Hardy Nilsson sparkad!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Hardy Nilsson sparkad!
Ok, tack. Jag tycker framförallt att det är positivt man får in en ny röst.AMMC skrev:Jag uppfattar honom som en rätt tuff karaktär som inte håller fingrarna emellan om man säger så. Lär inte behöva klagas på att vi inte tar tidiga time-outer om det går dåligt åtminstone... Angående hockeyfilosofin är det svårare att säga, inte minst eftersom han kommer in till en helt ny spelartrupp i ett väldigt utsatt läge. Men jag har uppfattat det som att man tidigare försökt hålla en linje i spelet mellan A- och juniorlag så taktiskt har det väl inte skilt så himla mycket.-daniel- skrev:Du som har koll på J-lagen, hur är Zabel som tränare annars? Förespråkar han någon viss filosofi? Har ofantligt dålig koll på honom själv.AMMC skrev:Kommunikation har aldrig varit DIF-ledningens starka sida...-daniel- skrev:Jag tycker man lägger över för mycket press på de unga spelarna som indirekt får bära hundhuvet efter misslyckandet när man formulerar sig som man gör... "vi hoppas de unga spelarna lyfter sig med Zabel". Hmm.
Vet inte vad jag skall säga egentligen.
Nåja, Zabel kommer inte vara oengagerad som Hardy iaf, det är ett som är säkert.
- -daniel-
Förövrigt är jag mest "imponerad" över att DIF faktiskt tar ett vettigt beslut för en gångs skull och gör sig av med Micke som verkligen varit som en död lus i båset... Hemskt tråkigt att behöva säga det då han var en av mina största idoler rent spelmässigt.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-01-30 11:36:40, redigerad totalt 1 gånger.
Blir intressant att se om det blir förändringar i kedjorna nu.
- SirDIFalot
Jag tror Zabel har vissa av sina J20-killar betydligt högre än Hardy gjorde.
Framför allt lär vi väl få se någon som tar steget upp direkt? Typ Blomstrand? Blir inte förvånad om han får 10 minuter per match säsongen ut.
Framför allt lär vi väl få se någon som tar steget upp direkt? Typ Blomstrand? Blir inte förvånad om han får 10 minuter per match säsongen ut.
Expert.
- BaronVonDif
Detta känns mer som ett experiment än en genomtänkt strategi, iaf så här sent i säsongen och när man väljer Falk av alla tänkbara. Hoppas det går vägen. Passar även på att tacka Hardy för mina bästa hockey minnen senaste 13 åren.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
Trodde det här var ett skämt först.... Verkligen inte Hardys stil.SirDIFalot skrev:"Tack för de (nästan) fem åren med DIF
Jag respekterar naturligtvis Djurgårdens beslut att byta ut mig för att få en energiboost i laget, som vi alla vet har hackat sig fram denna säsong.
Jag önskar Tomas, Nichlas och Tony lycka till med sitt arbete med grabbarna och är övertygad om att de nya rösterna samt de nya infallsvinklarna kommer att hjälpa killarna att plocka fram det kunnande de har.
Vi är nära slutspel, men inte där än. Men med ny energi är inte steget långt för DIF.
DIF 4 EVER
HARDY NILSSON"
Typiskt Hardy att skriva "4 EVER" Haha, vem är ghostwriter?

DIF 4 EVER. Hahahahahahahahah.
