kan dom inte berätta vem spelaren var då? Blir så jävla förbannad på den här pissföreningen. Ställ idioten mot väggen!
Losing all hope was freedom.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

helt rätt. Järlan ska bort.

Fattar inte varför han inte signat någon under detta fönster.
Väntar han sig att Ovetjkin ska komma och be på sina bara knän om att få spela i DIF för kaffepengar eller?

NÄ.
Ger mig fan på att Järlan inte ens försökt värva någon.
Att inte ta in Linkan, bara där fattar man ju att något inte är rätt ställt.

Hoppas verkligen DIFhockey tar en rejäl funderare på vad man vill med den organisationen.
Vill man vara ett topp lag, eller vill man vara ett lag som ska slåss i botten?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jensa85 skrev: Är så jävla arg så jag skulle kunna dra på han en smäll. Det är sant de
Hahahaha... klassiskt.

Men helt ärligt talat är det verkligen en skandal av stora mått mätt. Alltså. Är det inte pga ekonomiska aspekter (som de inte vill skylta med utåt) så vet jag inte vart jag tar vägen.... det är så komiskt så det knappt finns ord för skiten.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Det är dags att byta ut Järlan, inte enbart för att det inte kom några sista minuten värvningar utan det var liksom droppen.

Tycker inte han imponerat med några värvningar alls senaste säsongerna, de enda som varit bra är i princip spelare med Djurgårdsanknytning, men jag ser inte att en annan sportchef hade gjort det sämre.

Ossi Väänänen får du, det är typ allt. Och Wesslau då, men antar att målvaktsansvarig haft större finger i det än Järlan.

Mer balans och mindre andel pengar på breddspelare.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Ja det är dags att lämna posten. Vi kommer inte att rekrytera någon mer spelare och nästa år tycker jag att Challe kan ha dubbla roller. Såsom Kenta har i Frölunda.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Nu finns det inga fler bortförklaringar. Han ska helt enkelt bort!!

Efter 15 omgångar skrek de flesta fans efter förstärkning. Men Järlan trodde att spelarna vi hade i laget skulle vända detta. Järlan insåg problemen försent.
Verkar som det endast va en vecka sedan det kom ut att han letade efter en back och en center.
Men inget av det värvas. Dessutom är det ju inte 100% säkert att D. Tjärnqvist kommer tillbaka efter landslagsuppehållet, så istället kan vi ha blivit av med vår bästa back. Och istället fått Kim(Inget ont om han men han är ingen Tjärnqvist)

Ingen reserv plan ifall något skulle gå åt helvete eller vid skador. Utan man har lugnt traskat vidare och trott att de spelare vi har ska vända detta.
Men så har fallet inte varit, istället börjar man leta efter en topp center som inte finns på marknaden några dagar före transfer fönstret stänger.

Som Jim Morrison skrev. Man nobbar Linkan bara för den anledningen att man letar efter en center?
Men man tar inte in någon alls, inte ens en halv bra center värvas. Utan Järlan tror på fullaste allvar att det ska finnas en center för första kedjan ev. andra kedjan ledig på marknaden i sista minuten.

Varför envisas man om en jävla center? Visst DIF hade behövt det. Men va fan spelar det för ngn roll om en forward som producerar hade kommit in i laget .tex Linkan istället??
Linkan hade varit bättre än ingenting alls iallafall. Är det något den mannen kan så är det att styra PP och hålla puck i anfallszon. Två saker dagens spelare inte klarar av..

Han har begått så många tjänstfel den mannen, att det kan inte finnas något som helst förtroende kvar för honom. Hoppas han meddelar ikväll att han avgår.

Fy fan vad jag är trött på hur denna jävla förening styrs av inkompetenta jävlar.
DIF bönar och ber och gör allt för att fansen ska återvända och när de väl gör det och vi har super stämning på läktaren så behandlas dessa som skit.
Man får inte reda på någonting av föreningen vid ev. skador, allmän info.
Utan detta får man läsa på Aftonbladet istället...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

Mäklaren skrev:Det här mina vänner, det är en skandal modell större. Jag tycker helt seriöst att det är dags för Janne att lämna sin jävla skuta.

Att skylla på dåligt utbud är så patetiskt att man vill lägga sig och dö. Andra klubbar har förstärkt med toppspelare, men fetto-DIF har snällt stått och tittat på och taktfast applåderat sina chipshänder för nuvarande skitlag. Detta är inte att ge Tony, Falken och Tomas en ärlig chans.

