Färjestads BK - Djurgårdens IF. 29/1, 2012.
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF. 29/1, 2012.
Då jag inte är C+ kund kan jag Lova att jag inte har så stor lust att slänga upp några slantar för att se denna. Får hoppas att man får höra 0-1, 0-2, 0-3 osv på SR isället 

Jaha du gamle Hardy! (http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... c-A#t=136s)
Man vet ju aldrig med DIF.. Kan gå lite hur som helst idag, beroende på hur mycket skridskor dom vill åka.
Man vet ju aldrig med DIF.. Kan gå lite hur som helst idag, beroende på hur mycket skridskor dom vill åka.
Känslan är väl att denna match går i ett av två följande scenarion:
1. FBK går ut hårt mot ett DIF som "står på hälarna" i första perioden och efter slarv i försvaret av Claesson & company så står det 3-1 efter 20 min. Vi jobbar oss in i matchen men är ofarliga framåt medan färjestad med sin spets och kreativitet är effektiva i anfalls zon. I 3:e perioden har alla, färjestad inkluderat, tappat intresse i matchen och den spelas av snabbt med ett eventuellt gruff där Fimpen inblandad.
Slutresultat 6-1.
2. DIF står för en makalös bragdinsats där Wesslau återigen visar upp ett högklassigt målvaktsspel. Färjestad försöker och försöker men det står 0-0 efter första. Samma spelbild i andra där DIF får ett PP och komer in i matchen. Kempe trycker/kämpar/snubblar in en puck som ger DIF energi. Våra unga backar höjer sig i 3:e och och visar hur en spelande Järnkamin agerar när det täcks skott till max. Otto eller Brodin avgör i tom kasse och skotten är 40-21 till FBK.
Frågorna efteråt handlar inte om Wesslau utan om Bom-Bom var en dålig influens i laget där spelarna säger det enkla och hyllar Bom-Bom som kamrat och spelare.
1. FBK går ut hårt mot ett DIF som "står på hälarna" i första perioden och efter slarv i försvaret av Claesson & company så står det 3-1 efter 20 min. Vi jobbar oss in i matchen men är ofarliga framåt medan färjestad med sin spets och kreativitet är effektiva i anfalls zon. I 3:e perioden har alla, färjestad inkluderat, tappat intresse i matchen och den spelas av snabbt med ett eventuellt gruff där Fimpen inblandad.
Slutresultat 6-1.
2. DIF står för en makalös bragdinsats där Wesslau återigen visar upp ett högklassigt målvaktsspel. Färjestad försöker och försöker men det står 0-0 efter första. Samma spelbild i andra där DIF får ett PP och komer in i matchen. Kempe trycker/kämpar/snubblar in en puck som ger DIF energi. Våra unga backar höjer sig i 3:e och och visar hur en spelande Järnkamin agerar när det täcks skott till max. Otto eller Brodin avgör i tom kasse och skotten är 40-21 till FBK.
Frågorna efteråt handlar inte om Wesslau utan om Bom-Bom var en dålig influens i laget där spelarna säger det enkla och hyllar Bom-Bom som kamrat och spelare.
I senaste matchen mot Färjestad var deras målis allt annat än säker(men vi var helt ofarliga), det var lite som vi spelade med Riddarn förra året, man visste fan inte hur det skulle sluta. OM vi kan få lite trafik framför mål, skott på mål så finns det hopp. Jag tror Färjestad är mer rädda att förlora än DIF i denna match. 3 poäng blir det, inte lättförtjänt, inte rättvist, utan för att vi har Wesslau.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
HELVETE vilken dålig match...att vi aldrig kan prestera som bäst när det behövs som mest. Varför låter man Claesson spela tillsammans med Holm för, hur FAN tänkte de där? Varför tar vi ingen TIMEOUT TIDIGT för när det börjar gå dåligt.
Vårt lag är ett skämt. Lagledningen likaså. Vårt PP är brutaluselt, BP än värre. Att förlora med 6-0 mot FBK i det här utsatta läget är inte OK på något plan.
AVGÅ.
Vårt lag är ett skämt. Lagledningen likaså. Vårt PP är brutaluselt, BP än värre. Att förlora med 6-0 mot FBK i det här utsatta läget är inte OK på något plan.
AVGÅ.
