MODO - Djurgårdens IF, 31/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: MODO - Djurgårdens IF, 31/1 2012

Inlägg av jensa85 »

Alltså våran offensiv är ett STORT SKÄMT. Vi kommer absolut INGENSTANS. Helt otroligt uddlösa, veka, rädda, slöa och bara riktigt pinsamt ofarliga.

Defensivt är det fruktansvärt virrigt och osäkert. Samtliga backar är numera totalt oförmögna att spela hårt och enkelt. Erik Gustafsson och Printz lyckas dock i några procent av fallen med detta men mer är det inte.
Holmqvist, Kyle och Claesson är ofattbart dåliga på det mesta. Honken och Kyle ska ha en bra offensiv men är helt ofarliga. Dessutom värdelösa och otroligt veka och rädda i egen zon. Vinner ca 1/15 närkamper.

Jag förstår på fullaste allvar inte hur vi ska kunna ta en enda trepoängare till på kvarvarande matcher med nuvarande lag. Aldrig varit med om någon liknande känsla när det gäller DIF men det känns så kört det bara kan trots att det är så tajt i tabellen.
Lagen som ligger där vi ligger känns liksom på något sätt så oerhört mycket bättre på alla plan än vad vi gör. Speciellt LHC/FBK/MODO/AIK. Möjligen att vi med en STOR portion tur kan få Växjö bakom oss när 55 omgångar är spelade. Men ytterst tveksamt.

"Det är godkänt ändå" /Erik Gustafsson slår till med ytterligare en floskel.
Användarvisningsbild
kotten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kotten »

Klasskillnaden är stundtals brutalt tydlig. Särskilt märks den i uppspelsfasen där Modospelarna är betydligt skickligare på att skapa fria ytor och komma med fart. Det känns aldrig ens småfarligt när vi attackerar, inte ens i 3-2 lägen. Nåja, 0-0 so far. Alltid något.

Kul att slippa det där förbannade anteckningsblocket så fort kameran filmar Djurgårdsbåset ivf.

FORZA
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

http://allehanda.se/sport/modo/1.433090 ... jarklacken

– Vi får se hur det blir. Men vi hoppas i alla fall kunna vara på Hovet när Modo spelar mot Djurgården i näst sista omgången, säger Halvan

Välkomna!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Har aldrig någonsin sett ett så otajmat spel som det Djurgården visar upp den här säsongen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Ser inte så mycket bättre ut. Vi kommer inte till några bra avslutslägen och bakåt har vi fortfarande hönsgård med Kluberklant i spetsen. Får hoppas på snar återkomst av Jimmie och Mika samt att Tjärnqvist Sr blir friskförklarad efter uppehållet. Det är nästan så att jag vill att Gnaget tar två poäng så att inte Växjö rycker ifrån oss ikväll. Har oerhört svårt att se hur vi ska kunna rubba MoDo ikväll.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

I mina ögon är inte defensiven katastrofal, det är däremot anfallsspelet. Vi har typ seriens bästa målvakt så om vi bara kunde göra tre ynka mål per match skulle vi klättra som tusan. Vågar man fortfarande hoppas på nyförvärv? Haha...
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det är sorgligt att se hur håglösa och ängsliga vi är. Någon Zabeleffekt tror jag inte på. Vårt enda hopp står till att det presenteras ett nyförvärv ikväll, men det känns föga troligt.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Bara jag som observerat att vi släppt till ovanligt många frilägen de senaste 5 matcherna? Samtidigt som vi inte fått ett enda med oss. Bla bla vi suger bla bla men seriöst så här många får man inte släppa.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Varje gång jag ser Modo blir jag lika imponerad. De är extremt passningsskickliga, kreativa och bra i PP. Förstår inte överhuvudtaget att de ligger där de ligger.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Varför ska Mackan alltid dra ner tempot till slowmotion i PP?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Mackan är verkligen överjävligt dålig, en av dom sämsta hittills.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:Varje gång jag ser Modo blir jag lika imponerad. De är extremt passningsskickliga, kreativa och bra i PP. Förstår inte överhuvudtaget att de ligger där de ligger.
mmh, dom är skickliga offensivt.
Även backarna sköter bitvis uppspelen bra, dock är man hyfsat lättstressade.....bara man förmår ligga på dom lite.
Den detaljen har ju DIF noggrant undvikit hittills
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
super djurgårn

Inlägg av super djurgårn »

Våra backar måste vara dem sämsta i världen på att hålla kvar pucken i zon
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Claesson är vår bästa offensiva spelare. :lol:
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Yeah... snart kommer målen.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Skriv svar