Storsatsning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hovet skrev:Jag är 25 år, har en lägenhet på Östermalm, självklart på Strandvägen, och en annan på Manhattan. Min pappa äger Ragn Sells, jag tar över företaget när han går i pension. Min bil är fan dyrare än din lägenhet, Jojje.
Jag har ett privatjet dessutom som jag brukar använda på mina affärsresor som ofta är i Rom, Milano, Bryssel m.m.

Du är så avundsjuk... :lol:
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag bryr mig inte vad en människa som du tycker och tänker... Jag bryr mig dock om DIF.

Bra att du erkänner att du vill ha mer tid till att sitta på krogen innan en match.

Det är lika bra du lägger ner. De flesta här håller med mig, inse att du/ni valde fel istället och ta det som en man.
Djurgår'n Hockey<3

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Jojje skrev: Jag bryr mig dock om DIF.

åhfan Jojje, du är ett djurgårds-fan iallafall ?
In magical hands I trust.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jojje skrev: Du är så avundsjuk... :lol:
Någon miljon här och där hade inte skadat.
Pinocchio
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:Jag bryr mig inte vad en människa som du tycker och tänker... Jag bryr mig dock om DIF.

Bra att du erkänner att du vill ha mer tid till att sitta på krogen innan en match.

Det är lika bra du lägger ner. De flesta här håller med mig, inse att du/ni valde fel istället och ta det som en man.
Nyss brydde du dig inte... Blir konfunderad här. Vad gäller?

Absolut, vi vill ha mer tid att ladda på. Vad är problemet? Allt för att skapa så bra stämning som möjligt när vi väl storsatsar. Hur kan man vara så fixerad vid en sådan bagatell. Trodde du brydde dig om DIF.

Du har fortfarande inte kommenterat det faktum att det är betydligt bättre förutsättningar för att dricka mer öl en lördag än en torsdag, ändå bygger du hela din kritik på att vi vill dricka mer öl och därför väljer en torsdag.

Vi har inte valt fel bara för att du tjurar som en barnunge över att vi kör en torsdag istället för en lördag, ta det som en man istället och inse att du bara gör bort dig. Det är lika bra att du lägger ner, alla vet att du är en pajas.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Att du är konfunderad är ingen nyhet.

För mig är sporten primär och allt annat sekundärt. Tar hellre lite sämre tryck (nyktra medlemmar i jk vågar inte leva ut?) mot ett motstånd som berör lite i alla fall än lite bättre tyck mot ett skitlag som jag och alla normalt funtade Djurgårdare inte känner ett skit för.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:Att du är konfunderad är ingen nyhet.

För mig är sporten primär och allt annat sekundärt. Tar hellre lite sämre tryck (nyktra medlemmar i jk vågar inte leva ut?) mot ett motstånd som berör lite i alla fall än lite bättre tyck mot ett skitlag som jag och alla normalt funtade Djurgårdare inte känner ett skit för.
Jojje, om allt annat är sekundärt, varför bryr dig ens om att JK gör en satsning?

Och "normalt funtade Djurgårdare" gillar att skapa tryck oavsett motstånd. Det är väl för Djurgården du har starkast känslor för, inte motståndarlaget?

Pinocchio, Jojje har sällan något konstruktivt att komma med, ALDRIG något positivt. Det gäller alltifrån hur DIF sköts som förening, spelarna på isen, tränarna och JK och dess supportrar.
Min lösning är att helt enkelt försöka ignorera honom så mycket som det går. I och med det här inlägget har jag iofs misslyckats...
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag sa att jag håller det sportsliga före vad som händer på läktarna. Det kommer i andra hand. Problem med läsförståelsen?

Klart jag vill att det ska vara ett enormt tryck på alla matcher, men nu görs det en storsatsning, dvs en match där det mest troligt kommer att vara bättre drag än vanligt. Detta tycker jag bara att man inte ska slösa bort på en skitmatch bara för att jk kan sitta på krogen någon timme längre innan match.

Jag tycker det är ett absurt sätt att se saker på.

Angående att jag bara klagar och inte kommer med konstruktivt så har du fel. Jag har startat flera trådar där jag säger vad som är fel och vad man borde göra istället...

I detta fallet så borde man valt vf. Alltså konstruktiv kritik.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:Jag sa att jag håller det sportsliga före vad som händer på läktarna. Det kommer i andra hand. Problem med läsförståelsen?

Klart jag vill att det ska vara ett enormt tryck på alla matcher, men nu görs det en storsatsning, dvs en match där det mest troligt kommer att vara bättre drag än vanligt. Detta tycker jag bara att man inte ska slösa bort på en skitmatch bara för att jk kan sitta på krogen någon timme längre innan match.

Jag tycker det är ett absurt sätt att se saker på.

Angående att jag bara klagar och inte kommer med konstruktivt så har du fel. Jag har startat flera trådar där jag säger vad som är fel och vad man borde göra istället...

I detta fallet så borde man valt vf. Alltså konstruktiv kritik.
Det som händer på isen är det primära för dig, njut av det i första hand.

