Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Putte k
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Putte k »

Är det fler än jag som reagerat på hur trött Honken är?
Mash

Inlägg av Mash »

Putte k skrev:Är det fler än jag som reagerat på hur trött Honken är?
Inte alls, det har påpekats sen i November. Tillsammans med Kyle så skapar han Elitseriens (om inte världens) lataste backpar. Helt otroligt hur trött och klen han ser ut, undrar vad det beror på.

Kvalserie, garanterat. Sen hur det går där vettefan men jag är orolig, riktigt orolig. Jag ser hellre ett slutspel där vi blir brutalt våldtagna i kvartsfinalerna istället för en kvalserie där vi måste kämpa för vår överlevnad, då är man åtminstone garanterad ett år i Elitserien med ny coach och nytt lag.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Motsvarande tidpunkt förra året hade vi 66 p.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev:
Putte k skrev:Är det fler än jag som reagerat på hur trött Honken är?
Inte alls, det har påpekats sen i November. Tillsammans med Kyle så skapar han Elitseriens (om inte världens) lataste backpar. Helt otroligt hur trött och klen han ser ut, undrar vad det beror på.

Kvalserie, garanterat. Sen hur det går där vettefan men jag är orolig, riktigt orolig. Jag ser hellre ett slutspel där vi blir brutalt våldtagna i kvartsfinalerna istället för en kvalserie där vi måste kämpa för vår överlevnad, då är man åtminstone garanterad ett år i Elitserien med ny coach och nytt lag.
Dom är inget backpar.
Expert.
Staten

När får Hardy gå?

Inlägg av Staten »

Vad vill man med Djurgårdens IF? Vilka målsättningar finns? Hur många chanser ska Hardy Nilsson få? Han är ju ett spöke i båset. Det behövs någon med fräscha idéer. En pådrivare som kräver kämpaanda och glöd i varje byte. Det kan inte bli sämre nu, vi har nått botten.
Berglund

Re: När får Hardy gå?

Inlägg av Berglund »

kan bara hålla med, något måste göras.
encore

Inlägg av encore »

Detta är 5e gången som vi blir nollade av en reserv-målvakt denna säsongen, fattar inte vad som händer...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Aldrig han blir kvar säsongen ut
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ju fortare Hardy får gå. Desto bättre för DIF
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Bjurre skrev:Aldrig han blir kvar säsongen ut
Är rädd för det....
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Erik I

Inlägg av Erik I »

Deras mv stjäl trots ALLT p av oss idag. Jag är lika road av tanken på KS som alla andra här inne men får en känsla av att vissa alltid vill ha allt, och gärna på en gång: DIF spelar ängsligt och utan mycket självförtroende, men nånstans kan jag tycka att om detta (jag spekulerar nu) ingår i någon form av taktisk krisplan för att åtminstone på sikt få ett sjunkande skepp sjödugligt igen, så köper jag det. Om skeppet tar in vatten tätar man hålen INNAN man börjar pumpa, annars pumpar man förgäves; alltså, om "taktiken" i nuläget är att undvika defensiva bjudningar och spela grisigt, tråkigt men "säkert", då köper jag det. Som det ser ut nu är KS en realitet snarare än SS, även om det senare ju de facto inte är många p borta heller; SKULLE man hamna i KS är det emellertid fan viktigare att ha någon form av grundspel med sig, i så fall köper jag spill på vägen här, hellre det än att sikta efter SS nu med ett spel som bara blottar oss bakåt och ger fler härliga nederlag med tennissiffror.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kan inte föreställa mig hur jag ska kunna se en endaste match med DIF i en ev. kvalserie. Man har verkligen allt att förlora. Fy fan.
Född till sportchef.
Erik I

Inlägg av Erik I »

android skrev:Kan inte föreställa mig hur jag ska kunna se en endaste match med DIF i en ev. kvalserie. Man har verkligen allt att förlora. Fy fan.
...förutom pengar, om nån nu är så cynisk ;) Nej, jag tar plats 9-10 alla dar i veckan, men går det såpass är det bara att gilla läget och stötta, i rak motsats till vissa här inne tror jag varken Honken, Tjärna, Micke, Hardy eller nån annan är direkt road av situationen...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Halmstråna blir färre & färre.
I säsongens 4 sista hemmamatcher möter vi aik, Växjö, Lhc & Modo,
I hemmatabellen ligger vi 8:a.
Orkar man pressa in positiva tankar i skallen så finns chansen fortfarande att först & främst undvika KS

Men det kan ju förstås vara kört innan dess
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:Halmstråna blir färre & färre.
I säsongens 4 sista hemmamatcher möter vi aik, Växjö, Lhc & Modo,
I hemmatabellen ligger vi 8:a.
Orkar man pressa in positiva tankar i skallen så finns chansen fortfarande att först & främst undvika KS

Men det kan ju förstås vara kört innan dess
Jag tänkte säga att hoppet är det sista som överger, men sanningen är den att det inte finns någon eller något i laget att sätta hopp till. De spelare som ändå håller viss nivå är för få, sjuka eller spelar i dåliga femmor, eller i ölvestads fall, begränsade av det nya regelverket mot fysiskt spel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar