Storsatsning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan inte förstå hur man kan klaga på att storsatsningarna läggs på hovet. Detta är iungen annat än rätt. Hovet är hockey, globen är bara kass om man skall se det hela krasst. Även med storsatsningar når vi knappast över 9000 åskådare och då är Hovet perfekt. 9000 i Globen blir ingen stämning alls.

Går ju alltid att diskutera valet av lag man möter, men spelplats är i alla fall för min del viktigare än motståndet. Dessutom känns SAIK betydligt intressantare än många andra lag i årets elitserie...
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Boråsaren skrev:Se ironin Frasse ;)
Är nog för gammal för att se, så förklara gärna
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Håller med Rash spelar ingen roll vilket lag vi lirar mot eftersom det inte finns nåt större hat mot någon speciell klubb.. Däremot kan ju Brynäs och färjestad få lite mer känslor än vanligt.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Hovet är självklart för mig, Globen är i stortsätt omöjligt att få samma drag i.(När det bara finns en klack, hade aik stått på andra sidan kanske det blir lite mer hat/2klackar och går att få bättre annars inte)

Sen är väl datumet väldigt bra??

Ända laget man orkar brusa upp sig lite över är fbk. Resten känns väldigt "sömniga" även vf....
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Varför klaga att vi satsar mot fel lag?? :shock:

Jaja de finns alltid den/dom som e alltid negativ på allt som skrivs så vad har man att förvänta sig
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Pinocchio
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:Jag har redan tagit upp detta i en tidigare tråd, om hur otroligt jävla uselt det är att vi storsatsar mot saik.

Men jag fick förklarat för mig att det är för att man kan dricka mer öl inför saikmatchen och för att de på något sätt ska förknippas med solna aik. Det är dock ett mysterium för mig...

Vad valde man bort för denna SUPermatch? Jo ett hett möte med sillarna från götet, VF!

Men så länge spriten bestämmer och jk styrs av "hardcorefans" (se bilderna i tråden hardcore) så blir pannkaka.
Du skojar med mig nu va? VF? Supermatch? Que? Ok, två saker:

1. Har du någon som helst koll på vilka som styr JK? Uppenbarligen inte i och med att du refererar till den bilden. Sitter man inte på fakta bör man således inte heller uttala sig så som om man hade det.

2. Dricka öl? Jag vet inte riktigt vad du har för agenda mot JK i och med att du gillar att försöka att få det till (3-4 ggr om jag räknat rätt) att vi valde torsdagen för att dricka mer öl, vilket jag också bemött. Återigen väljer du dock att skriva att så är det. Valet beror på att det är en vardag där det brukar bli betydligt bättre drag än på helgmatcher. Varför? I don´t know, det är dock med erfarenhet vi vet att det blir så.

Det blir rätt absurt att försöka få ett val av match till val av storsatsning enbart beroende på att man ska kunna dricka mer öl. Så vitt jag vet är det fritt fram för alla som har åldern inne att dricka öl precis när man helst behagar. Det blir en sån sandlådenivå att jag inte vet om jag bara ska skratta bort det.

Vet inte vad är du ute efter med din agenda som är att smutskasta JK, för jag kan inte tolka det på något annat sätt. Jag köper direkt av konstruktiv kritik. Kritik utvecklar och har jag eller JK gjort fel tar jag mer än gärna del av åsikterna för att kunna driva JK:s verksamhet bättre.

Din kritik är inte ens i närheten av att vara konstruktiv.

Jag väldigt intresserad av att träffa dig då du verkar ha mycket åsikter om det mesta men noll vilja till att vara en lösning till problemen. Skulle tycka att en diskussion innan eller efter en match med dig skulle vara intressant. För jag förstår verkligen inte ditt förhållningssätt till DIF eller till personer överhuvudtaget.

