Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Don66-2 »

SirDIFalot skrev:
Don66-2 skrev:
AMMC skrev:
Don66-2 skrev:
FredrikH skrev:Trodde, precis som SirDIFalot, att mötet huvudsakligen skulle handla om säk-frågorna.
-Ser DIF problem med att ha Abbe som säk-ansvarig?
-Vad gör DIF åt det faktum att deras fans helt tappat förtroende för dem?
-Vad gör DIF åt det bemötande deras supportrar får av OV och polis på deras evenemang?
-Varför vågar/vill inte DIF ställa sig på supportrarnas sida efter det som inträffat?

Det är otroligt konstigt om det stämmer att Abbe inte kommer att närvara på mötet. Det är märkligt ur två aspekter. 1) Varför tycker inte DIF att Abbe ska få bemöta den kritik som finns mot honom? 2) Varför vill inte Abbe själv bemöta kritiken? Är man en professionell yrkesman vill man förklara sina handlingar.

Helt seriöst, tycker man att det där är det mest akuta just nu när vi riskerar att ramla ur Elitserien så undrar man ju var prioriteringarna ligger hos vissa? Självklart måste även DEN frågan redas ut men just nu är nog de flesta Djurgårdare oroliga över den sportsliga sidan.
Jag ser hellre DIF ramla ur Elitserien än går på ishockeyarrangemang i Elitserien där jag blir batongspöad, pepparsprejad, avtvingad urinprov och utkörd med buss till en förort.

Frågor på det?
Nope! Isåfall prioriterar du ju klackkulturen högre än hur det går för laget så det får stå för dig.
Klackkulturen? Snälla du. Läs vad det står. Självklart är det viktigare att Djurgårdens kunder, publiken inte behandlas som kriminella och misshandlas på måfå än sportsliga resultat i Djurgården Hockey.

Sådär kan endast någon TV-supporter från någon bondhåla resonera.
Jag läser alldeles utmärkt, tack så mycket!

Nej, jag är ingen klackmänniska längre men bor i Stockholm och går på så mycket hockey jag hinner med, vilket iofs blir allt mindre. Faktum kvarstår dock att jag fullständigt skiter i allt utom det sportsliga just nu, säsongen 76 - 77 var inte så kul!
gurra

Inlägg av gurra »

Don66-2 skrev:
Nej, jag är ingen klackmänniska längre men bor i Stockholm och går på så mycket hockey jag hinner med, vilket iofs blir allt mindre. Faktum kvarstår dock att jag fullständigt skiter i allt utom det sportsliga just nu, säsongen 76 - 77 var inte så kul!

Håller med dig! Nu bör supportrar stå upp för DIF när det behövs som mest och skita i saker runt om även om det är saker som måste fixas. Det får vi lösa efter säsongen när kontraktet är räddat.

Men jag tror en del inte pallar med motgång och hänger då upp sig på andra saker och använder dessa som ursäkter för att slippa följa laget. Folk har skrivit saker som "i fotbollen är vi iaf välkomna" och det avslöjar hur lite hjärta man faktiskt har för DIF Hockey. Tragiskt men sant :(

Nu kör vi. Fokusera på det sportsliga! DIF!
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Don66-2 skrev:
SirDIFalot skrev:
Don66-2 skrev: Nope! Isåfall prioriterar du ju klackkulturen högre än hur det går för laget så det får stå för dig.
Klackkulturen? Snälla du. Läs vad det står. Självklart är det viktigare att Djurgårdens kunder, publiken inte behandlas som kriminella och misshandlas på måfå än sportsliga resultat i Djurgården Hockey.

Det är faktiskt helt otroligt hur du uttrycker dig. Klackkulturen har ingenting att göra med att bli trakasserad och misshandlad på DIF Hockeys arrangemang. Detta är inte klackkultur.

