Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Raus »

Helt ärligt, vi måste hylla Wesslau så innåt helvete om vi på något sjukt sett skulle klara ett nytt kontrakt. Han är den enda spelaren som inte viker ner sig och visar hjärta match efter match. En banderoll borde sitta på sin plats..(jag vet att man ska ta saken i egna händer, men vafan..kanske bättre o låta nån mer erfaren göra det).

Utan Wesslau där bak hade vi legat på 30p, om ens det.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

DIF har alltså gjort 0 mål på sina tre senaste bortamatcher. Bra där.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Datsyuk_13 skrev:DIF har alltså gjort 0 mål på sina tre senaste bortamatcher. Bra där.
Och alla babblar om defensiva nyförvärv. Det kan jag bara inte få in i min lilla hjärna. :shock:

Men visst, det säger en del om backbesättningen också.

EDIT: De senaste elva matcherna har vi gått mållösa fem gånger.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Medgångssupportrar och ett gäng Cry Babies!

Inlägg av Gårdare »

Allvarligt talat.......
Nivån i denna sandlåda har verkligen överträffats gång på gång!

Sex lag krigar om slutspelsplatser, och vi är ett av dem. Seger nästa omgång och vi är på slutspelsplats. Visst, det har varit en skitsäsong, men tar vi oss till slutspel är det nya förutsättningar som gäller. Det är trots allt 12 omgångar kvar att spela, så mycket kan hända.

Gällande att ta in spelare i detta "kritiska" läge så är det bara SKITSPELARE man lista i detta forum. Det finns inga klass-spelare på marknaden som kan tillföra något. Ska detta vara så svårt att inse. Gällande Linkan...jag håller med att han kan tillföra i PP, men för att det ska fungera måste Linkan spela jävligt mycket i 5 mot 5, och där är han inte samma spelare som förr.
Dessutom dyr och kommer nog inte acceptera ett kortare kontrakt.

Innan säsongen var det "Järlan for president"
Det är spelarna som ska göra det, inte Järlan.
Gå på matcherna och stöd DIF Hockey!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Medgångssupportrar och ett gäng Cry Babies!

Inlägg av Jim Morrison »

Du nickar "gårdare". Enough said.

Vi slåss inte om en jävla slutspelsplats. VAD i våra senaste matcher, främst dom senaste två, visar dig att vi är ett slutspelslag? Vi saknar alla sorts kvaliteter som behövs och när vi mötte ett lag på ungefär samma position som oss så spela dom ut oss TOTALT under två perioder. Vi såg ut som ett riktigt slitgäng, med något bättre attityd efter tränarbytet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Gårdare skrev:Allvarligt talat.......

Sex lag krigar om slutspelsplatser, och vi är ett av dem. Seger nästa omgång och vi är på slutspelsplats. Visst, det har varit en skitsäsong, men tar vi oss till slutspel är det nya förutsättningar som gäller. Det är trots allt 12 omgångar kvar att spela, så mycket kan hända.

Gällande att ta in spelare i detta "kritiska" läge så är det bara SKITSPELARE man lista i detta forum. Det finns inga klass-spelare på marknaden som kan tillföra något. Ska detta vara så svårt att inse. Gällande Linkan...jag håller med att han kan tillföra i PP, men för att det ska fungera måste Linkan spela jävligt mycket i 5 mot 5, och där är han inte samma spelare som förr.

Matte Carlsson tillför så mycket i 5 mot 5. Kungen ju tror han och Linkan ligger på samma nivå lönemässigt.
Är man medgångare för man kritiserar och säger sanningen?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Gårdare skrev:Allvarligt talat.......

Du nickar "Gårdare" samtidigt som du kommer in och drar till med lögner. Nej, vi kan inte ligga på slutspel efter nästa omgång. Och vem fan har sagt "Järlan for president"? Mig veterligen har han varit enormt kritiserad, med all rätt, under två års tid.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Gårdare

Inlägg av Gårdare »

Jim Morrison skrev:Du nickar "gårdare". Enough said.

Vi slåss inte om en jävla slutspelsplats. VAD i våra senaste matcher, främst dom senaste två, visar dig att vi är ett slutspelslag? Vi saknar alla sorts kvaliteter som behövs och när vi mötte ett lag på ungefär samma position som oss så spela dom ut oss TOTALT under två perioder. Vi såg ut som ett riktigt slitgäng, med något bättre attityd efter tränarbytet.

Det finns fem andra lag som heller inte visar sig vara slutspelslag. De är lika dåliga som oss, vilket tabellen visar. Det vänder.....
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Mäklaren skrev: Och vem fan har sagt "Järlan for president"? Mig veterligen har han varit enormt kritiserad, med all rätt, under två års tid.
mårten skrev:JJ for the president
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Gårdare

Inlägg av Gårdare »

Bjurre skrev:
Mäklaren skrev: Och vem fan har sagt "Järlan for president"? Mig veterligen har han varit enormt kritiserad, med all rätt, under två års tid.
Bjurre, vi tänkte samma sak :)

Mäklaren, lögner?
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Gårdare skrev:
Bjurre skrev:

Mäklaren, lögner?
Hoppas ni förstod att jag var lite sarkastisk när jag skrev det.

Men men, heja JJ
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

mårten skrev:
Gårdare skrev:
Bjurre skrev:

Mäklaren, lögner?
Hoppas ni förstod att jag var lite sarkastisk när jag skrev det.

Men men, heja JJ
Jo jag fattade. Sen så skrev du ju detta när fönsteret var stängt knappast innan säsongen.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Gårdare skrev:
Bjurre skrev:

Mäklaren, lögner?
Duktigt att citera något som skrevs inatt, det är ju troligen inte skrivet med ironi.
Jag är dock imponerad av dig som ser någon form av ljus i detta och tror att laget kan ordna en slutspelsplats eller kanske inte imponerad, mer undrar jag hur du är funtad. Tror inte det finns någon annan än du som ser ett ljus i vårat spel som tyder på slutspel. Visst det är inte långt dit om man tittar på tabellen men fan t.o.m. Magnutz tappade hoppet runt 21:30 igår. Sedan 10/1-12 har vi på 8 matcher tagit 7p, det är bara Timrå som är sämre, snälla visa mig ljuset i detta? Detta samtidigt som några konkurrenter i botten aik och MoDo samtidigt tagit 15p vardera på 9 resp. 8 matcher. Jodå jag ser många trender på att vi kommer vända detta och dom kommer börja skita ner sig...

Nu ska du inte missta mig för en medgångssuporter, jag är enbart en realist. Går vi till slutspel så kommer forumet jubla men vi är många som inte kommer vara nöjda med säsongens spel för det.
Staten

Inlägg av Staten »

Nu är vi förbannat illa ute.

Visa lite respekt för oss supportrar och för Wesslau som sliter som ett djur för att vi ska få en chans. Men vi har fetton till spelare som inte kan göra mål. Fy fan!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
Datsyuk_13 skrev:DIF har alltså gjort 0 mål på sina tre senaste bortamatcher. Bra där.
Och alla babblar om defensiva nyförvärv. Det kan jag bara inte få in i min lilla hjärna. :shock:

Men visst, det säger en del om backbesättningen också.

EDIT: De senaste elva matcherna har vi gått mållösa fem gånger.
Det är väl inte så konstigt, vi har släppt in förbannat många mål trots en stundtals omänskligt bra målvakt? Det är ju bara på slutet som vi täppt till defensiven...
Skriv svar