Säsongen 2011/2012
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2011/2012
Helt säker på slutspel, Falken accepterar inget annat! Kom igen nu gubbar.
Mvh Den sista optimisten
Mvh Den sista optimisten
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ok, det är bara två uttalanden. Men att DIF skulle ha problem med målskyttet?Erik I skrev:Inte minst eftersom det inte är nån kärnfysik Renberg kommer med heller. Men visst, Renberg vinner åtminstone på poäng. FBK-matchen var väl, om man nu kan säga så, ett fall framåt? Av tränarbytet väntar jag mig personligen framförallt en bättre inställning och kämpabglöd av fler än Wesslau, med tanke på potentialen i truppen borde det åtminstone räcka över kvalstrecket. Och visst, säkra för tusan defensiven främst, lek LHF och spela tråkigt ("taktiskt disciplinerat") och försök dumpa eller kontra, vi har försökt smörpassa genom mittzon med föga resultat i 2 år...BOMBOM BOUCHARD skrev:Varför har det gått så dåligt för Djurgården i år?
"De gör för lite mål, målskyttet har inte fungerat"
Challe
"DIF står för mycket still och spelar. DIF ska spela mer aggressivt och med fart"
Micke R
Just dessa ovanstående snabbanalyser, där Micke renberg utklassar Challe gör mig bara än mer skeptisk till Challe.
Jag får ingen bra känsla när Challe analyserar. Hoppas han är betydligt bättre bakom kulisserna.
Är man ute i hörnen och snurrar de få gånger man är i anfallszon kan man inte göra mål.
Klart det är en nyktrare analys att det är vårt stillastående spel som är problemet.
Man måste passa en kille i fart. Flesta passningarna vi utför går antingen hemåt i banan eller till en stillastående spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
I snitt 1,27 mål per match senaste 11 matcherna. Jävligt lätt att vinna matcher då.
Född till sportchef.
Det enda som inte är värdelöst med den här säsongen är att LHC är sämst och Timrå ännu sämre.
Men jag ska inte ta ut något förskott. LHC kommer säkert rycka upp sig.
Men jag ska inte ta ut något förskott. LHC kommer säkert rycka upp sig.
i
Avgå Janne J
Avgå Janne J, innan du förstör hela jävla föreningen fullständigt
1
1
- Jim Morrison
Re: Avgå Janne J
Stick din äckliga jävla pajas. Stick från den här föreningen. Janne Järlefelt, du är den sämsta jävla sportchefen jag någonsin varit med om.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bye bye Janne.
- SkönaDjurgårn
Det här laget behöver inte nya spelare i första hand, de behöver en psykolog! Ja, eller nya spelare...
Man går match efter match ut och försöker försvara den poäng man har iom 0-0-ställningen från start. Det är en bedrövlig inställning. Varför ger man sig inte bara fan på att gå ut och köra över motståndet och vinna med 5-0?
Tyvärr började väl det här redan förra året då man inte vågade vinna i freerollen som kallas sudden death. Nu har man dragit det ännu längre och vågar inte ens vinna eller anfalla över huvudtaget. Minns ni sekvensen idag då Åberg och Cehlin fick snurra själva i en halvminut i anfallszonen? Vart var de andra i femman?! Man har helt klart gett upp hoppet om att göra mål, och ännu mindre att vinna en match. 0-0 är det bästa som kan hända oss i resterande matcher.
God bless you, Gustaf Wesslau.
Man går match efter match ut och försöker försvara den poäng man har iom 0-0-ställningen från start. Det är en bedrövlig inställning. Varför ger man sig inte bara fan på att gå ut och köra över motståndet och vinna med 5-0?
Tyvärr började väl det här redan förra året då man inte vågade vinna i freerollen som kallas sudden death. Nu har man dragit det ännu längre och vågar inte ens vinna eller anfalla över huvudtaget. Minns ni sekvensen idag då Åberg och Cehlin fick snurra själva i en halvminut i anfallszonen? Vart var de andra i femman?! Man har helt klart gett upp hoppet om att göra mål, och ännu mindre att vinna en match. 0-0 är det bästa som kan hända oss i resterande matcher.
God bless you, Gustaf Wesslau.
Seriöst, va är de för jävla muppar som styr i DIF hockey?
Ni pissar på skölden!
AVGÅ!
Ni pissar på skölden!
AVGÅ!
Undrar hur många avgå mejl han fått?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Kanske lägg ut hans mailadress här så vi alla kan skicka ett avgåmail till honom 00.01...?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Ja förfan, ut med mailadresser och allt.
Senast redigerad av Kentta den 2012-01-31 22:45:33, redigerad totalt 1 gånger.