Om du bryr dig så lite om sådana övergrepp tycker jag att du gott kan kliva in i första ledet och ta smällarna själv, när du gjort det och sen fortsätter skita i allt utom sporten kan du gott få tycka det. Tills dess tror jag inte ett skit på det du säger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

gurra skrev:
Don66-2 skrev:

Håller med dig! Nu bör supportrar stå upp för DIF när det behövs som mest och skita i saker runt om även om det är saker som måste fixas. Det får vi lösa efter säsongen när kontraktet är räddat.

Men jag tror en del inte pallar med motgång och hänger då upp sig på andra saker och använder dessa som ursäkter för att slippa följa laget. Folk har skrivit saker som "i fotbollen är vi iaf välkomna" och det avslöjar hur lite hjärta man faktiskt har för DIF Hockey. Tragiskt men sant :(

Nu kör vi. Fokusera på det sportsliga! DIF!
Tämligen uppenbart att klacken inte är välkommen längre på hockeyn.

Snuten rycker ut och misshandlar folk till höger och vänster och skickar folk ut från arenan utan anledning och vad gör DIF. Jo de håller bara tyst, tystnad är jävligt talande och kan bara tolkas som att de stödjer polisen agerande.

Kort sagt så skiter de helt enkelt i om vi är där eller så tar de oss för givet och båda dessa alternativ är lika illa enligt mig.

Hockeyn måste visa att de vill ha klacken kvar och detta görs inte enbart med att få överbetalda slöfockar att åka skridskor utan också genom att försvara sina fans när dessa behandlas som skit.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Är det någon som har en lösning på hur vi får bort huliganerna? Det är väl minst lika intressant och viktigt i säkerhetsdebatten. Alltså en lösning, inte vad polisen/DIF-säk/DIF Hockey just nu gör för fel...

Jag har anmält mig till mötet men kommer troligtvis inte gå nu när mötet inte kommer att struktureras.
a-h

Inlägg av a-h »

pulverapa skrev:Är det någon som har en lösning på hur vi får bort huliganerna? Det är väl minst lika intressant och viktigt i säkerhetsdebatten. Alltså en lösning, inte vad polisen/DIF-säk/DIF Hockey just nu gör för fel...

Jag har anmält mig till mötet men kommer troligtvis inte gå nu när mötet inte kommer att struktureras.
Hur menar du? Alla som är med i en firma/ultrasgrupp eller folk som bråkar i arenorna? Hur ofta är det bråk i arenorna? Ska man börja porta folk för att de är med i en firma/ultrasgrupp så kan vi döpa om oss till Nordkorea. Om detta skulle ske så är det byebye för DIF hockey, att gräva sin egna grav är inte speciellt smart.

Folk(inkl poliser och väktare) som slåss i arenorna ska bli portade, inget mer med det.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kan inte någon som är närvarande fråga hur planen såg ut efter finalen 09/10? Hur har det lyckats gå så mycket utför efter det?
i
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Största grejen är väl att AIK kommit upp och polisen beter sig dåligt när det är derbyn?
På våra "vanliga" hemmamatcher är det väl inga problem? Eller?
Och som Janne har sagt kan DIF bara ge input medans det är polisen som sätter hur mkt OV's det måste finnas för att ens få anordna matchen. Men i slutändan är det polisen som bestämmer hur många poliser det ska finnas och vad deras order är.
Tycker att det känns lite väl mycket inbland som att ilskan är missriktad.
Senast redigerad av Gneblon den 2012-01-30 19:19:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

AMMC skrev:
Don66-2 skrev:
SirDIFalot skrev:
Don66-2 skrev: Nope! Isåfall prioriterar du ju klackkulturen högre än hur det går för laget så det får stå för dig.

Det är faktiskt helt otroligt hur du uttrycker dig. Klackkulturen har ingenting att göra med att bli trakasserad och misshandlad på DIF Hockeys arrangemang. Detta är inte klackkultur.