- Lee Harvey Oswald
Pfuuh....Rent önsketänkande.Tänkaren skrev:I senaste matchen mot Färjestad var deras målis allt annat än säker(men vi var helt ofarliga), det var lite som vi spelade med Riddarn förra året, man visste fan inte hur det skulle sluta. OM vi kan få lite trafik framför mål, skott på mål så finns det hopp.
Jag tror Färjestad är mer rädda att förlora än DIF i denna match. 3 poäng blir det, inte lättförtjänt, inte rättvist, utan för att vi har Wesslau.
Efter Tik så är DIF alla Es-lags favoritmotståndare (tabellen är plågsamt rättvis)
DIF är ruggigt virriga i egen zon, otroligt lättstressade, har ett uselt passningsspel, impotenta i avslutslägen, häpnadsväckande låg fart i allt man gör, kort & gott ett riktigt skitlag.
Wesslau får i match efter match ta kampen helt själv
Fbk har dessutom i ett flertal förlustmatcher spelat klart bättre än resultaten visat.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Nummer19
Två poäng MINST kräver jag i den här matchen! Trots att jag tror att vi åker på däng
Vid en eventuell torsk ser tabelläget minst sagt vidrigt ut.
Kämpa Djurgården!

Vid en eventuell torsk ser tabelläget minst sagt vidrigt ut.
Kämpa Djurgården!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
4th Line
29. Cehlin, Patrick
20. Eklund, Christian
70. Kempe, Mario
3rd Line
26. Eriksson, Tim
37. Norman, John
15. Carlsson, Mattias
14. Claesson, Fredrik
33. Gustafsson, Erik
2nd Line
17. Tjärnqvist, Mathias
18. Almtorp, Jonas
64. Brodin, Daniel
55. Printz, David
49. Klubertanz, Kyle
1st Line
19. Ölvestad, Jimmie
9. Ottosson, Kristofer
4. Nilson, Marcus
36. Holm, Philip
7. Holmqvist, Andreas
Goalies
1. Sandberg, Tim
41. Wesslau, Gustaf
Extra Players
28. Lennhammer, Kim (RD)
46. Åberg, Pontus (LW)
Hur tänker man med Pontus som extra forward? Visst han har inte varit grym senaste tiden, men han besitter kvaliteer som Carlsson bara kan drömma om.
29. Cehlin, Patrick
20. Eklund, Christian
70. Kempe, Mario
3rd Line
26. Eriksson, Tim
37. Norman, John
15. Carlsson, Mattias
14. Claesson, Fredrik
33. Gustafsson, Erik
2nd Line
17. Tjärnqvist, Mathias
18. Almtorp, Jonas
64. Brodin, Daniel
55. Printz, David
49. Klubertanz, Kyle
1st Line
19. Ölvestad, Jimmie
9. Ottosson, Kristofer
4. Nilson, Marcus
36. Holm, Philip
7. Holmqvist, Andreas
Goalies
1. Sandberg, Tim
41. Wesslau, Gustaf
Extra Players
28. Lennhammer, Kim (RD)
46. Åberg, Pontus (LW)
Hur tänker man med Pontus som extra forward? Visst han har inte varit grym senaste tiden, men han besitter kvaliteer som Carlsson bara kan drömma om.
Född till sportchef.
- -daniel-
...OCH VARFÖR I HELVETE GÖRA OM I VÅR ENDA FUNGERANDE FORMATION MED TIM - FIMPEN - KEMPE. Förstår mig inte på coachningen. Jävla tattartomtar.
- Nummer19
Hardy har gjort det igen! Prioriterar en flopp värvning framför våra juniorer..android skrev:Extra Players
46. Åberg, Pontus (LW)
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
-
BomBom kvar i Sthlm!
- Nummer19
Öh, va?HockeyHovet skrev:BomBom kvar i Sthlm!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Avdelningen, ointressant vetande skulle jag säga.Nummer19 skrev:Öh, va?HockeyHovet skrev:BomBom kvar i Sthlm!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Varför visar Canal + Levante - Getafe istället för den här matchen?
Fyfan.
Men men, det kanske är lika bra, jag vet inte om jag klarar av det här.
Fyfan.
Men men, det kanske är lika bra, jag vet inte om jag klarar av det här.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Jim Morrison
"Det blir säkert besvärligt idag också"
Säger Hardy Nilsson till Canal Plus med ett litet skratt.
Säger Hardy Nilsson till Canal Plus med ett litet skratt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.