Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Erik I

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Erik I »

Magnutz skrev:Det är för övrigt skapligt intressanta matcher idag (för vår del).

Modo, Frölunda och Växjö spelar.

Frölunda tar emot SAIK
Modo tar emot Växjö

Ska titta på dessa två och hoppas att de visar upp riktigt dålig hockey.. för att boosta mitt hopp. Lite.
Också noterat tabellen men är så luttrad att inse att den är skit samma förrän efter sista omgången. Du kan uttrycka samma tabell med att säga att DIF har 3p upp till sjätteplatsen / "FBK 3p från kval!" DVS. viktig match att inte förlora i morgon. Tror ändå det var bättre att MoDo vann och ryckte ner Växjö än omvänt; det kommer vara strid in på målinjen om slutspel kval mellan 5 lag (eller mer), förhoppningsvis kan DIF trycka in några 3-poängare också. I ärlighetens namn kan målskillnad fälla stora avgöranden, men med tanke på hur säsongen har varit, trots de minimala avstånden: ser man till DIF:s egen säsong hittills känns tyvärr KS mer rimligt än SS; IL kanske troligast, men frågan är ju då vem som ska göra TIK sällskap.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Vi kan väl sammanfatta det som att allt i den här föreningen just nu är skit.

EDIT: årets onödigaste inlägg, jag vet.
MGC

Inlägg av MGC »

Även om det är tungt nu kan jag inte påminna mig någon säsong de senaste årtionden som har engagerat och rört upp så mycket känslor. På det sättet får man valuta för pengarna för ingen kan klaga på spänningen. :wink:
Highwind

Inlägg av Highwind »

DIF har inte den traditionen av att sparka tränare under pågående säsong. Enda sättet Hardy skulle få sparken var om DIF (likt LHC) låg på kvalserieplats med 4-5 poäng upp till 10:an och lika många matcher spelade..

Annars sitter han säkert. Det är jag övertygad om.

Jag kan dock aldrig förlåta Montén efter hans uttalande i en intervju med DIF-TV där han förordade ett statiskt powerplay framför ett powerplay med rörelse. Bort bort bort!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:DIF har inte den traditionen av att sparka tränare under pågående säsong. Enda sättet Hardy skulle få sparken var om DIF (likt LHC) låg på kvalserieplats med 4-5 poäng upp till 10:an och lika många matcher spelade..

Annars sitter han säkert. Det är jag övertygad om.

Jag kan dock aldrig förlåta Montén efter hans uttalande i en intervju med DIF-TV där han förordade ett statiskt powerplay framför ett powerplay med rörelse. Bort bort bort!
Haha nu överdriver du väl? Han sa att han gillar när man inte gör det för svårt för sig. Behöver inte vara så snyggt. Viktigaste är att skjuta, skymma osv..

Dessutom har han inget att göra med PP då det är Micke J's område. Montén är ju backcoach.
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag vet att framförallt -daniel- är väldigt orolig för gruppdynamiken, jag är dock rätt naiv av naturen och litar på vad t.ex. Fimpen sagt. När jag även läser ett uttalande från en spelare som får lämna klubben så ger det inte vatten på kvarnen att det är hur spelarna trivs med varandra som är problemet.
-Jag är faktiskt inte orolig för Djurgården. Det är en bra grupp med grabbar , en grym grupp med otroligt bra karaktärer. Det är inte många lag som jag har spelat i som har varit ett så bra gäng som det här. Så jag är övertygad om att de går till slutspel – till att börja med.
Som sagt jag är naiv men jag tror inte att det är gruppen som är problemet. Jag har sett större grupper som varit blandade med både yngre och äldre spelare göra saker på sin fritid ihop. Att det är dom "yngre" mot dom "äldre" tror jag inte på. Självklart finns det alltid folk i större grupper som inte kommer överens men jag tror inte att det är DIF anno 11/12s problem.

Spelet (spelsystem m.m.) och lusten att spela, det ser jag som det stora problemet och här tycker jag tränarna har huvudansvaret. När spelet låser sig måste dom ha verktygen för att förändra hur laget ska spela samt hur dom ska få spelarnas fokus rätt igen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Just Boumedienne har en tendens av att alltid tala väl om allt & alla utåt efter han lämnat klubbar (enligt vad jag hört, kan inte bekräfta det) så jag ger ärligt talat inte ett skvatt för hans uttalande. Fimpen och Mackan är så rutinerade att de förstår att man definitivt måste hålla uppe ett sken om att allt är bra i klubben utåt - annars skapar det än mer motsättningar.