Om du bryr dig så lite om sådana övergrepp tycker jag att du gott kan kliva in i första ledet och ta smällarna själv, när du gjort det och sen fortsätter skita i allt utom sporten kan du gott få tycka det. Tills dess tror jag inte ett skit på det du säger.
Varför skulle jag göra något så fullständigt korkat? Klackkultur är något som växer fram parallellt med sporten och ska finnas för att hjälpa fram grabbarna på planen/isen. Klackar finns inte utan sport - sport finns utan klack!

Observera nu att jag självklart vill ha en stor och härlig klack som överröstar allt med sång och ramsor men nånstans börjar det bli lite bakvänt när klackfolk anser att klubbarna finns tack vare klackarna.

Vill du och andra hellre fokusera på problemen med polis/säk just NU än att hjälpa fram klubben i ert hjärta när den behöver er mest så fine.
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Don66-2 skrev:Varför skulle jag göra något så fullständigt korkat? Klackkultur är något som växer fram parallellt med sporten och ska finnas för att hjälpa fram grabbarna på planen/isen. Klackar finns inte utan sport - sport finns utan klack!

Observera nu att jag självklart vill ha en stor och härlig klack som överröstar allt med sång och ramsor men nånstans börjar det bli lite bakvänt när klackfolk anser att klubbarna finns tack vare klackarna.

Vill du och andra hellre fokusera på problemen med polis/säk just NU än att hjälpa fram klubben i ert hjärta när den behöver er mest så fine.
Är det bra drag i klacken går DIF bra, är klacken missnöjd går DIF dåligt. Se bara på säsongen 09/10 när ett bottentippat DIF som började säsongen dåligt ändå tillslut nådde final, det hade aldrig skett om inte stämningen varit på topp i hela DIF.

En kedja är inte starkare än sin svagaste länk och om du inte ser sambandet mellan den ökade spänningen mellan JK och DIF och de svaga sportsliga resultaten, ja då kanske du inte kan så mycket om idrott som du trodde.

Se bara vad som hände med DIF Fotboll 2008 efter vårderbyt där DIF säk gick bärsärk och misshandlade hundratals supportrar, efter det började lagets kräftgång. Detta trots att truppen i sig inte var så förändrad från säsongen 2007 där DIF kunde vinna SM-guld inför sista omgången.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

pulverapa skrev:Är det någon som har en lösning på hur vi får bort huliganerna? Det är väl minst lika intressant och viktigt i säkerhetsdebatten. Alltså en lösning, inte vad polisen/DIF-säk/DIF Hockey just nu gör för fel...

Åh herregud.

Jag tycker att du ska ta på dig det här korståget, lycka till.
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

Snart stängs transferfönstret och det verkar inte som DIF kommer med några förstärkningar. Alltså måste frågan ställas om DIFs ekonomi är som den ska. Har man inte råd med nya spelare eller vad ligger bakom. Vill ingen spela för DIF? Jag kan inte tänka mig att så är fallet. Räknar ledningen och JJ med att DIF tar en slutspelsplats "lätt som en plätt" med detta lag? En stor risktagning.

Fråga om ekonomin!
Staten

Inlägg av Staten »

En väldigt relevant fråga är hur ekonomin ser ut. Den måste ju verkligen vara körd i botten med tanke på hur ledningen agerar, dvs de agerar inte alls.
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

I år har ju inte upplevt huliganerna som något problem, de slåss ju oftast ganska långt från arenan. Långsiktigt så är det effektivaste sättet att minska attraktionen i att bli med i DFG och på så sätt strypa nyrekryteringen.

Tyvärr bidrar DIF Säk och polisens övergrepp till att stärka DFG, öka deras popularitet och det leder förmodligen till att fler söker sig till dem. Jämför med hur bombningar av civila i Afghanistan stärker talibanerna.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Är det någon som vet vilka från DIF hockey som kommer att närvara?

Har mejlat utan svar.
Skriv svar