Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

Gneblon skrev:
Stavhoppet skrev:Hoppas Verkligen att Linkan är på väg in.

Hade satt ihop honom med Kempe och Zibanejad. Då man har fått fart och fläkt i den kedjan och även två skottvilliga killar.

Är det någon som har sett Spang lira eller bara kollat på statistik?
Fast att splittra Kempe, Fimpen, Tim tycker jag verkar korkat då dom faktiskt har presterat bra ihop!
Linkan ska servera Åberg.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

kaminor skrev:
Gneblon skrev:
Stavhoppet skrev:Hoppas Verkligen att Linkan är på väg in.

Hade satt ihop honom med Kempe och Zibanejad. Då man har fått fart och fläkt i den kedjan och även två skottvilliga killar.

Är det någon som har sett Spang lira eller bara kollat på statistik?
Fast att splittra Kempe, Fimpen, Tim tycker jag verkar korkat då dom faktiskt har presterat bra ihop!
Linkan ska servera Åberg.
Jag vill se Linkan med M Carlsson, han får nog fart på sitt målskytte när han har nån som serverar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Stavhoppet
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Jag förstår tanken på att behålla Tim - Fimpen - Kempe som ett enhet men samtidigt så tror jag att Kempe skulle kunna göra en hel del mål om han spelas ihop med en kille som serverar smörpassningar.

Åberg är en annan som även han skulle kunna vara aktuell, men Kempe jobbar och sliter mera tycker jag och det kan behövas bredvid Linkan?

Nu är det ju å andra sidan inte klart att Linkan vänder hemåt men ändå...
litto

Inlägg av litto »

Nån som kan vara sjyst å lägga ut namnlistan från Aftonbladet Plus där Ros och Abrahamsson listar lediga spelare osv. Så vi kan spekulera lite, bara för skojs skull........
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9097

Officiellt. Målvakten klar.
Expert.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

SirDIFalot skrev:http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9097

Tycker det där verkar som en bra deal för DIF. Sandberg får chansen att få spela utan att ha kniven mot strupen. Dock här han bara på lån hos Mora. Vi får in en spelare som har rutin och kanske känns tryggare i den situation vi befinner oss i just nu. Inget illa om Tim men han har blivit matchad för lite för att klara av trycket om Wesslau skulle bli skadad...
Honken

Inlägg av Honken »

litto skrev:Nån som kan vara sjyst å lägga ut namnlistan från Aftonbladet Plus där Ros och Abrahamsson listar lediga spelare osv. Så vi kan spekulera lite, bara för skojs skull........
ONATHAN SIGALET, back
Nettolön: 40 000 euro.
Utköpskostnad: 30 000-40 000 euro.
Klubb: Lev Poprad.
EP-kommentar: En tvåvägsback med fantastisk skridskoåkning och rörlighet. Vidare har Sigalet bra hockeysinne och speluppfattning. Skulle behöva mer muskler.
Statistik 11–12: 42 matcher 7, (0+7).
-------------------------------
ALEKSEI LAAKSO, back
Nettolön: 18 000 euro.
Utköpskostnad: 10 000 euro.
(Blev i går utlånad till HPK.)
EP-Kommentar: En liten, spelskicklig back med bra spelsinne. Bra puckkontroll även i tät trafik. Bra i powerplay. Svag i det fysiska spelet. Gör också en del enkla misstag i egen zon.
Statistik 11–12: 22 matcher, 2 (1+1).
-----------------------------------------------
TONI MÄKIAHO, forward
Nettolön: 20 000 euro.
Klubb: LeKi.
EP-kommentar: Aggressiv spelare som inte är rädd för att slänga handskarna. Spelar fysiskt och viker aldrig ner sig. Kraftfullt skott, men ändå ingen målgörare av rang.
Statistik: 21 matcher. 11 (4+7).
JAN SNOPEK, back
Nettolön: 22 000 euro.
Klubb: Kärpät.
Sportbladets kommentar: Före detta tjeckisk mästare som är på väg utför i karriären. Fått begränsat med speltid i Kärpät. Hyfsad back till billig penning.
Statistik 11–12: 41 matcher, 7 (1+6).
JIMMY SPRATT, målvakt
Nettolön: 20 000 euro.
Klubb: Utah Grizzlies.
Sportbladets kommentar: Tillhör Utah Grizzlies. Har spelat för åtta lag senaste tre åren, ofta som back up-mv. Bra reflexer och atletisk.
Statistik 11–12: 14 matcher.
RASTISLAV SPIRKO, center
Nettolön: 40 000 euro.
Utköpskostnad: 30 000-40 000 euro.
Klubb: Lev Poprad.
EP-kommentar: En småväxt, offensivt skicklig forward med riktigt bra skridskoåkning och fin klubbteknik. Saknar aggressivitet och den fysiska styrkan.
Statistik 11–12: 42 matcher, 12 (6+6).
MARTIN LATAL, forward
Nettolön: 15 000 euro.
Klubb: Rytiri Kladno.
Sportbladets kommentar: Tjeck som var en supertalang för några år sedan med spel i JVM och draftad av NHL. Inte lika vass målskytt på seniornivå som i juniorlagen.
Statistik 11–12: 25 matcher, 8 (3+5).
MATIAS LOPPI, center
Nettolön: 30 000.
Klubb: Lahti Pelicans.
EP-kommentar: En center med bra speluppfattning och utmärkt passningsspel. Offensiv spelare med en fin och snabb skridskoåkning. Pålitlig poängplockare. Svagheterna är styrkan och det något klena skottet. Bra i powerplay. Giftig i spelet framför motståndarmålet.
Statistik: 30 matcher, 12 (6+6).
TOMI MUSTONEN, forward
Nettolön: 10 000 euro.
Klubb: Ingen arbetsgivare just nu.
EP-kommentar: En snabb ytterforward som är bra i spelet med puck. Bra skott och en fin målskytt. Svag i det fysiska spelet och försvarsspelet kan förbättras. Har ibland problem i positionsspelet om tempot blir för högt. Ursprungligen en offensiv spelare som hade mer defensiva uppgifter i Kärpät.
Statistik 11–12: 23 matcher 5 (3+2).