Ok, så det blir som vi önskat. Känns både bra och anus. Hoppas laget kan rycka upp sig nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Gissningvis så kommer Falkens jobb att vara klassmorfar, han känner ju i princip alla i laget och kommer vara där som stöd. Tvivlar på att han kommer att kunna tillföra något rent spelmässigt.BaronVonDif skrev:Detta känns mer som ett experiment än en genomtänkt strategi, iaf så här sent i säsongen och när man väljer Falk av alla tänkbara. Hoppas det går vägen. Passar även på att tacka Hardy för mina bästa hockey minnen senaste 13 åren.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- BaronVonDif
Det kan jag köpa och uppskatta, det jag är orolig över är vad han ska bidra med om det blir kvalserien, där behöver vi all rutin vi kan få.Edin skrev:Gissningvis så kommer Falkens jobb att vara klassmorfar, han känner ju i princip alla i laget och kommer vara där som stöd. Tvivlar på att han kommer att kunna tillföra något rent spelmässigt.BaronVonDif skrev:Detta känns mer som ett experiment än en genomtänkt strategi, iaf så här sent i säsongen och när man väljer Falk av alla tänkbara. Hoppas det går vägen. Passar även på att tacka Hardy för mina bästa hockey minnen senaste 13 åren.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Tack för din insats Hardy, grym i dina bästa stunder, helt osynlig när du inte är motiverad. Tror det är bra för alla inblandade att det blev som det blev... måste vara svårt att hitta motivationen för honom att leda lagen när det går så knaggigt och när han dessutom redan vet att han bara hade några månader kvar.
In med ny energi nu och rör om lite i skiten så vi kan landa i ingenmansland istället för slut/kval-spel, så vi får lite tid att lappa ihop ett ganska sargat Djurgården!
Tack H&M, välkommen Challe (snart)!
In med ny energi nu och rör om lite i skiten så vi kan landa i ingenmansland istället för slut/kval-spel, så vi får lite tid att lappa ihop ett ganska sargat Djurgården!
Tack H&M, välkommen Challe (snart)!
Med all respekt för vad Hardy Nilsson och Mikael Johansson gjort för föreningen...
JAAAAAAAAA!
JAAAAAAAAA!
Äntligen händer det något!
Har verkligen DIF så ont om pengar att man inte verkar kunna värva några nya spelare?
Gillar Zabel, hoppas han har respekt, annars kommer Nilsson m.fl. fortfarande bara glida runt. Men med Bombom borta kanske Zabel får fart på lite andra spelare som juniorerna + SSK ligan + att han hittar ett sätt att verkligen utnyttja Brodin, Sillen & MT. Då kanske Holmqvist och Nilsson rycker upp sig.
Men , jag är fortfarande orolig för att vi inte når slutspel, men det anser jag vara JJ's fel eftersom alla värvningar detta år gick fullständigt åt helvete. JJ måste avgå!
Tack Hardy! Du har gett oss guld samt nu senast hopp om nya guld samt att Stockholmshockeyn numera är het.
Har verkligen DIF så ont om pengar att man inte verkar kunna värva några nya spelare?
Gillar Zabel, hoppas han har respekt, annars kommer Nilsson m.fl. fortfarande bara glida runt. Men med Bombom borta kanske Zabel får fart på lite andra spelare som juniorerna + SSK ligan + att han hittar ett sätt att verkligen utnyttja Brodin, Sillen & MT. Då kanske Holmqvist och Nilsson rycker upp sig.
Men , jag är fortfarande orolig för att vi inte når slutspel, men det anser jag vara JJ's fel eftersom alla värvningar detta år gick fullständigt åt helvete. JJ måste avgå!
Tack Hardy! Du har gett oss guld samt nu senast hopp om nya guld samt att Stockholmshockeyn numera är het.
Ojojoj, det är för mycket för att ta in på en gång.
Spontant vill jag bara passa på att tacka Hardy. Upprycket 09/10 kommer jag aldrig glömma, och det är det du för mig kommer att minnas för under den här stinten.
Spontant vill jag bara passa på att tacka Hardy. Upprycket 09/10 kommer jag aldrig glömma, och det är det du för mig kommer att minnas för under den här stinten.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
En månad försent men känns redan nu som vi har bättre chans i kvalserien. Trodde dock att Monten skulle bli huvudansvarig när jag såg vilka tre namn som skulle vara i båset. Håller tummarna att denna Zabel är en passionerad herre vars främsta styrka är att få ordning på ett powerplay som snudd på håller knatteklass.
Fråga, om vi skulle bli degraderade. Kommer Challe träna oss nästa säsong ändå, eller finns det en sån där djävulsklausul i kontraktet?
Fråga, om vi skulle bli degraderade. Kommer Challe träna oss nästa säsong ändå, eller finns det en sån där djävulsklausul i kontraktet?
100% DJURGÅRDSJ***L