Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Erik I skrev:Hoppas folk ger Zabel & Co. mer än en period på sig att förändra saker och ting. Zabel & Co. ska hitta ett spel som håller oss kvar i ES, antingen (helst) inom ordinarie grundserie eller genom en KS.
Sant, men samtidigt få matcher kvar och redan till första hemmamatchen måste det bli resultat. Att byta tränare brukar ge en positiv effekt ganska omgående för att sedan stanna av.

Återstår att se vad denna Zabel är kapabel (småfyndigt va?) till.

I vilket fall, knappast han som ska hängas ifall detta går åt pipsvängen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag vill se rubriker om en vecka:

"Zablar vilken vändning, Dif!"
"Zabel(n) har spetsat Dif's anfall"
"Zabel-effekten håller i sig för Dif"
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev:Jag vill se rubriker om en vecka:

Ja, eller:
"Jumbo-Dif vässar Znabeln"
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Såg tyvärr inte matchen mot fbk, undrar om det stämmer att vi hade ett bättre försvar denna match, skulle det vara så vore det ju underbart, kan ju i så fall betyda att Montén har fått lite fria händer att sköta detta. För nog fan måste de veta vad som var på g. Hoppas o tror.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Varför har det gått så dåligt för Djurgården i år?

"De gör för lite mål, målskyttet har inte fungerat"
Challe

"DIF står för mycket still och spelar. DIF ska spela mer aggressivt och med fart"
Micke R

Just dessa ovanstående snabbanalyser, där Micke renberg utklassar Challe gör mig bara än mer skeptisk till Challe.
Jag får ingen bra känsla när Challe analyserar. Hoppas han är betydligt bättre bakom kulisserna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Varför har det gått så dåligt för Djurgården i år?

Challe

"DIF står för mycket still och spelar. DIF ska spela mer aggressivt och med fart"
Micke R

Just dessa ovanstående snabbanalyser, där Micke renberg utklassar Challe gör mig bara än mer skeptisk till Challe.
Jag får ingen bra känsla när Challe analyserar. Hoppas han är betydligt bättre bakom kulisserna.
Japp, tyckte aldrig han kom med nå vettiga analyser under JVM heller. Behöver förstås inte betyda någonting, men men..
Expert.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Challe

Micke R

Inte minst eftersom det inte är nån kärnfysik Renberg kommer med heller. Men visst, Renberg vinner åtminstone på poäng. FBK-matchen var väl, om man nu kan säga så, ett fall framåt? Av tränarbytet väntar jag mig personligen framförallt en bättre inställning och kämpabglöd av fler än Wesslau, med tanke på potentialen i truppen borde det åtminstone räcka över kvalstrecket. Och visst, säkra för tusan defensiven främst, lek LHF och spela tråkigt ("taktiskt disciplinerat") och försök dumpa eller kontra, vi har försökt smörpassa genom mittzon med föga resultat i 2 år...
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Att bara var fjärde skott går på mål bidrar ju ganska stort till att målskyttet inte funkat som det ska, så Challe har ju en poäng ändå.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Challe

Micke R

Men båda dessa analyser hade ju min mormor kunnat göra efter att ha sett tre matcher med Djurgården den här säsongen. Det är bara klyschor som inte har någonting med att coacha ett hockeylag att göra och ingenting man bör lägga någon som helst vikt vid.

Sedan är det ju inte analysen som är det intressanta, utan hur man gör för att åtgärda problemen. Det är en jäkla skillnad på att kunna konstatera att ett lag gör för lite mål och att få ett lag att göra mer mål.
-daniel- skrev:Jag vill se rubriker om en vecka:

"ZM-guld!"
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

"ZM-guld!"
Haha, good one!

Med tanke på att Zlatan får en del Z-rubriker så blir det nog en del sådana rakt översättbara till DIF och Zabel framöver!
Staten

Inlägg av Staten »

Haha den är så jäkla uppenbar så aftonblaskan kommer använda den redan imorgon oavsett om djurgårn vinner eller förlorar

"Zablar vilken nytändning"
"Zablar vilket plattfall"
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Det är väldigt oroligt här inne just nu. Men om man släpper oron en sekund och drömmer lite... Så tänk om spelarna får ny energi iom den här soppan och faktiskt går ut och vinner imorgon och kanske fortsätter på den vägen.

Vi har en målvakt av absolut toppklass och försvaret är väl inte helt uppåt väggarna just nu. Jag är mest orolig för målskyttet men sådan kan ju faktiskt släppa! Kempe, Cehlin, m.fl kanske vågar släppa loss under Zabel och sätter några puckar.

Jag tror inte det behövs speciellt mycket för att börja klättringen. Hur uselt vi än spelat i år så tycker jag inte de andra lagen spelar speciellt mycket bättre. Det är en dålig upplaga av elitserien och vi är fortfarande med i matchen. Det finns tid att vända det här. Jag tycker att Mackan såg glad ut idag och Ottosson lät också redo att kämpa. Nu kör vi fan mot slutspel, grabbar! Jag har också fått en nytändning idag faktiskt. Hoppas vi får in 1-2 nya spelare sista dygnet bara, men annars kör vi ändå!
kaminor

Inlägg av kaminor »

SkönaDjurgårn skrev:Det är väldigt oroligt här inne just nu. Men om man släpper oron en sekund och drömmer lite... Så tänk om spelarna får ny energi iom den här soppan och faktiskt går ut och vinner imorgon och kanske fortsätter på den vägen.

Vi har en målvakt av absolut toppklass och försvaret är väl inte helt uppåt väggarna just nu. Jag är mest orolig för målskyttet men sådan kan ju faktiskt släppa! Kempe, Cehlin, m.fl kanske vågar släppa loss under Zabel och sätter några puckar.

Jag tror inte det behövs speciellt mycket för att börja klättringen. Hur uselt vi än spelat i år så tycker jag inte de andra lagen spelar speciellt mycket bättre. Det är en dålig upplaga av elitserien och vi är fortfarande med i matchen. Det finns tid att vända det här. Jag tycker att Mackan såg glad ut idag och Ottosson lät också redo att kämpa. Nu kör vi fan mot slutspel, grabbar! Jag har också fått en nytändning idag faktiskt. Hoppas vi får in 1-2 nya spelare sista dygnet bara, men annars kör vi ändå!
Fint inlägg. Har du brajat? :wink:
In med Linkan så håller jag med.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

kaminor skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Det är väldigt oroligt här inne just nu. Men om man släpper oron en sekund och drömmer lite... Så tänk om spelarna får ny energi iom den här soppan och faktiskt går ut och vinner imorgon och kanske fortsätter på den vägen.

Fint inlägg. Har du brajat? :wink:
In med Linkan så håller jag med.
Hahaha, nej jag fick en gnutta hopp någonstans ifrån bara. Ny(på?)tändning ftw!

EDIT: Och ja, JA till Linkan. Ge oss. Nu.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Det känns ju som att LHC's kräftgång fortsätter. Säga vad man vill men resultaten har faktiskt gynnat oss dom senaste omgångarna. Vi skall även veta att vi ligger på samma poäng som LHC med bara 1 mål sämre målskillnad just nu och 2 matcher mindre spelade.
Självklart kvalseriehotet finns där men jag tror det är lite väl skitnödigt. Ett litet lyft nu och vi plockar 6 poäng på 3 matcher tror jag kan göra mkt i slutändan med tanke på hur tight det är :D
Skriv svar