PM:a mig eller kom fram till JK:s souvenirbås bakom klacksektionen och fråga eller Micke.
Senast redigerad av Pinocchio den 2006-11-13 22:29:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ja vi ska nog inte gnälla när det väl blir en storsattsning.
Jag skiter fullständigt i vilka jävlar bönder som kommer till stan, det man vill se är en stor sjungande klack!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Pinocchio skrev:Du skojar med mig nu va? VF? Supermatch? Que? Ok, två saker:

1. Har du någon som helst koll på vilka som styr JK? Uppenbarligen inte i och med att du refererar till den bilden. Sitter man inte på fakta bör man således inte heller uttala sig så som om man hade det.

2. Dricka öl? Jag vet inte riktigt vad du har för agenda mot JK i och med att du gillar att försöka att få det till (3-4 ggr om jag räknat rätt) att vi valde torsdagen för att dricka mer öl, vilket jag också bemött. Återigen väljer du dock att skriva att så är det. Valet beror på att det är en vardag där det brukar bli betydligt bättre drag än på helgmatcher. Varför? I don´t know, det är dock med erfarenhet vi vet att det blir så.

Det blir rätt absurt att försöka få ett val av match till val av storsatsning enbart beroende på att man ska kunna dricka mer öl. Så vitt jag vet är det fritt fram för alla som har åldern inne att dricka öl precis när man helst behagar. Det blir en sån sandlådenivå att jag inte vet om jag bara ska skratta bort det.

Vet inte vad är du ute efter med din agenda som är att smutskasta JK, för jag kan inte tolka det på något annat sätt. Jag köper direkt av konstruktiv kritik. Kritik utvecklar och har jag eller JK gjort fel tar jag mer än gärna del av åsikterna för att kunna driva JK:s verksamhet bättre.

Din kritik är inte ens i närheten av att vara konstruktiv.

Jag väldigt intresserad av att träffa dig då du verkar ha mycket åsikter om det mesta men noll vilja till att vara en lösning till problemen. Skulle tycka att en diskussion innan eller efter en match med dig skulle vara intressant. För jag förstår verkligen inte ditt förhållningssätt till DIF eller till personer överhuvudtaget.

PM:a mig eller kom fram till JK:s souvenirbås bakom klacksektionen och fråga eller Micke.
Du sa förut att anledningen till att ni valde saik istället för vf var att det vf matchen var för tidigt på dagen, man kunde inte "ladda" lika länge, dvs sitta på krogen och dricka öl samt att saik spelar i svart och gult och har aik i slutet på sitt namn. Jag köper inte det...

Båda matcherna går på hovet med bara någon dags mellanrum, det finns betydligt mer "känslor" mot lag från götet än från norrland.

Men det är ingen idé att älta detta in i absurdum, ni har gjort ert val och jag och många andra tycker det är fel. Jag kommer inte att gå på denna match.

Jag är ledsen att grusa dina drömmar, men vi kommer aldrig att ses.

Försök att inte ligga vaken för många nätter gråtandes nu, det löser sig.
:wink:

Jag tycker ni gör ett bra jobb, men man kan alltid bli bättre.

Det ligger i min natur och är en del av mitt jobb att "styra upp" saker och ting, ta obekväma beslut och peka med hela handen. Det är så jag är, ta det inte personligt.

Kram.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jojje skrev: Det ligger i min natur och är en del av mitt jobb att "styra upp" saker och ting, ta obekväma beslut och peka med hela handen. Det är så jag är, ta det inte personligt.
Men egentligen är du väl 53, arbetar som taxichaufför (inget fel med det) och går hos terapeut 2 gånger i veckan för ditt dåliga självförtroende. Din terapeut yrkade på att det skulle vara en bra idé för dig att skapa en låtsaskaraktär som du kunde "vara" när du själv ligger på botten. Och så kom Jojje till.

Jag vet ju att jag har rätt.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Ha ha...

Är 26 år, bor på Östermalm, ett stenkast från strandvägen.
Jobbar i familjeföretaget och har varit miljonär sen födseln. Kör en bil som är dyrare än de flestas lägenheter här inne.

