Finns väl egentligen ingen spelare i dagens MIF som skulle vara intressant. Folk får sia om Klasen men det kan man glömma. Det mest "intressanta" dom har tycker jag är Heed (han skulle kunna utvecklas till något bra) och bröderna Vesterholm men det är inget som vi skulle dra hit när vi har våra egna junisar.Erik I skrev:Gneblon skrev:Stenbäck vill vi inte ha i DIF. Absolut hans pengar men jag tror inte vi vill att han skall komma och styra och ställa. OCh jag har svårt att se att han ska pynta in pengar utan att få någonting tillbaka...Erik I skrev:Nja, vill han spendera pengar finns ju alternativ, frågan är om DIF skulle vilja att han kom hit? Inget är ju gratis som sagt. Mina tankar gick mest till vilka spelare som måhända kunde bli tillgängliga, för utan Stenbeck ingen Klasen exempelvis.crike skrev:Vad väcker det för intressanta tankar? Att han skulle pynta in i DIF?Erik I skrev:Skulle Stenbeck dra sig ur MIF väcker det intressanta tankar, men v.g. Klasen, även i allas våtaste drömmar (?) finns det klubbar i Linköping och Jönköping m.fl. som kan betala den mannen vad han vill ha.
Nej, SÅ dum är han inte, det finns noggranna avtal vad han vill ha av MIF i utbyte. Bara för att nämna nåt har han inflytande, vågar inte säga veto, över vilka värvningar som görs. Sen äger han aktier i holdingbolaget som äger hockeybolaget, bla bla bla. Hur som helst vill han ju tjäna pengar på det hela. MEN fanns ju en anledning till att LHC tackade nej till pengarna
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ovanligt tyst från Frasse i dessa tider, ge oss nått att hoppas på!!!!!!
- diftobbe89
Jag tror du uttalar det ''Plant'' inte ''ey'' eller ''é'' eller liknande, i övrigt har jag inte sett något av honom alls förutom slagsmål på youtube..DIF_Soldier skrev:Mmm, skriv ett till! Kom igen, du klarar det!-daniel- skrev:Du är bara bitter för att du missade den roligaste natten någonsin på det här forumet... Gräv ner dig, SOPA!DIF_Soldier skrev:-daniel- måste sluta ordbajsa. Man läser ju inte ens dina inlägg längre.
25 sidor olästa sidor i Silly-tråden och vad får man?
- Ett Klasen-rykte och efterföljande skämt. Forumet jumps the bandwagon med ordbajs och bilder. "Jag vill oxå va määä!"
- Tyler Plante blir backup-keeper. Hejdå Tim - tack för allt. Ytterligare transatlanter dock uteslutna, tydligen.
- Linkan nobbas för en center, fast ändå inte, för att Zabel och han är polare och Linkan själv är "sjuk"
Jaha - det var inget byte så. Vi har alltså kvar Tim. Då är det faktiskt en riktigt bra deal om det visar sig att Plante är ännu sämre.
En fråga om uttal Tyler "Plant" eller "Plant-ey"? Själv tror jag på det senare. Det låter bättre.
Spela fult
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4292310.ab
DIF har tackat nej till Linkan så sent som förra veckan då de letar efter en center istället, enligt aftonbladet.
DIF har tackat nej till Linkan så sent som förra veckan då de letar efter en center istället, enligt aftonbladet.
- Fiskmaesen
50% av dom senaste inläggen har handlat om det!Beast skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4292310.ab
Det var förra veckan det, vi är inte riktigt kloka än på om det hade med Hardy att göra eller inte. Har TIK fortfarande likviditetsproblem kan Linkan bryta och då begår DIF tjänstefel om man inte åtminstone ringer och frågar vad han vill ha; vårt PP har sugit länge nu, och allt snack om att "vi vill ha en center/vafan istället"... hur många spelare av klass tror de marknaden har såhär några timmar innan fönstret stänger?Beast skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4292310.ab
Klart vi skulle ha råd med linkan nu när Bombom inte är i laget längre, han lär ju ha dragit en helt ok lön lixom...
Sen är frågan om vi ens tar in en back till?
Sen är frågan om vi ens tar in en back till?
Fattar inte... Kan lätt lägga ut 200 tkr de månader som är kvar, det blir betydligt dyrare om vi åker ur.Erik I skrev:Det var förra veckan det, vi är inte riktigt kloka än på om det hade med Hardy att göra eller inte. Har TIK fortfarande likviditetsproblem kan Linkan bryta och då begår DIF tjänstefel om man inte åtminstone ringer och frågar vad han vill ha; vårt PP har sugit länge nu, och allt snack om att "vi vill ha en center/vafan istället"... hur många spelare av klass tror de marknaden har såhär några timmar innan fönstret stänger?Beast skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4292310.ab
JJ kommer att presentera en center ikväll, annars blir det total kalabalik.
