SkönaDjurgårn skrev:När Soldaten bestämmer sig för något så är det så. Man får läsa och låta bli att hugga emot, det är lönlöst. Jag tycker Daniel sammanfattade situationen väldigt bra på endast en mening. Ledningen har schabblat igen med andra ord. Självklart skulle man värvat en kanoncenter och hoppats på Mika som en fin bonus om han kom hem.
Fel. Om jag blir motbevisad erkänner jag det.
Och ja, största kängan skit ska ledningen ha, det har jag inte sagt nåt om.
HC: Jag tycker att det är en hederssak att man håller sig till det kontrakt man skrivit på, oavsett vad reglerna säger.
Hur ska jag kunna motbevisa ditt (om Mika): "Dra åt helvete med dig!"?
Jag konstaterar bara att han inte alls ska dra åt helvete, jag vill att han ska vara med och spela.
Som sagt, jag vet var din sko klämmer. Att Mika är en svikare. Själv håller jag inte med, jag hade bara velat se en rejäl värvning och sen Mika som eventuell bonus på det. Så enkelt är det.
Och ska man tala om svikare så är väl Tjärna Jr, Carlsson m.fl. lika mycket svikare. De har svikit mig iaf genom att knappt bli svettiga under fyra månaders elitseriehockey.
Zibanejad = garanterat borta imorgon
D.Tjärnqvist = borta till uppehållet (minst)
Jimmie = spelar imorgon? Någon som vet. Han utgick ju med "illamående" eller något i söndags.
-daniel- skrev:Zibanejad = garanterat borta imorgon
D.Tjärnqvist = borta till uppehållet (minst)
Jimmie = spelar imorgon? Någon som vet. Han utgick ju med "illamående" eller något i söndags.
Jimmie Ölvestad ligger hemma i magsjuka och var inte med på mötet där spelarna fick nyheten om att Hardy Nilsson sparkats från Djurgården och att Tony Zabel tar över.
Åker han inte med ovanligt låg tyngdpunkt? Ser oerhört ihopsjunken ut med överkroppen.
Finns det inte en rejäl risk för återkommande hjärnskakningar med den åkstilen?
Finns några riktigt vassa "open ice tacklare" i NHL. Kanske bara är jag som funderar över det?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skönt att vi inte har värvat i dessa tuffa tider. Våra kanske bästa spelare på skadelistan (med HJÄRNSKAKNINGAR!!) när vi ska spela dom viktigaste matcherna i kanske klubbens historia. Kvalspel och nedflyttning tror jag faktiskt på, tyvärr.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.