Men det var en kul teori du tänkt fram. :)

Otroligt folk är så fascinerade av mig. Men det är väl gammal klassisk Svensk jantelag.
Pinocchio

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:Jag är ledsen att grusa dina drömmar, men vi kommer aldrig att ses.

Det ligger i min natur och är en del av mitt jobb att "styra upp" saker och ting, ta obekväma beslut och peka med hela handen. Det är så jag är, ta det inte personligt.

Kram.
Det där var två spännande stycken som jag tycker säger det mesta om dig. Men jag gissar att avsaknaden av självkritik är lika närvarande som alltid.

Det jag är ute efter är att jag bryr mig i princip noll om dig och dina åsikter, där har du bränt broarna för min del för länge sedan. Däremot tycker jag inte om att du sprider dynga på det officiella forumet som andra skribenter kan läsa utan att det står emotsagt.

Som Djurgårdare trodde jag man ville göra saker FÖR DIF, inte tvärtom...

Puss
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Dynga? Det var du som sa att det inte var lika lång tid att "ladda" inför vf matchen som anledning till varför ni valde saik. Hur laddar du? Meditation? Vi vet både du och jag att du menar att bärsa med dina polare.

Jag hoppas inte att du misstog mig för någon som bryr sig det minsta.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jojje skrev: Är 26 år, bor på Östermalm, ett stenkast från strandvägen.
Jobbar i familjeföretaget och har varit miljonär sen födseln. Kör en bil som är dyrare än de flestas lägenheter här inne.
Jag är 25 år, har en lägenhet på Östermalm, självklart på Strandvägen, och en annan på Manhattan. Min pappa äger Ragn Sells, jag tar över företaget när han går i pension. Min bil är fan dyrare än din lägenhet, Jojje.
Jag har ett privatjet dessutom som jag brukar använda på mina affärsresor som ofta är i Rom, Milano, Bryssel m.m.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Har alla här inne jävligt små k*kar?? :lol:
Pinocchio

Inlägg av Pinocchio »

Jojje skrev:Dynga? Det var du som sa att det inte var lika lång tid att "ladda" inför vf matchen som anledning till varför ni valde saik. Hur laddar du? Meditation? Vi vet både du och jag att du menar att bärsa med dina polare.

Jag hoppas inte att du misstog mig för någon som bryr sig det minsta.
Absolut... det är precis det jag menar. För bärsa på torsdagar är mycket bättre än lördagar. Suck.

Det är du och enbart du som drar slutsatsen att uppladdning = dricka massor med öl. Att ladda inför en match min värld (och i de flesta andra Djurgårdares ögon) är att samlas på en pub innan, surra allmänt om DIF och förutsättningarna inför matchen. Lyssna på intervjuer med DIF-profiler. Lyssna på skön musik och givetvis dricka öl tillsammans. Träffa alla bekanta ansikten och förhoppningsvis få upp stämningen genom pubsång vilket brukar leda till bättre sång på läktarna. Helt enkelt få upp pulsen inför matchen. Exakt vad är det som är hemskt med det?

Jag förstår inte varför den grejen är så svår för dig att förstå så att man måste beskriva för dig hur en uppladdning inför en match ser ut. Jag förstår inte varför du har hakat upp dig så mycket på den att du, varje gång storsatsningen kommer upp på tal på forumet, måste gå in och skriva att JK bara är ute efter att dricka öl. Är vi enbart ute efter att dricka öl hade vi valt lördagen. Vad är det som är så svårt att förstå med det. Det är sån jävla sandlåda på dig att det är sanslöst och det stör mig.

Du läser vad som skrivs som fan läser bibeln och sprider sedan den dyngan och gör dina feltolkningar till sanningar.

Om du inte bryr dig, varför då lägga ner så mycket tid som du gör här? Och om du inte bryr dig: Sod off!
Skriv svar