Redan INNAN Tjärna blev skadad snackades det om en back och en forward, det är veckor sedan; efter detta har Bom-Bom lämnat (= pengar frigjorts) + Tjärna skadats, alltså borde backbehovet ökat rejält men också de tillgängliga pengarna. Man vill ju inte ha skräp, och allt snack om andra klubbars värvningar med NHL-meriter, bla bla; det är ju inga direkta världsspelare vi snackar om!
Vad hände förresten med den lilla klubb (Svanberg m.fl.) DIF-are med ekonomiska resurser som tidigare år ryktades utgöra någon form av ekonomisk resurs OM saker skulle krisa sig riktigt? Detta är inget jag hittar på.
Vad hände förresten med den lilla klubb (Svanberg m.fl.) DIF-are med ekonomiska resurser som tidigare år ryktades utgöra någon form av ekonomisk resurs OM saker skulle krisa sig riktigt? Detta är inget jag hittar på.
Senast redigerad av Erik I den 2012-01-31 12:31:17, redigerad totalt 1 gånger.
Nu finns det ju en organiserad grupp som försöker sig på allt sånt där (Djurgården Supporter Trust?). Dock handlar det väl om vanliga supportrar med lite överblivet cash att slänga in i en pott. Inte som sudden kommer och slänger in senaste travvinsten på 64 miljoner.Erik I skrev: Vad hände förresten med den lilla klubb (Svanberg m.fl.) DIF-are med ekonomiska resurser som tidigare år ryktades utgöra någon form av ekonomisk resurs OM saker skulle krisa sig riktigt? Detta är inget jag hittar på.
Men som svar på din fråga så kan jag tänka mig att dem redan slängt in lite pengar den här säsongen, alternativt sparar ihop för att ta DIF till Elitserien igen

-
Kan säga såhär, presenterar inte Järlan ett nyförvärv ikväll, så måste han sparkas. Har han nu sagt nej till Linkan för en center, och ändå inte plockar in en center så kan han inte längre skylla på otur. Vi har spelare som kan lira center, Otto, Almtorp, Norman, Fimpen, Zibbe, Mackan, Tim och till och med Brodin. Vad vi inte har, är klass. Något vi skulle få i Linkan!sthlm19 skrev: JJ kommer att presentera en center ikväll, annars blir det total kalabalik.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Prioriteringen borde alldeles oavsett vad folk verkar tycka se ut så här:
1) Klassback
2) Klassforward / center
3) Klassback
4) Klassportchef
5) Klase bananer.
1) Klassback
2) Klassforward / center
3) Klassback
4) Klassportchef
5) Klase bananer.
6) Klasse Möllberg-daniel- skrev:Prioriteringen borde alldeles oavsett vad folk verkar tycka se ut så här:
1) Klassback
2) Klassforward / center
3) Klassback
4) Klassportchef
5) Klase bananer.
7) Klas Klättermus
Förstår faktiskt inte riktigt varför det är just en center vi behöver enl. Järlan. Som sagt vi har ju tidigare nämnda som centrar... jhag skulle säga att vi behöver en renodlad målskytt...Jockmaniac skrev:Kan säga såhär, presenterar inte Järlan ett nyförvärv ikväll, så måste han sparkas. Har han nu sagt nej till Linkan för en center, och ändå inte plockar in en center så kan han inte längre skylla på otur. Vi har spelare som kan lira center, Otto, Almtorp, Norman, Fimpen, Zibbe, Mackan, Tim och till och med Brodin. Vad vi inte har, är klass. Något vi skulle få i Linkan!sthlm19 skrev: JJ kommer att presentera en center ikväll, annars blir det total kalabalik.
-
- Säsongskort: Ja
-daniel- skrev:Prioriteringen borde alldeles oavsett vad folk verkar tycka se ut så här:
1) Klassback
2) Klassforward / center
3) Klassback
4) Klassportchef
5) Klase bananer.
Måste säga att jag håller fullständigt med i detta.
Först och främst en klassback som kan reda upp oredan i egen zon. Som kan avlasta Tjärnqvist när denne är tillbaka.
Därefter en klass forward/Center. hellst en klasscenter men hur många sådana finns det på marknaden? Kanske Linkan är det bästa alternativet till det?
Hoppas nu att det presenteras åtminstone två spelare ikväll och då utöver denna Plante...