Hardy Nilsson sparkad!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Hardy Nilsson sparkad!

Inlägg av SirDIFalot »

"Tack för de (nästan) fem åren med DIF

Jag respekterar naturligtvis Djurgårdens beslut att byta ut mig för att få en energiboost i laget, som vi alla vet har hackat sig fram denna säsong.

Jag önskar Tomas, Nichlas och Tony lycka till med sitt arbete med grabbarna och är övertygad om att de nya rösterna samt de nya infallsvinklarna kommer att hjälpa killarna att plocka fram det kunnande de har.

Vi är nära slutspel, men inte där än. Men med ny energi är inte steget långt för DIF.

DIF 4 EVER

HARDY NILSSON"

Typiskt Hardy att skriva "4 EVER" Haha, vem är ghostwriter?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker man lägger över för mycket press på de unga spelarna som indirekt får bära hundhuvet efter misslyckandet när man formulerar sig som man gör... "vi hoppas de unga spelarna lyfter sig med Zabel". Hmm.

Vet inte vad jag skall säga egentligen.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Mycket tråkigt. Tack för allt Hardy. Dina två guld och ditt silver kommer alltid betyda mycket.

Men att ersätta med två tränare som inte har någon erfarenhet? Vi behöver spelare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hardy är nog förmodligen bara jävligt glad över detta.

Nu får han ut sin lön men behöver inte jobba. Har nog bara väntat på detta...
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:Jag tycker man lägger över för mycket press på de unga spelarna som indirekt får bära hundhuvet efter misslyckandet när man formulerar sig som man gör... "vi hoppas de unga spelarna lyfter sig med Zabel". Hmm.

Kommunikation har aldrig varit DIF-ledningens starka sida...

Nåja, Zabel kommer inte vara oengagerad som Hardy iaf, det är ett som är säkert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker man lägger över för mycket press på de unga spelarna som indirekt får bära hundhuvet efter misslyckandet när man formulerar sig som man gör... "vi hoppas de unga spelarna lyfter sig med Zabel". Hmm.

Nåja, Zabel kommer inte vara oengagerad som Hardy iaf, det är ett som är säkert.
Du som har koll på J-lagen, hur är Zabel som tränare annars? Förespråkar han någon viss filosofi? Har ofantligt dålig koll på honom själv.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså ni som gnäller nu över att Zabel är orutinerad och fan och massa skit... När ni skrikit efter en Hardy-avgång? Vad trodde ni skulle komma in?

Någon rutinerad? Vem då?

Givetvis skulle det bli en sån här lösning.
Expert.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Frågan är varför jag sitter här med en klump i magen.. Tror fortfarande att jag inbillar mig att Hardy är samma coach som för några år sen. Känns svårt att acceptera!
Losing all hope was freedom.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

det har väl ryktats om att som yngre varit missnöjda med hardys stil... Med Zabel får dom ju in någon som tagit upp dom till den nivån dom är på och säkert någon dom litar på.
ska bli intressant nu att se uppföljningen...
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Jäkligt tråkigt att det skulle sluta så här men det kanske blev bäst så ändå, ibland så behöver det komma in en ny röst och en person som ser det med nya ögon, vi hade ju helt kört fast.
Nej nu hoppas vi på att vi lyckas hålla oss kvar så får challe bygga nytt till nästa säsong
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

i och med att Montén e kvar. ska vi se det som att han blir kvar nästa säsong också? detta pekar ju på att han har förtroende hos spelarna och att han trivs där han är.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror Montén håller i många viktiga bitar i den dagliga verksamheten och därför vill man inte släppa honom bara sådär. Är ju bra att i alla fall ha kvar EN från den tidigare tränartrojkan.
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:
AMMC skrev:

Du som har koll på J-lagen, hur är Zabel som tränare annars? Förespråkar han någon viss filosofi? Har ofantligt dålig koll på honom själv.
Jag uppfattar honom som en rätt tuff karaktär som inte håller fingrarna emellan om man säger så. Lär inte behöva klagas på att vi inte tar tidiga time-outer om det går dåligt åtminstone... Angående hockeyfilosofin är det svårare att säga, inte minst eftersom han kommer in till en helt ny spelartrupp i ett väldigt utsatt läge. Men jag har uppfattat det som att man tidigare försökt hålla en linje i spelet mellan A- och juniorlag så taktiskt har det väl inte skilt så himla mycket.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Gneblon skrev:i och med att Montén e kvar. ska vi se det som att han blir kvar nästa säsong också? detta pekar ju på att han har förtroende hos spelarna och att han trivs där han är.
Nej, han vill garanterat träna ett eget lag snart. Mora känns mycket, mycket troligt.
Expert.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Det är truppen det är fel på. Hardy har ju tidigare jobbat med topplag utomlands och med oss när vi var i toppen + landslaget. Klart det har varit en ny situation för honom också att kriga i botten. Järlan bör sparkas också. Han har stor del i det här.
Skriv svar