(Lönekraven är för resten av säsongen).
(EP-kommentar är kommentar från hockeysajten Elite Prospects).
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:-daniel- måste sluta ordbajsa. Man läser ju inte ens dina inlägg längre.

25 sidor olästa sidor i Silly-tråden och vad får man?

- Ett Klasen-rykte och efterföljande skämt. Forumet jumps the bandwagon med ordbajs och bilder. "Jag vill oxå va määä!"
- Tyler Plante blir backup-keeper. Hejdå Tim - tack för allt. Ytterligare transatlanter dock uteslutna, tydligen.
- Linkan nobbas för en center, fast ändå inte, för att Zabel och han är polare och Linkan själv är "sjuk"
Du är bara bitter för att du missade den roligaste natten någonsin på det här forumet... Gräv ner dig, SOPA! :mrgreen:
Mmm, skriv ett till! Kom igen, du klarar det!

Jaha - det var inget byte så. Vi har alltså kvar Tim. Då är det faktiskt en riktigt bra deal om det visar sig att Plante är ännu sämre.

En fråga om uttal Tyler "Plant" eller "Plant-ey"? Själv tror jag på det senare. Det låter bättre.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Gneblon skrev:
SirDIFalot skrev:http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9097

Tycker det där verkar som en bra deal för DIF. Sandberg får chansen att få spela utan att ha kniven mot strupen. Dock här han bara på lån hos Mora. Vi får in en spelare som har rutin och kanske känns tryggare i den situation vi befinner oss i just nu. Inget illa om Tim men han har blivit matchad för lite för att klara av trycket om Wesslau skulle bli skadad...
Jag har svårt att avgöra. Jag vet inte vad Plante drar i lön. Och nu är ju kvoten för icke-EU spelare fylld? Å andra sidan vet man inte om att inte ta in Plante hade resulterat i att man fått in en kanadensisk back/center?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:-daniel- måste sluta ordbajsa. Man läser ju inte ens dina inlägg längre.

- Ett Klasen-rykte och efterföljande skämt. Forumet jumps the bandwagon med ordbajs och bilder. "Jag vill oxå va määä!"
- Tyler Plante blir backup-keeper. Hejdå Tim - tack för allt. Ytterligare transatlanter dock uteslutna, tydligen.
- Linkan nobbas för en center, fast ändå inte, för att Zabel och han är polare och Linkan själv är "sjuk"
Du är bara bitter för att du missade den roligaste natten någonsin på det här forumet... Gräv ner dig, SOPA! :mrgreen:

Jaha - det var inget byte så. Vi har alltså kvar Tim. Då är det faktiskt en riktigt bra deal om det visar sig att Plante är ännu sämre.

En fråga om uttal Tyler "Plant" eller "Plant-ey"? Själv tror jag på det senare. Det låter bättre.
Den enda uppenbara nackdelen är som sagt att icke-EU platserna fylls med Plante i truppen. Borde gå att hitta någon spelare med dubbelpass annars, hade dock som android påpekade i går antagligen varit lättare att hitta en europeisk målvakt. Men hade det blivit lika billigt?

(titta, jag klarade det).
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Hugo Stenbeck är på väg bort från Malmö! Betyder detta att Klasen också är på väg?

enligt Madhawk.
litto

Inlägg av litto »

Tack så mycket, Honken.

Fyfan, fann inte någon spelare som jag vill ha till DIF...

Om guden Linkan skriver på för DIF så springer jag ut på Sergels och dansa moonwalk.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:

Den enda uppenbara nackdelen är som sagt att icke-EU platserna fylls med Plante i truppen. Borde gå att hitta någon spelare med dubbelpass annars, hade dock som android påpekade i går antagligen varit lättare att hitta en europeisk målvakt. Men hade det blivit lika billigt?

(titta, jag klarade det).
Ja, så är det givetvis. Men om jag förstått det rätt så är alltså en spelare som Dan Spang utesluten nu pga det?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-01-31 10:43:47, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

litto skrev:Tack så mycket, Honken.

Fyfan, fann inte någon spelare som jag vill ha till DIF...

Om guden Linkan skriver på för DIF så springer jag ut på Sergels och dansa moonwalk.
Haha do it! Jag kommer och filmar! Sitter nära och bra så det går snabbt att ta mig dit :lol:
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Låst