Avgå Janne! Den sämsta sportchefen i modern tid.
Instämmer till fullo.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Avgå! Räcker så...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klipper in denna tråd där den här hemma...
Expert.
xxwinniehxx

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av xxwinniehxx »

Vad de än säger är det såklart pengar det är frågan om. Det var väl det agenten (C Sjögren) syftade på med sitt twitterinlägg också.

För många lågpresterande skitspelare med alldeles för höga löner, då blir det såhär.. fråga bara DIF fotboll.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
jensa85 skrev: Är så jävla arg så jag skulle kunna dra på han en smäll. Det är sant de
Hahahaha... klassiskt.

Men helt ärligt talat är det verkligen en skandal av stora mått mätt. Alltså. Är det inte pga ekonomiska aspekter (som de inte vill skylta med utåt) så vet jag inte vart jag tar vägen.... det är så komiskt så det knappt finns ord för skiten.
Är lite tveksam till att det skulle vara ekonomin då jag i min vildaste fantasi inte kan förstå varför en människa skulle säga att man missade en spelare för att nuvarande klubb inte ville släppa istället för att skylla på att pengarna är slut. Skyll på ekonomin för fan, det måste ju vara den bästa bortförklaringen som finns.

Våra intäkter borde klart täcka upp för våra lönekostnader, allt annat är skandal.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

xxwinniehxx skrev:Vad de än säger är det såklart pengar det är frågan om. Det var väl det agenten (C Sjögren) syftade på med sitt twitterinlägg också.

För många lågpresterande skitspelare med alldeles för höga löner, då blir det såhär.. fråga bara DIF fotboll.
Jag tror inte att han menade det.

Efter att Hardy och Micke fått gå så skrev han "Min oro för #difhockey har minskat idag. #twittpuck"
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det absolut stördaste är ju att det här förutsågs. HÄR. Av människor helt utan hockeyutbildning.

När M Tjärnqvist resignades så skrek alla på forumet NEEEEEJ (Utom Magnutz) trots att han var vår bästa målskytt ifjol? Fansen brukar gilla sin bästa målskytt. Men fan alla här förstod att vi behövde ha in en helt annan spelartyp... Fyra stycken jämnbra centrar och brunkande forwards. Skittråkigt och ineffektivt lagbygge. Jag förstod inte riktigt hur man trodde det skulle fungera? Okej, Carlsson gör kanske mål bredvid en förstacenter. Och Almtorp gör kanske en del poäng om han spelar med Linus Klasen i PP. Men hur fan trodde man att det här skulle fungera?

Sedan lät ju sig många (likt Djurgårn) luras av den stjärnspäckade backbesättningen. Där tyvärr Honken och Kyle gått ner sig. BomBom varit lika ojämn som ifjol. Daniel Tjärnqvist vill jag inte gnälla på men jag hade i alla fall förväntat mig en högre nivå, i alla fall offensivt.

Det enda DIF gjorde rätt var ju att ta Wesslau före Tellqvist. Här var det ju dock märkligt nog väldigt många som ville ha in Tellan och pushade på det för att han var "urdjurgårdare" medan Wesslau var gnagare.. Blir dock ett rätt taskigt argument när samma personer senare gnäller på att DIF värvar spelare bara för att de är Djurgårdare... När man själv ville ha in Tellqvist av den anledningen. Jag tror bara det var jag och -daniel- som ville, eller i alla fall hade förståelse för att de valde Wesslau.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
-daniel- skrev:
Hahahaha... klassiskt.

Är lite tveksam till att det skulle vara ekonomin då jag i min vildaste fantasi inte kan förstå varför en människa skulle säga att man missade en spelare för att nuvarande klubb inte ville släppa istället för att skylla på att pengarna är slut. Skyll på ekonomin för fan, det måste ju vara den bästa bortförklaringen som finns.

Våra intäkter borde klart täcka upp för våra lönekostnader, allt annat är skandal.
Njae skyller man på ekonomin skjuter man väl sig själv i foten än mer? Hur kan ekonomin se så dålig ut med den publiktillströmningen och brist på stjärnvärvningar (åtminstone om man ser på saken utifrån)? Tycker inte att det är en vettig bortförklaring att i det här läget skylla på ekonomin.
Skriv svar