Han har för cp namn. Ledningen förstod givetvis detta och valde därför att ta in Falken.-daniel- skrev:Mindre viktigt, men "Tony Zabels järnkaminer" låter väl OK, sen blir det väl Falken då. Montén får återigen strykas ur matchprogrammet. Stackars pöjk.
Hardy Nilsson sparkad!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Hardy Nilsson sparkad!
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Självfallet!SirDIFalot skrev:Han har för cp namn. Ledningen förstod givetvis detta och valde därför att ta in Falken.-daniel- skrev:Mindre viktigt, men "Tony Zabels järnkaminer" låter väl OK, sen blir det väl Falken då. Montén får återigen strykas ur matchprogrammet. Stackars pöjk.
Fast ärligt talat går det att säga "Tomas Monténs järnkaminer" utan att det låter muppigt... Om man betoner "e'et" lite kortare.
Aja som sagt, det finns viktigare saker att diskutera.
japp, man får säga "mont-en" istället för "montéen"-daniel- skrev:Självfallet!SirDIFalot skrev:Han har för cp namn. Ledningen förstod givetvis detta och valde därför att ta in Falken.-daniel- skrev:Mindre viktigt, men "Tony Zabels järnkaminer" låter väl OK, sen blir det väl Falken då. Montén får återigen strykas ur matchprogrammet. Stackars pöjk.
Fast ärligt talat går det att säga "Tomas Monténs järnkaminer" utan att det låter muppigt... Om man betoner "e'et" lite kortare.
Aja som sagt, det finns viktigare saker att diskutera.
Här händer det saker.
Jag kanske upptäckte det lite sent, men jag arbetar faktiskt.
Tycker nog få bör klaga på detta, efter alla dessa röster om förändringar, avgångar osv...
Man saknar inte båset förrän grisen e borta hette det inte kanske...
Säsongen 09-10 var helt otrolig, nu ser jag verkligen fram emot närmaste matcherna, inte minst kedjekombinationerna!
Får vi se lite förändringar??? =D

Tycker nog få bör klaga på detta, efter alla dessa röster om förändringar, avgångar osv...
Säsongen 09-10 var helt otrolig, nu ser jag verkligen fram emot närmaste matcherna, inte minst kedjekombinationerna!
Själv springer jag runt med laptopen på jobbet och trycker f5 hela tiden. Väntar bara på att "Linus Klasen - Klar för DIF" ska komma upp på hemsidan.maag--80 skrev:Här händer det saker.
Tråkigt men absolut nödvändigt besked.
Tack för ett antal fantastiska säsonger Hardy. 09/10 kommer jag aldrig glömma.
Tack för ett antal fantastiska säsonger Hardy. 09/10 kommer jag aldrig glömma.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Kan bara hålla med , men något var ju tvunget att göras, och Zabel och Falk blir en bra lösning tills Challe tar över nästa säsong.Tråkigt men absolut nödvändigt besked. Tack för ett antal fantastiska säsonger Hardy. 09/10 kommer jag aldrig glömma.
Kämpa DIF Kämpa
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Herregud, vad händer!??!?! Katastrofsäsong och sen detta?!?!?! Hardy är hjälte och jag har hyllat honom för detta, men denna säsong har han verkligen saknat glöd och hjärta.
Trodde ändå inte detta skulle hända och kan varken säga om jag tror att detta blir bra eller dåligt. Mållös helt enkelt och det är jag sällan när DIF kommer på tal...
Trodde ändå inte detta skulle hända och kan varken säga om jag tror att detta blir bra eller dåligt. Mållös helt enkelt och det är jag sällan när DIF kommer på tal...

Lite väl sent. Just nu känns det som om det gör mer skada än nytta.
- minalman
Tack Hardy! Tack Micke!
Det har varit en ganska usel säsong, men det höll på att vända, tycker jag själv, precis innan Frölundamatchen. Om inte DT, Ölvestad och Mackan försvunnit ur den matchen hade kanske formen och självförtroendet gått åt andra hållet och vi legat på deras plats i serien nu. Så glöm inte att ge igen mot Frölunda i nästa möte, oavsett vem som står i båset!
Det har varit en ganska usel säsong, men det höll på att vända, tycker jag själv, precis innan Frölundamatchen. Om inte DT, Ölvestad och Mackan försvunnit ur den matchen hade kanske formen och självförtroendet gått åt andra hållet och vi legat på deras plats i serien nu. Så glöm inte att ge igen mot Frölunda i nästa möte, oavsett vem som står i båset!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Videointervju med Zabel, Montén och Falk nu tack! Rappa på!
Inga klausuler enligt Challe själv:Jockmaniac skrev: Fråga, om vi skulle bli degraderade. Kommer Challe träna oss nästa säsong ändå, eller finns det en sån där djävulsklausul i kontraktet?
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -vi-spelar
Skönt det i alla fall.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Bättre sent än aldrig.
Det jag dock inte gillar är att vi fortsätter med ekorrhjulsprincipen dvs återanvända gamla tränare eller plockar upp tränare från undomssidan.
Inget alls emot Zabel, men jag anser nog att huvudtränaren bör välja sina "hjälpredor själv"
Challe är en gammal hjälte för mig som spelare, men som tränare är jag lite kluven.
Har lite svårt att se han räcka till här.
Att han kan bygga en grupp är jag övertygad om, men hur är det med de taktiska kunskaperna?
Dessutom har man Challe som huvudtränare behöver man nog ha minst en assisterande som är väldigt taktiskt skolad...
... Nöjd med att det blir en förändringen, mindre nöjd med det nya som presenterades och kanske framför allt; Kan Zabel, Montén och Falk hantera en kvalserie?
Det jag dock inte gillar är att vi fortsätter med ekorrhjulsprincipen dvs återanvända gamla tränare eller plockar upp tränare från undomssidan.
Inget alls emot Zabel, men jag anser nog att huvudtränaren bör välja sina "hjälpredor själv"
Challe är en gammal hjälte för mig som spelare, men som tränare är jag lite kluven.
Att han kan bygga en grupp är jag övertygad om, men hur är det med de taktiska kunskaperna?
Dessutom har man Challe som huvudtränare behöver man nog ha minst en assisterande som är väldigt taktiskt skolad...
... Nöjd med att det blir en förändringen, mindre nöjd med det nya som presenterades och kanske framför allt; Kan Zabel, Montén och Falk hantera en kvalserie?
- SkönaDjurgårn
YYYYY
EEEEE
SSSS
!!!!!!!
EEEEE
SSSS
!!!!!!!
Just med att ta upp någon från juniorleden ser jag som positivt. Se bara på hur Minnesota, Pittsburgh osv med en ny tränare från farmarlaget (att jämföra med juniorlaget i det här fallet) gått upp och blivit riktigt bra.Kall-El skrev:Bättre sent än aldrig.
Jag tror Zabel kommer innebära ett lyft för just våra yngre förmågor där Hardy varit mer "förstå själv vad man behöver göra för att få speltid/bli bättre" kommer Zabel just från utveckling av spelare och har redan deras förtroende.
Känslan jag har är att Hardy är fantastisk som tränare coach för redan etablerade spelare.
Jag tror det här kan bli riktigt bra!