Jag har inte heller direkt påstått att det är jättesplittringar just mellan spelarna, utan jag tror Hardys trubbiga coachsätt och (vad jag åtminstone tror) brist på engagemang är den största boven.

Sen hjälper det naturligtvis inte att vi har ett dåligt sammansatt lag, en trubbig & envis coachning...

Men vem vet, jag kanske har helt fel men har rätt bra källor (eller snarare väldigt bra) på att det åtminstone förra säsongen var väldigt frostig stämning i omklädningsrummet mellan Hardy & spelarna. Eller snarare brist på stämning då han aldrig visade sig där...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tänkte försöka mig på en liten sammanställning. Utan att se på nyförvärv, skador, turbulens i klubbar etc. Utan mer hur det har sett ut under säsongen. Vilket i dagsläget inte betyder ett piss, men som kan ge en liten bild av hur läget är.

Med reservation för avrundningsfel, beräkningsfel och korkade misstag.

Lagen som slåss om KS, ingenmansland och slutspel just nu är:
DIF 59p (-13) 41 matcher
LHC 59p (-9) 43 matcher
Växjö 60p (-12) 42 matcher
Modo 61p (-1) 43 matcher
Aik 61p (+5) 42 matcher
Färjestad 62p (-6) 41 matcher

DIF
Form senaste fem: 7p/15p
Kommande fem matcher: FBK (b), Modo (b), Hv(h), Brynäs(h), Frölunda(b)
P/snitt per match (h): ca 1,7/match
Antal hemmamatcher kvar: 6
P/snitt per match (b): 1,15
Antal bortamatcher kvar: 8
Summa poäng beräknad på snitt: 19,4 (78,4)

LHC
Form senaste fem: 12p/15p
Kommande fem matcher: Brynäs (b), Luleå (b), Färjestad (h), Växjö (b), aik (b)
P/snitt per match (h): ca 1,68/match
Antal hemmamatcher kvar: 5
P/snitt per match (b): 1,05
Antal bortamatcher kvar: 7
Summa poäng beräknad på snitt: 18,9 (77,9)

Växjö
Form senaste fem: 6/15
Kommande fem matcher: Aik (b), Luleå (b), Hv (b), Saik (h), Lhc (h)
P/snitt per match (h): ca 1,41/match
Antal hemmamatcher kvar: 5
P/snitt per match (b): 1,45
Antal bortamatcher kvar: 8
Summa poäng beräknad på snitt: 18,65 (78,65)

Modo
Form senaste fem: 6/15
Kommande fem matcher: aik (h), DIF (h), Timrå (b), Luleå (b), FBK (h)
P/snitt per match (h): ca 1,52/match
Antal hemmamatcher kvar: 7
P/snitt per match (b): 1,32
Antal bortamatcher kvar: 5
Summa poäng beräknad på snitt: 17,24 (78,24)

Aik
Form senaste fem: 8p/15p
Kommande fem matcher: Växjö (h), Saik (b), Modo (b), Hv(b), DIF (b)
P/snitt per match (h): ca 1,71/match
Antal hemmamatcher kvar: 7
P/snitt per match (b): 1,14
Antal bortamatcher kvar: 6
Summa poäng beräknad på snitt: 18,81 (79,81)

Fbk
Form senaste fem: 5p/15p
Kommande fem matcher: DIF(h), Saik (b), Frölunda (h), Saik (h), Lhc (b)
P/snitt per match (h): ca 1,75/match
Antal hemmamatcher kvar: 8
P/snitt per match (b): 1,29
Antal bortamatcher kvar: 6
Summa poäng beräknad på snitt: 21,74 (83,74)

Tabell beräknad på snittpoäng (h/b)
6. FBK 83,74p
7. Aik 79,81p
8. Växjö 79,65p
------------
9. DIF 79,4p
10. Modo 78,24p
------------
11. LHC 77,9p

