Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Johaan skrev:Saxat från pajasbladet:

- Jag och Mika har haft en bra dialog och kommit fram till att det här är den bästa lösningen, säger HV 71:s sportchef Fredrik Stillman.

Det kan väl i stort sett betyda vad som helst.. Men varför ska han flytta till Stockholm när hans familj lika gärna kan flytta till Jönköping?

kanske för att dom har separerat & frun dragit med kidsen till Stockholm....?
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Johaan skrev:Hannula är visserligen bara 27 men OS-deltagare har han varit.. Kan länken ha något med Mika att göra?

http://expressen.se/index.jsp?d=110&a=752323
Knappast Hannula som dem skriver om, precis som du skriver är Hannula 27 och han i texten 30 plus att den person som expressen skriver om skulle häktas i Falun och mina geografi kunskaper är inte dem bästa alla gånger men Falun ligger inte i Småland.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Vore ett utmärkt nyförvärv. En skridskoskicklig forward med bra speluppfattning. Dessutom en bra målskytt. Vad DIF skulle behöva för att ta sig till slutspel.

Fernholm på backen och Hannula på forwardssidan skulle vara utmärkta förstärkningar.

Hoppas DIF agerar och presenterar dessa två spelare snart. Skulle dessutom vara i linje med DIF:s värvningsfilosofi med två Stockholmare till i laget.

AGERA DIF!!!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Johaan skrev:Hannula är visserligen bara 27 men OS-deltagare har han varit.. Kan länken ha något med Mika att göra?

http://expressen.se/index.jsp?d=110&a=752323
Det där var lågt.....men inte lika lågt som glocalnet. :wink:
isolerad

Inlägg av isolerad »

Ge mig Hannula! Vore verkligen en kanonvärvning! =)

Angående Boumedienne har han sagt att han vill spela i ett lag som har chans att vinna något. Jag tror inte han tror att Djurgården kommer vinna något, tyvärr.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Johaan skrev: Men varför ska han flytta till Stockholm när hans familj lika gärna kan flytta till Jönköping?
För att Mika festar väldigt mycket och har haft fingrarna i kakburken vid flera tillfällen och hans fru har nu fått nog och tar med sig barnen och flyttar hem.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hela frågeställningen är hypotetisk gällande Mika. Varför skulle HV ens överväga att släppa en spelare som står under kontrakt till en konkurrentklubb? Möjligen om spelaren varit en juniuor eller trotjänare, men knappast en 27-åring.

Dock är Hannula den spelartyp vi saknar. Snabb, tuff och kan hitta målet. Bär mig emot att säga det, men en kedja med Bremberg, Hannula och Bäcker hade inte varit dumt. Eller Ottosson - Umicevic - Hannula....
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Kall-El skrev:Hela frågeställningen är hypotetisk gällande Mika. Varför skulle HV ens överväga att släppa en spelare som står under kontrakt till en konkurrentklubb? Möjligen om spelaren varit en juniuor eller trotjänare, men knappast en 27-åring.

Dock är Hannula den spelartyp vi saknar. Snabb, tuff och kan hitta målet. Bär mig emot att säga det, men en kedja med Bremberg, Hannula och Bäcker hade inte varit dumt. Eller Ottosson - Umicevic - Hannula....
Vad ska HV med en spelare till som inte trivs i staden och som bara vill bort? Känns som att man isåfall kastar pengar i sjön om han ändå inte har någon lust att spela.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Angående Mika,

Jag drog iväg ett sms till Säcken och frågade om det låg sanning att Mika skulle vara på väg till DIF.

Hans Särkijärvis svar:
"Nej, men han är i Stockholm".

Så var de med det.
Erik I

Inlägg av Erik I »

För tidigt spekulera än, orsaken till Hannulas time-out är det inte många som känner till. "Ingen rök utan eld" kanske, ändå? Vore ju kanon om han ville till Dif.
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Micke Nylander skrev:Angående Mika,

Jag drog iväg ett sms till Säcken och frågade om det låg sanning att Mika skulle vara på väg till DIF.

Hans Särkijärvis svar:
"Nej, men han är i Stockholm".

Så var de med det.
Nu tror jag inte för en minut att Mika dyker upp i DIF, och jag tror lika lite på att Säcken skulle berätta för någon utanför DIF om att dom förhandlar med Mika och HV om en övergång.

Från det ena till det andra, Foppas gamla beskyddare, Chris Dingman i SSK...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Kojak

Inlägg av Kojak »

Du kanske har rätt, det är kanske ett känsligt ämne. Men till 08 Hockey har Säcken aldrig ljugit tidigare.

Men frågan jag ställde var ju om det låg någon sanning bakom att Mika skulle vara på väg till DIF. Säckens svar tyder på att det inte är sanning, men vem vet... I morgon kanske DIF är intresserade av att ta kontakt. Men just nu ligger det inte någon sanning i det!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

_Skogis skrev: Från det ena till det andra, Foppas gamla beskyddare, Chris Dingman i SSK...
Och tjeckiske landslagscentern Ivan Huml klar för Mora. Nu måste vi visa att vi verkligen ska till slutspel. Lagen under oss i tabellen har råd att värva namnkunnigt. Vi har knappt råd med Fernholm. Upp till bevis!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Jag tror att DIF kommer vara med och försöka locka till sig honom om han flyttar till sthlm och han är intresserad. Garpenlöv brukar vär inte heller ljuga?

Ser gärna Hannula i DIF-tröjan, skulle vi behöva...!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Kan inte nån av styrelse gubbarna kasta in några miljoner så vi kan ge han ett hyfsat bra lön, nu har man ju chansen att fynda....
Skriv svar