Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

kan inte tänka mig att vi skulle ha råd med att först köpa loss honom ifrån HV, sen betala hans lön och bli av med honom till sommaren. skulle vara som att kasta pengarna i sjön... så fort han kommer till Dif så öppnar NHL ögonen :x
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Nej tack till Mika Hannula!

Dels så har han en av seriens i särklass fetaste lönekuvert och sedan kommer det kosta ett par miljoner att få loss honom från HåVe.

Sedan lär han lämna efter säsongen för NHL.

Nej tack!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Fredrik Stillman skrev: – Jag och Mika har haft en bra dialog och kommit fram till att det här är den bästa lösningen, säger HV 71:s
sportchef Fredrik Stillman.
När man säger så skulle jag vilja dra den slutsatsen att de är överens om att det inte fungerar i HV71 längre. Eftersom han själv har önskemål om att komma till DIF kanske man gör någon bra deal där. Att ha en spelare i laget som inte trivs, då är det bättre att sälja honom billigt.

Att han sticker till NHL får väl ses som ganska naturligt ändå av en kille med hans kapacitet. DIF får pengar, var glad! =)

Välkommen Hannu om det nu blir så =)
Saknar Kung Wikegård!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Men läs artikeln!

"Enligt uppgifter till Sportbladet vill Mika Hannula flytta hem till Stockholm för att komma närmare sin familj."

På vilket sätt kommer han närmare sin familj om han flyttar till andra sidan atlanten!?
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Vi får inte en krona om Mika lämnar för NHL i sommar. Det betalas bara ut första gången en spelare skriver NHL-kontrakt vilket Mika redan gjort för ett par år sedan. Nej tack till Mika Hannula!

För dyr. Få hem Fernholm och Lill-Thore istället!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Erik Kloth skrev:För dyr. Få hem Fernholm och Lill-Thore istället!

Eftersom han har gjort bort sig med frugan så har han helt andra prioriteringar än sin lön just nu. Är rätt säker på att han spelar för en lön som DIF kan klara av.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Erik Kloth skrev:Vi får inte en krona om Mika lämnar för NHL i sommar. Det betalas bara ut första gången en spelare skriver NHL-kontrakt vilket Mika redan gjort för ett par år sedan. Nej tack till Mika Hannula!

För dyr. Få hem Fernholm och Lill-Thore istället!
Varför inte alla tre? Helt ärligt tror jag att DIF kommer kunna erbjuda den lön som Hannula vill ha. Ja han kanske inte kommer närmre sin familj om han spelar i NHL, men då kanske hela familjen flyttar istället? Det är en jävla skillnad på att bo i USA än i jönköping....!

Jag tror på att Hannu kommer till DIF. Lill-Thore kan du väl inte säga något om eftersom du aldrig sett honom, antar jag? Jag tror han kommer till nästa säsong....Ferna är ju i stort sett klar redan, så det är väl inte så mycket att orda om?
Saknar Kung Wikegård!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror visserligen inte för fem öre att vi får se Hannula i den finaste dressen av alla, men om han skulle dyka upp är det bara att bocka och buga så länge som han blir kvar. Hannula är den typ av spelare vi saknar i dagens DIF. En målskytt som dessutom är tuff och har fin skridskoåkning. Lite grand som Ölvestad fast med målsinne typ. Hannula skulle t o m kunna vara skillnaden mellan slutspel och kvalserien. Att inte ta honom vore korkat. Dessutom, som någon annan redan skrivt, om man vill hem av sociala skäl spelar antagligen lönen mindre roll...

Vad jag däremot inte fattarär hur Mora kan ha råd at signa spelare på spelare trots sin begränsade budget....
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Jag kan inte begripa varför en del är så förtjusta i Thoresen den yngre. Tror ni på största allvar att killen är speciellt mycket bättre än våra egna juniorer eller en genomsnittlig lirare från allsvenskan? Att man är en toppspelare i en liga som domineras av killar som knappt dög till i allsvenskan säger bannemej inte ett skit om vad en spelare är eller kan bli i framtiden.

Patrick har överträffat sin lillebror på alla nivåer i motsvarande ålder och är tveklöst norges största talang sen Espen Knutsen. Steffen kan kanske bli en bra elitseriespelare om några år, men lär förmodligen behöva ett par säsonger på sig för att nå dit. En säsong i allsvenskan och en säsong i fjärdefemman kanske..

Ska man förstärka så ska det vara en riktig förstärkning. Spelare som står på tillväxt har vi gott om.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Kanske en dum fråga, men visst var Pelle Eklund utlånad från Linköping i fjol? Med andra ord, Dif betalade hans lön men behövde inte köpa loss honom. Kunde kanske funka nu med? Sen är det ju en fråga om HV vill släppa honom till en elitseriekonkurrent, men skall han verkligen spela nån annanstans än HV lär de inte ha nåt val.
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Erik I skrev:Kanske en dum fråga, men visst var Pelle Eklund utlånad från Linköping i fjol? Med andra ord, Dif betalade hans lön men behövde inte köpa loss honom. Kunde kanske funka nu med? Sen är det ju en fråga om HV vill släppa honom till en elitseriekonkurrent, men skall han verkligen spela nån annanstans än HV lär de inte ha nåt val.
Stämmer bra det. DIF betalade halva hans lön om jag inte erinrar mig fel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ritterwand skrev:Jag kan inte begripa varför en del är så förtjusta i Thoresen den yngre. Tror ni på största allvar att killen är speciellt mycket bättre än våra egna juniorer eller en genomsnittlig lirare från allsvenskan? Att man är en toppspelare i en liga som domineras av killar som knappt dög till i allsvenskan säger bannemej inte ett skit om vad en spelare är eller kan bli i framtiden.

Patrick har överträffat sin lillebror på alla nivåer i motsvarande ålder och är tveklöst norges största talang sen Espen Knutsen. Steffen kan kanske bli en bra elitseriespelare om några år, men lär förmodligen behöva ett par säsonger på sig för att nå dit. En säsong i allsvenskan och en säsong i fjärdefemman kanske..

Ska man förstärka så ska det vara en riktig förstärkning. Spelare som står på tillväxt har vi gott om.
Böjd att hålla med. Räkna inte med underverk från junior. Anatgligen håller han liknande nivå som våra egna juniorer. Visst kan killen blomma ut, men man skall defintivt inte se honom som någon frälsare...
Mitt-i-klacken 1983
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Kompisar till mig var på AIK-Nyköping igår på Hovet. Där satt Säcken och Södergren tillsammans med fler Djurgårdare. Vem/vilka hade dom span på tro....
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Dennis Persson i Nyköping kanske.
Eller också Johan "the Rhino" Ryno, hur man nu kan vara intresserad av den killen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Håller med om att DIF förmodligen inte har råd att betala Mika Hannula lika mycket som HV har gjort. Men kanske finns möjlighet att "hyra" honom av HV resten av säsongen? Det tjänar ju alla parter på egentligen. Mika spelar hockey, HV förlorar inte lika mycket pengar och DIF får en spelare som håller väldigt hög elitserieklass.

Hoppas att DIF:s ledning tar kontakt med Hv:s ledning ich föreslår en sån lösning.
Skriv svar