Slösa bort på en skit match? Vi slåss för en slutspelsplats och som det ser ut i nuläget så är det just Skellefteå som är en av de största konkurrenterna. 4/1 så kommer Frölunda antingen kastat i ankaret och blir fast i botten eller så har dom rusat förbi oss i tabellen, de borde ju med sitt spelarmaterial ligga 2:a från toppen snarare än 2:a från slutet.

Att vi får ladda en timme extra innan match är nog bara EN av flera anledningar till varför man valt att lägga storsatsningen 4/1. Huvudanledningen är nog för att matchen mot Skellefteå nästan på dagen blir en avslutning på firandet av BS/JKs 25 års jubiluem som började 5/1-06.
Om du nu tycker att valet av match för storsatsning var så dåligt, la du fram något förslag till JK innan man lanserade 1/3-kortet?
Lycka är att vara djurgårdare
Pinocchio

Inlägg av Pinocchio »

Snälla söta rara lilla Bagdad Bob.

Vi tar det igen:
Du har fortfarande inte kommenterat det faktum att det är betydligt bättre förutsättningar för att dricka mer öl en lördag än en torsdag, ändå bygger du hela din kritik på att vi vill dricka mer öl och därför väljer en torsdag.

Nej, din kritik är inte konstruktiv. Du tycker att vi ska spela lördag, fine - din åsikt, men sen väljer du att lobba för den åsikten genom att flertalet gånger skriva att vi väljer Saik för att supa. Galet okonstruktivt och direkt motarbetande. Djurgårdare sa du?

Jag måste definera vad en uppladdning är för dig, att det innebär att kunna surra med polare, förutsättningar etc och gå en hel arbetsdag för att bygga upp förväntningarna för att slutligen kunna träffas på puben och fortsätta surret, sjunga upp, träffa bekanta ansikten och få upp pulsen innan match. Bäbisnivå.

Hursomhelst, däri ligger valet av dag. Och jag förstår FORTFARANDE inte varför du drar likhetstecken med att supa sig full. Det håller inte och det är det enda du bygger kritiken på.

Det är inte konstruktivt att säga.. "ööh, JK vill supa sig fulla.. man borde valt lördagen istället. Buu.. Nu ska jag göra det till min ensak att så fort någon kommenterar storsatsning skriva att JK bara vill supa sig fulla... "
Du upprepar det som ett mantra trots att du gång på gång blivid påtalad av att det inte handlar om att supa. Varför? Vad uppnår du med det?

Du tycker att det är absurt att vilja skapa de bästa förutsättningarna för drag när man storsatsar. Det vet jag inte om så många, fler än dig själv, håller med om.

Sen vet jag inte om det bara är JK som sitter på krogen innan.. Trodde det var Djurgårdare som satt där.

Rash
Mycket väl medveten om vad han skriver och jag viftar också bort honom som en pajas. Tyvärr skriver han dynga på officiella forumet och för att Bagdad Bob inte ska få sprida den dyngan måste man också förklara läget för övriga läsare.
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Bra skrivet där.... Är så j*vla trött på jojje!

Personligen skiter jag i vilket lag som står på andra sidan isen när det är storsatsning. Bara matchen spelas på Hovet så är jag nöjd.

Kanske inte så mycket tillfört till diskussionen med detta inlägg, men ändå...
Hovet är DIF!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Börjar bli trött på folk som bara kan tänka sig att masa sig till Globen/Hovet vid de tillfällen JK kör "storsatsning".
Självklart ett mycket bra initiativ av JK även om jag kan hålla med Jojje om att en match mot sillstryparna är betydligt mer "upphetsande" än en mot saik.

Hur svårt är det att ta sig i kragen och gå och bevittna vårt kära Djurgården spela ?
Verkar som om man måste vara "storsatsning" för att folk skall bli intresserade.

Är ni Djurgårdare eller är det så att packen och vraken har rätt när det påstår att vi är medgångssupportrar?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Rash skrev:Att vi får ladda en timme extra innan match är nog bara EN av flera anledningar till varför man valt att lägga storsatsningen 4/1. Huvudanledningen är nog för att matchen mot Skellefteå nästan på dagen blir en avslutning på firandet av BS/JKs 25 års jubiluem som började 5/1-06.
Om du nu tycker att valet av match för storsatsning var så dåligt, la du fram något förslag till JK innan man lanserade 1/3-kortet?
1. Den "huvudanledning" som du tar upp är åt helvete då matchen mot vf går *Trumvirvel* 6/1! Hela två dagar senare och exakt lika lång tid från 5/1, dvs 1 dag.

2. Det är svårt att lägga fram ett förslag till något som var hemligt, även om jag visste om detta innan det blev publikt så var det för sent för att ändra något.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Sinkan skrev:Personligen skiter jag i vilket lag som står på andra sidan isen när det är storsatsning. Bara matchen spelas på Hovet så är jag nöjd.

Kanske inte så mycket tillfört till diskussionen med detta inlägg, men ändå...
Matchen mot VF spelas också på Hovet.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Pratade me Globen hotellet. Det är fler som har bokat matchen VF...!
Saknar Kung Wikegård!
Skriv svar