Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Men för helvete! Var är värvningarna? Jag tror inte ens att det blir någon. OM en spelare hade varit klar vid det här laget, så hade det skvallrats om det i kvällstidningarna och på EP. Nu finns ingenting någonstans.
Om vi inte får se värvningar så undrar jag om det inte är den sämsta sportchefsinsatsen någonsin.
Om vi inte får se värvningar så undrar jag om det inte är den sämsta sportchefsinsatsen någonsin.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi har ju för i h-vete bytt till oss Moras andrakeeper, du ställer omänskliga krav på JJ!Mäklaren skrev:Men för helvete! Var är värvningarna? Jag tror inte ens att det blir någon. OM en spelare hade varit klar vid det här laget, så hade det skvallrats om det i kvällstidningarna och på EP. Nu finns ingenting någonstans.
Kanske ramlar in några efter matchen, vissa brukar ju göra så.
- Christopher J
SirDIFalot skrev:Njae. När Linkan spelar får centern hålla ett extra öga bakåt då det inte direkt förekommar någon monster-backchecking. Men den andra forwarden Linkan spelar med brukar öka antalet poäng kraftigt.Christopher J skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Linkan, JA TACK!!Christopher J skrev:Sitter bara och väntar på rubriken "Fredrik Bremberg återvänder till Djurgården", har också haft den känslan hela dagen. Tror det finns en chans.
Men vad är grejen att försöka på kontrakterade spelare?, måste ju finnas några bra kontraktslösa. Eller just det, det finns ju en anledning till att dem är kontraktslösa enligt järlan. Därför han försöker på kontrakterade spelare.
Men varför skulle Timrå släppa Linkan inför kvalserien?
Någon som vet?
De matcher jag sett matcher (mest höjdpunkter) har Linkan stått för det mesta i offensiv väg.
Stod i sportbladet att Timrå erbjöd Linkan för en vecka sedan, men järlan tackade nej för att han istället ville ha en center.
Han tänkte givetvis fel, då Linkan gör centrarna bra.
Jo det är klart att centern får ta ett större ansvar, men centern har oftast gjort mer poäng när den lirat med Linkan. Exempelvis har Bäcker, Otto och Engvist gjort det bra. Dessutom lirade Linkan center säsongen 05/06 mellan Thoresen och Per Eklund. Klart att den andra forwarden höjer sig mer, men hela kedjan höjer sig och därmed även centern.
- SirDIFalot
Om vi värvat någon under dagen så tror jag man väljer att presentera dessa efter matchen. Och det är möjligt att det inte hunnit läcka när det sker en sån blixtvärvning...Mäklaren skrev:Men för helvete! Var är värvningarna? Jag tror inte ens att det blir någon. OM en spelare hade varit klar vid det här laget, så hade det skvallrats om det i kvällstidningarna och på EP. Nu finns ingenting någonstans.
Expert.
- SirDIFalot
Jag vill ha in Linkan nu. Men du verkar beskriva den Linkan som gjorde ca 65 poäng på en säsong. Han är inte samma spelare idag. Och att tro att han skulle få ett megaflytt av att gå till DIF igen vore naivt.Christopher J skrev: Jo det är klart att centern får ta ett större ansvar, men centern har oftast gjort mer poäng när den lirat med Linkan. Exempelvis har Bäcker, Otto och Engvist gjort det bra. Dessutom lirade Linkan center säsongen 05/06 mellan Thoresen och Per Eklund. Klart att den andra forwarden höjer sig mer, men hela kedjan höjer sig och därmed även centern.
Expert.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Svårt att värva när man inte har några pengar att värva för....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Som jag befarat hela tiden då. Som sagt, annars borde vi agerat.Frasse skrev:Svårt att värva när man inte har några pengar att värva för....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
...för de slantarna sitter Almtorp, Carlsson och Mathias Tjärnqvist på.Frasse skrev:Svårt att värva när man inte har några pengar att värva för....
- Jim Morrison
Och där dog hoppet. Tack Frasse, för att du åtminstone ger oss NÅGOT.Frasse skrev:Svårt att värva när man inte har några pengar att värva för....
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- starvin_marwin
Man kan ju fråga sig vad det är värt att minimera risken för kvalserien och eventuell nedflyttning..Frasse skrev:Svårt att värva när man inte har några pengar att värva för....
Jag har sagt det förr men det är för mig helt jävla obegripligt hur DIF kan ha så dålig ekonomi som alla antyder. Visst vi har AIK med dålig ekonomi, men resten av ES då? Till och med Timrå verka ha bättre ekonomi om man ser till de förändringar man gjort.Jim Morrison skrev:Och där dog hoppet. Tack Frasse, för att du åtminstone ger oss NÅGOT.Frasse skrev:Svårt att värva när man inte har några pengar att värva för....
Vi har ju ändå helt okej med publik och så vidare och hur mycket kan spelarna kosta egentligen när vi bara plockar spelare som ingen annan försöker ta?
Man betalar hutlösa löner till medelmåttor. Där ligger nog förklaringen.jokohanho skrev:Jag har sagt det förr men det är för mig helt jävla obegripligt hur DIF kan ha så dålig ekonomi som alla antyder. Visst vi har AIK med dålig ekonomi, men resten av ES då? Till och med Timrå verka ha bättre ekonomi om man ser till de förändringar man gjort.Jim Morrison skrev:Och där dog hoppet. Tack Frasse, för att du åtminstone ger oss NÅGOT.Frasse skrev:Svårt att värva när man inte har några pengar att värva för....
Vi har ju ändå helt okej med publik och så vidare och hur mycket kan spelarna kosta egentligen när vi bara plockar spelare som ingen annan försöker ta?
- Jim Morrison
Precis. Fel prioriteringar, övertro på juniorer, total saknad av öga för spelarutveckling. Järlefelt är en inkompetent sportchef helt enkelt.Mäklaren skrev:Man betalar hutlösa löner till medelmåttor. Där ligger nog förklaringen.jokohanho skrev:Jag har sagt det förr men det är för mig helt jävla obegripligt hur DIF kan ha så dålig ekonomi som alla antyder. Visst vi har AIK med dålig ekonomi, men resten av ES då? Till och med Timrå verka ha bättre ekonomi om man ser till de förändringar man gjort.Jim Morrison skrev:Och där dog hoppet. Tack Frasse, för att du åtminstone ger oss NÅGOT.Frasse skrev:Svårt att värva när man inte har några pengar att värva för....
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Man har väl uppenbarligen försökt? Det tyder väl på att det finns likvida medel tillgängliga?Frasse skrev:Svårt att värva när man inte har några pengar att värva för....
Expert.