Heaty skrev:Ursäkta mig, och med all respekt för challe. Men det känns riktigt pissigt att ha Challe som huvudcoach. Han har inte bevisat någonting som coach, tvivlar starkt på att han kommer göra det i Djurgården heller.
Du har väl inte missat att han varit spelare till inte alltför länge sedan. Har väl minst 20 år på sig att samla meriter till han är lika trött, grå och gammal som "alla" andra tränare i elitserien.
Obs, no offense! Ville bara säga att med tränarmått mätt så är han ju rätt färsk. Med tanke på andra namn som cirkulerat här såsom gamla hatobjekt från Skåne m.fl. så skulle jag ge en arm för att få Challe.
Petter Rönnqvist @ronnqvist32, 26 jan, skrev:Hans Särkijärvi lunchade med DIF organisationen ( KG Stoppel, utvecklingansvarig, var där) Nytt jobb på G kanske.
Petter Rönnqvist @ronnqvist32, 26 jan, skrev:Hans Särkijärvi lunchade med DIF organisationen ( KG Stoppel, utvecklingansvarig, var där) Nytt jobb på G kanske.
Särkijärvi till J20 och Zabel upp?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Både Robban Nilsson och Niklas Nordgren är ju egentligen bara att glömma, i alla fall till nästa säsong. Men vilken förstafemma vi skulle ha.. Kanske att Honken ska ha förlängt, men jag tycker att han har varit alldeles för dålig hittills, hoppas på en uppryckning där. Undra om N. Dahlberg är intresserad av att tävla om förstaplatsen med Wesslau, han har ju varit stekhet i Allsvenskan så här långt.
Joacim har 93.7 i räddningsprocent i år och har tagit förstaspaden av Hadelöv. Varför i helvete skulle han vilja öppna båsdörren i ett dessutom mycket sämre lag?
Kommer bli väldigt spännande att följa nästa silly. Har förstått från spelarhåll att ledningen utgår ifrån en prioritetslista när man ska titta på kontraktsförlägningar (inte så konstigt med det) och den här listan är man typ sist i serien att börja kolla på (lite konstigare). Nu har man ju dock redan klart med Challe så han kanske vill göra detta lite tidigare vad vet jag. Sen spelar det ju också roll vilken serie vi spelar i (att man ens ska behöva fundera på det).
Summa sumarum, i juli kanske vi har koll på 2/3 av laget.
Är faktiskt mycket positiv till att vi kommer ha 2 st föredetta juniortränare som assisterande nästa säsong. Dessa om några bör ju veta hur man motiverar spelare att slita till 100%. Det är ju bara att kolla vilka som ger järnet och vilka som mer glider omkring på isen i dagens trupp. Visst, äldre spelare kanske har en tendens att glida mer än yngre pga ork men detta tror jag också har med bekvämlighet att göra. Hoppas det blir ändring på det.
"Brynäsbloggaren på Gävle Dagblad/Arbetarbladet, Linus Norberg, har snappat upp ett rykte om att Djurgårdsforwarden Jonas Almtorp återvänder till Gävleklubben – nästa säsong.
– Hmm, eh…nä, ingen har varit i kontakt med mig i alla fall. Det är nog bara ett rykte, säger Almtorp själv.
Agenten Lars Cederström:
- Det är ju inte en orealistisk tanke du har. Men han har kontrakt med Djurgården över nästa säsong också.
På samma blogg uppges även att Brynäsfansen kan sluta hoppas på JVM-kaptenen Johan Larsson nästa säsong – han har bestämt sig för att pröva lyckan i NHL.
-daniel- skrev:"Brynäsbloggaren på Gävle Dagblad/Arbetarbladet, Linus Norberg, har snappat upp ett rykte om att Djurgårdsforwarden Jonas Almtorp återvänder till Gävleklubben – nästa säsong.
– Hmm, eh…nä, ingen har varit i kontakt med mig i alla fall. Det är nog bara ett rykte, säger Almtorp själv.
Agenten Lars Cederström:
- Det är ju inte en orealistisk tanke du har. Men han har kontrakt med Djurgården över nästa säsong också.
På samma blogg uppges även att Brynäsfansen kan sluta hoppas på JVM-kaptenen Johan Larsson nästa säsong – han har bestämt sig för att pröva lyckan i NHL.
Det som slagit mig i några år med Bynäs J20 är att deras PP är väldigt imponerande. Kan ju bero på spelarna men man är rörliga, kreativa och går hårt på returer. Vet inte vad man har haft för % och eller liknande, men man gav sig själva möjligheten att göra mål i alla fall. Ska han sköta isträningen borde han ju även sköta PP-träningen.
Angående Challe har jag svängt. Han har ju inte haft speciellt bra material att arbeta med men ändå hittat sätt att ta sig till slutspel med. Att han är taktiskt lagd och snabbtänkt är det väl ingen som tvekar på. Kan BZB få ihop gruppen och arbetsinsatsen så tror jag att det kan bli riktigt bra.
Det som slagit mig i några år med Bynäs J20 är att deras PP är väldigt imponerande. Kan ju bero på spelarna men man är rörliga, kreativa och går hårt på returer. Vet inte vad man har haft för % och eller liknande, men man gav sig själva möjligheten att göra mål i alla fall. Ska han sköta isträningen borde han ju även sköta PP-träningen.
Angående Challe har jag svängt. Han har ju inte haft speciellt bra material att arbeta med men ändå hittat sätt att ta sig till slutspel med. Att han är taktiskt lagd och snabbtänkt är det väl ingen som tvekar på. Kan BZB få ihop gruppen och arbetsinsatsen så tror jag att det kan bli riktigt bra.
Om vi nu är kvar i eliten...
Jag tror också på att BZB-kostellationen kommer vara helt rätt spår till nästan säsong. Hoppas på att det blir samma effekt som det blivit för Tommy Jonsson och Anders Forsberg, speciellt då både Brynäs och SAIK varit berikat av unga talanger (liksom Djurgården), och där igenom fått full utvecklings kurva på spelarna.