Bottenmöten kvar (inräknat Timrå)
FBK - DIF
Aik - Växjö
MoDo - DIF
Modo - Aik
LHC - FBK
Timrå - Modo
DIF - aik
Växjö - LHC
Aik - LHC
Modo - FBK
TIK - Växjö
FBK - DIF
Växjö - Modo
DIF - Växjö
FBK - aik
Timrå - LHC
Aik - Timrå
DIF - Lhc
FBK - Växjö
Timrå - DIF
DIF - Modo
FBK - Timrå
Växjö - Aik
Modo - LHC

Antal matcher (inbördes, inräknat Timrå)
DIF 8 (4h, 4b)
Aik 7 (3,4)
FBK 7 (5,2)
Modo 7 (4,3)
Växjö 7 (3,4)
LHC 6 (1,5)

Tabell inbördes möten(inräknat Timrå) mellan dessa lag tidigare under säsongen:
1. DIF 43p
2. Modo 41p
3. Aik 38p
4. Växjö 37p
5. LHC 35p
6. FBK 32
7 Timrå 17p

Vilken poäng har krävts för slutspel resp ingenmansland senaste åren:
2010/2011 Slutspel = 75 Ingenmansland = 72
2009/2010 Slutspel = 75 Ingenmansland = 64
2008/2009 Slutspel = 73 Ingenmansland = 68
2007/2008 Slutspel = 70 Ingenmansland = 66
2006/2007 Slutspel = 77 Ingenmansland = 74
Snitt Slutspel = 74 Ingenmansland = 68,8

Kommentar: DIF har mycket i egna händer då man möter bottenkonkurrenterna. Man har varit duktig på att plocka poäng av dessa tidigare utan att spelet har sett bra ut.
Född till sportchef.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Inte ett ord på hemsidan angående det som hände på derbyt.

Det är så jävla illa! Vakna DIFhockey!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

FredrikH skrev:Inte ett ord på hemsidan angående det som hände på derbyt.

Tyvärr ÄR hemsidan eftersatt när det gäller färska nyheter. Vi har påtalat detta och de senaste två veckorna har det i alla fall kommit några skaderapporter. Inte tillräckligt naturligtvis men så här funkar DIF Hockey och hemsidan (nu). Ingen matnyttig info alls, eller ytterst lite - ytterst sällan. Att de ska gå ut och be om ursäkt kan du glömma.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:
FredrikH skrev:Inte ett ord på hemsidan angående det som hände på derbyt.

Tyvärr ÄR hemsidan eftersatt när det gäller färska nyheter. Vi har påtalat detta och de senaste två veckorna har det i alla fall kommit några skaderapporter. Inte tillräckligt naturligtvis men så här funkar DIF Hockey och hemsidan (nu). Ingen matnyttig info alls, eller ytterst lite - ytterst sällan. Att de ska gå ut och be om ursäkt kan du glömma.
Finns det inget intresse bland dom som sköter hemsidan och sådana nyheter? Brinner dom inte för DIF hockey? Är detta endast ett tidskrävande jobb som dom skiter i? I sådana fall, är det inte dags att byta ut dom? Det är här ohållbart och jag förstår inte ens varför vi har en hemsida just nu (bortsett från detta forum, självfallet)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Sedan derbyförlusten har man inte hört en enda ledare inom DIF Hockey uttala sig om NÅGONTING.

Är det så här det ska vara?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
a-h

Inlägg av a-h »

Sudden skrev:Sedan derbyförlusten har man inte hört en enda ledare inom DIF Hockey uttala sig om NÅGONTING.

Absolut inte. Vet inte vad DIF hockey håller på med. De tar inga ställningstaganden i supporterfrågan, tränarna säger knappt något och inte spelarna för den delen heller. Här har DIF hockey mycket att lära av DIF fotboll.

Känns som att styrelsen, tränarna och spelarna har en del att förklara på onsdag.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Sudden skrev:Sedan derbyförlusten har man inte hört en enda ledare inom DIF Hockey uttala sig om NÅGONTING.

Blanda inte in fotbollen, vem bryr sig om fotboll?
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

jokohanho skrev:

Blanda inte in fotbollen, vem bryr sig om fotboll?
Jag, och några till här inne tror jag.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Skriv svar