Hardy Nilsson sparkad!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Hardy Nilsson sparkad!

Inlägg av Jim Morrison »

Antar att sparkandet av Hardy gör att vi inte kommer få se någon värvning. Tror faktiskt det var värvning eller sparkning, typ
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Caveman skrev:Zabel ska väl fortsätta med Challe nästa säsong?
Japp, det står i artikeln på hemsidan. Vet inte hur det blir med Montén och Falk dock.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Ja nu kan vi börja boka biljetter till kvalserien då. Hur in i helvete ska dessa orutinerade herrar vända på det här. Där försvann mitt sista hopp. Och förtroende för Janne J. är det det bästa namnen du kunde komma på? Pinsamt!!! Plötsligt känns Säcken som en bra tränare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Det känns lite märkligt att Zabel blir huvudansvarig nu och sedan kliver Challe in nästa år? Då kan väl Challe ta över på en gång med Zabel som assisterande? Varför en annan kortsiktig lösning? Zabel känner väl inte detta lag bättre än Challe? Bortsett från killarna han har haft i J20.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:Antar att sparkandet av Hardy gör att vi inte kommer få se någon värvning. Tror faktiskt det var värvning eller sparkning, typ
Njae, alltså det här kostar ju inte klubben så ofantligt mycket antar jag. Ny huvudtränarlön till Zabel och utökad veckopeng till Falken.

Tror det letas febrilt efter spelare också.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Det känns lite märkligt att Zabel blir huvudansvarig nu och sedan kliver Challe in nästa år? Då kan väl Challe ta över på en gång med Zabel som assisterande? Varför en annan kortsiktig lösning? Zabel känner väl inte detta lag bättre än Challe? Bortsett från killarna han har haft i J20.
Tror Challe kände han vill börja från clean sheets....
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Någon som kan uttala sig lite om Zabel? Hur han är som matchcoach, spelfilosofi osv?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Erik I

Inlägg av Erik I »

1. TACK HARDY OCH MICKE, mitt i all skit ni får vill jag fan ha det sagt, att jag och många andra VET att ni vill DIF:s bästa och har gett klubben otroligt mycket; inte mycket har gått vår väg i år, och inte förra heller för den delen, och när "nåt" måste göras så... hoppas ni fortsätter älska DIF för det!

2. Känner vag lust inför ersättarna dock, med mindre att det var spelarnas önskan att byta. Nån som vet nåt om Zabels taktiska uppfattningar? Med hotande KS hade jag själv nog föredragit nån som har erfarenhet av snålblåst på ES-nivå...
Stadion

Inlägg av Stadion »

SirDIFalot skrev:Det känns lite märkligt att Zabel blir huvudansvarig nu och sedan kliver Challe in nästa år? Då kan väl Challe ta över på en gång med Zabel som assisterande? Varför en annan kortsiktig lösning? Zabel känner väl inte detta lag bättre än Challe? Bortsett från killarna han har haft i J20.
Som det står på hemsidan så säger Challe att han har en del åtaganden som han vill sluföra innan han börjar nästa år.
Stadion

Inlägg av Stadion »

rikkard skrev:Ja nu kan vi börja boka biljetter till kvalserien då. Hur in i helvete ska dessa orutinerade herrar vända på det här. Där försvann mitt sista hopp. Och förtroende för Janne J. är det det bästa namnen du kunde komma på? Pinsamt!!! Plötsligt känns Säcken som en bra tränare.
Snälla du, tror du på fullaste allvar att det här beslutet är något Järlan tar själv? Om du tror det är mer än lovligt dum.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Zabel och Challe nästa säsong. Ja, det verkar som vi förbereder oss för allsvenskan. Där kan de kanske fungera. Var finns nytänket!? Challe kommer ALDRIG att leda oss till något SM-guld.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Nu har majoriteten fått som dom vill. Grattis på er!
Känner en stor oro att dessa orutinerade herrar ska leda oss i kvalserien.
Truppen är fortfarande uddlös, och vi kan fortfarande inte göra mål.
Men allt löser sig när Hardy har fått avgå..

Tack för allt Hardy! Inte riktigt det slutet som jag hade hoppats på, men det är som det är.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Samtidigt som man är glad över att det sker en förändring på tränarsidan nu. Så får man ändå inte glömma att Hardy har lett DIF till framgångar.

Hoppas på ett nytt spelsystem nu. Och tror även att flera spelare kommer höja sig.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Skönt, men vad håller ledningen på med egentligen!? Det här skulle hänt mycket tidigare. Är rädd att det är försent nu...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
rikkard

Inlägg av rikkard »

Stadion skrev:
rikkard skrev:Ja nu kan vi börja boka biljetter till kvalserien då. Hur in i helvete ska dessa orutinerade herrar vända på det här. Där försvann mitt sista hopp. Och förtroende för Janne J. är det det bästa namnen du kunde komma på? Pinsamt!!! Plötsligt känns Säcken som en bra tränare.
Snälla du, tror du på fullaste allvar att det här beslutet är något Järlan tar själv? Om du tror det är mer än lovligt dum.
Järlan sköter rekryteringen. Han är tränarnas chef. Det är sportchefens roll, vid sidan av att värva spelare. Självklart fattar han inte beslutet själv, men han är ansvarig för våra sportsliga framgångar. Järlan måste får sparken efter denna säsongen!
Skriv svar