Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Den sista tränaren i trion Challe/Zabel/X kommer inte från Djurgårdens organisation, han är även helt otestad på hög nivå. Håller sig till lite yngre spelare..
Ajdå, nu fick jag lite ont i halsen, måste gå och köpa lite Läkerol.
Hahaha, den var rätt bra!#87 skrev:Den sista tränaren i trion Challe/Zabel/X kommer inte från Djurgårdens organisation, han är även helt otestad på hög nivå. Håller sig till lite yngre spelare..
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ok coolio, Edin. Låter helt okej i mina öron. GL Montén.
Och lol @ #87.
Jag är för lat för att luska i deras juniororganisation dock, nån annan är säkert "on the case" redan!
Och lol @ #87.

Ok, lite off-topic, kanske. Men den här tråden har milt sagt spårat ur.
Nu gick Stenbeck in och gav hela MIF:s styrelse foten.
Kanske även Klasen får gå.

Nu gick Stenbeck in och gav hela MIF:s styrelse foten.
Kanske även Klasen får gå.

Aqualung!
Bäcklin eller hemska tanke Ove Molin? Eller är det ännu yngre spelare kanske det är han Östbom? Samtidigt är ju inte Östbom HELT otestad. Ersatte väl nån huvudtränare i Brynäs för några år sedan ett par matcher och även varit Ass.coach där.#87 skrev:Den sista tränaren i trion Challe/Zabel/X kommer inte från Djurgårdens organisation, han är även helt otestad på hög nivå. Håller sig till lite yngre spelare..
Född till sportchef.
- Christopher J
Någon som vet varför vi alltid ska ha 3 tränare? Räcker det inte med 2? Vi har ju kört med det här under flera år och det har ju inte gått så bra. Borde räcka med en huvudansvarig och en assisterande som dem flesta lagen har.#87 skrev:Den sista tränaren i trion Challe/Zabel/X kommer inte från Djurgårdens organisation, han är även helt otestad på hög nivå. Håller sig till lite yngre spelare..
Nej SM finalen för två år sen va fan inte bra alls...Christopher J skrev:Någon som vet varför vi alltid ska ha 3 tränare? Räcker det inte med 2? Vi har ju kört med det här under flera år och det har ju inte gått så bra. Borde räcka med en huvudansvarig och en assisterande som dem flesta lagen har.#87 skrev:Den sista tränaren i trion Challe/Zabel/X kommer inte från Djurgårdens organisation, han är även helt otestad på hög nivå. Håller sig till lite yngre spelare..
Jag tror faktiskt på tre tränare. 09/10 gick det bra, sedan försvann engagemanget.Christopher J skrev:Någon som vet varför vi alltid ska ha 3 tränare? Räcker det inte med 2? Vi har ju kört med det här under flera år och det har ju inte gått så bra. Borde räcka med en huvudansvarig och en assisterande som dem flesta lagen har.#87 skrev:Den sista tränaren i trion Challe/Zabel/X kommer inte från Djurgårdens organisation, han är även helt otestad på hög nivå. Håller sig till lite yngre spelare..
Jag kollade på eliteprospects vilka elitserieklubbar som har två assisterande, och i dagsläget är det hälften av alla lag.Christopher J skrev:Någon som vet varför vi alltid ska ha 3 tränare? Räcker det inte med 2? Vi har ju kört med det här under flera år och det har ju inte gått så bra. Borde räcka med en huvudansvarig och en assisterande som dem flesta lagen har.#87 skrev:Den sista tränaren i trion Challe/Zabel/X kommer inte från Djurgårdens organisation, han är även helt otestad på hög nivå. Håller sig till lite yngre spelare..
Är det helt säkert att det ska in en tredje tränare också?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Transferfönstret stänger imorgon 00:00. Normalt sett vid en ev. värvning brukar ju någon av länkarna: http://mrmadhawk.se, http://gronvitasumo.blogg.se/, expressen.se, aftonbladet.se m.m. komma med ett rykte innan det officiellt presenteras på difhockey.se.
Men inget händer, inte ens ett rykte…..börjar tro att det inte kommer att presenteras något nyförvärv….
Men inget händer, inte ens ett rykte…..börjar tro att det inte kommer att presenteras något nyförvärv….
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Handlar ju bara om att täcka alla nödvändiga kompetensområden. Om det sedan behövs en, två, tre eller fyra tränare.. Finns nog ingen uttalad filosofi om att ha just tre tränare.
Expert.
- wingmachine
- Säsongskort: Ja
...tacka fan för detsthlm19 skrev:Hehe, hyfsat svårt att hitta en bild på Sandberg med matchtröja och hjälm denna säsong.Daniel942 skrev:Snyggt att de har en bild på Wesslau.jokohanho skrev:Japp, står på aftonbladet.android skrev:Någon som nämnt ryktet Tim Sandberg mot Tyler Plante?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4289684.ab
Fredrik Hynning tillbaka till moderklubben? Aktuell för flytt enligt mrmadhawk.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=28
Får ruskiga Mattias Carlsson-vibbar av honom.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=28
Får ruskiga Mattias Carlsson-vibbar av honom.

Senast redigerad av pulverapa den 2012-01-30 16:26:14, redigerad totalt 2 gång.
mrmadhawk.se
Skellefteå vill skicka Hynning
2012-01-30 16:17:08
I dessa tider finns det inte mycket att vänta på.
Får man tips så är det bara att mata ut dessa. Och samtidigt ska folk veta att saker och ting kanske inte hinner komma på plats.
Men senaste ryktet säger att Skellefteå vill göra av med Fredrik Hynning.
Har fått två rätt intressanta uppgifter på detta.
Båda säger dock att det inte ens är säkert att det blir av, då Skellefteå måste hitta en lösning med en annan klubb innan man kan verkställa det.
Samtidigt måste Hynning själv vilja också.
Han var inte med på träningen idag.
Ett tecken som är tydligt.
Men lagledningen sa å andra sidan att han körde rehab.
Om 32 timmar vet vi.
Skellefteå vill skicka Hynning
2012-01-30 16:17:08
I dessa tider finns det inte mycket att vänta på.
Får man tips så är det bara att mata ut dessa. Och samtidigt ska folk veta att saker och ting kanske inte hinner komma på plats.
Men senaste ryktet säger att Skellefteå vill göra av med Fredrik Hynning.
Har fått två rätt intressanta uppgifter på detta.
Båda säger dock att det inte ens är säkert att det blir av, då Skellefteå måste hitta en lösning med en annan klubb innan man kan verkställa det.
Samtidigt måste Hynning själv vilja också.
Han var inte med på träningen idag.
Ett tecken som är tydligt.
Men lagledningen sa å andra sidan att han körde rehab.
Om 32 timmar vet vi.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Förhoppningsvis blir det inget med Hynning, vad i helvete skulle han kunna tillföra?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.