Tror baske mig det hade varit bättre att köra utan några spelare18DIF91 skrev:Ibland är jag faktiskt glad att det inte är forumet som bestämmer vilka som spelar i laget, för då hade vi bannemig snart inte haft några spelare alls kvar.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Framför allt hade vi inte haft Wesslau.....18DIF91 skrev:Ibland är jag faktiskt glad att det inte är forumet som bestämmer vilka som spelar i laget, för då hade vi bannemig snart inte haft några spelare alls kvar.
Expert.
http://eliteprospects.com/player.php?player=9229
Såg att Jakub Sindel är tillgängllig. Kommer ihåg att han var ett superlöfte samtidigt när Ovechkin och Malkin kom fram han gjorde en hyfsad säsong förra året i Finland. Kanke vore nått att testa i brist på annat.
Såg att Jakub Sindel är tillgängllig. Kommer ihåg att han var ett superlöfte samtidigt när Ovechkin och Malkin kom fram han gjorde en hyfsad säsong förra året i Finland. Kanke vore nått att testa i brist på annat.
http://eliteprospects.com/player.php?player=9229
http://eliteprospects.com/player.php?player=10191
Jeff Hamilton finns med.
http://eliteprospects.com/player.php?player=10191
Jeff Hamilton finns med.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har alltid haft känslan av att Josef är en egotrippad glidare med noll självinsikt och arrogant attityd som sprider dålig stämning i laget. En av anledningarna till att killen representerat 18 klubbar. För detta har jag inga belägg alls, men om uppgifterna stämmer så stärker det definitivt min föraning.
Kan man låta snubben gå och lösa Timmy från Tyskland säsongen ut (enbart) så ser jag det bara positivt. I Timmy finns en jämnhet och trygghet, även om han kanske gått ned sig (koll någon?)
Offensivt bidrar ju inte Josef heller så det blir ingen förlust om det visar sig att Timmy inte producerar.
Kan man låta snubben gå och lösa Timmy från Tyskland säsongen ut (enbart) så ser jag det bara positivt. I Timmy finns en jämnhet och trygghet, även om han kanske gått ned sig (koll någon?)
Offensivt bidrar ju inte Josef heller så det blir ingen förlust om det visar sig att Timmy inte producerar.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Jag håller med dig om hans attityd, också haft den uppfattningen sen dag ett. Dock ger han ett riktigt proffsigt intryck i intervjuer och dylikt.
Sen gillar jag personligen hans spelstil; han är stor, stark och rätt ful. Sådana backar växer inte på träd. Problemet är bara att han som vi alla vet är alldeles åt helvete för ojämn.
Aja, nu bara måste vi ha in en ny back. Drömmen vore att försöka köpa loss Fernholm från finska ligan.
Sen gillar jag personligen hans spelstil; han är stor, stark och rätt ful. Sådana backar växer inte på träd. Problemet är bara att han som vi alla vet är alldeles åt helvete för ojämn.
Aja, nu bara måste vi ha in en ny back. Drömmen vore att försöka köpa loss Fernholm från finska ligan.
-daniel- skrev:Jag håller med dig om hans attityd, också haft den uppfattningen sen dag ett. Dock ger han ett riktigt proffsigt intryck i intervjuer och dylikt.
En tuff back i mina ögon törs åka först fram till sargen, inte komma som två o checka klubban i ryggen!
Fälth uppges lämna luleå redan nu. Kompispassen till en kaffe-bk-spelare indikerar enligt expterpanelen i ABs kommentars-fält att han kritat på för fbk. Nån som hört något?
Edit: Nä. han lämnar inte NU. Efter kontraktstiden. Jag läste inte igenom innan jag reagerade.
Edit: Nä. han lämnar inte NU. Efter kontraktstiden. Jag läste inte igenom innan jag reagerade.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Nej, artikeln säger att han lämnar när hans kontrakt går ut.Magnutz skrev:Fälth uppges lämna luleå redan nu. Kompispassen till en kaffe-bk-spelare indikerar enligt expterpanelen i ABs kommentars-fält att han kritat på för fbk. Nån som hört något?
Expert.
ah. ska kanske läsa lite mer noggrant då.SirDIFalot skrev:Nej, artikeln säger att han lämnar när hans kontrakt går ut.Magnutz skrev:Fälth uppges lämna luleå redan nu. Kompispassen till en kaffe-bk-spelare indikerar enligt expterpanelen i ABs kommentars-fält att han kritat på för fbk. Nån som hört något?

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vad i helvete håller Järlefeldt på med?
Modo och Linköping plockar in spelare efter spelare för att kämpa sig till slutspel.
Vi tappar vår mest tongivande back (DT) på obestämd tid och en av våra högst betalda backar bryter kontraktet.
"– Vi jobbar på att få in spelare som kan tillföra laget något under slutet av serien, men till rätt premisser. Dessutom kommer vi att kalla hem Kim Lennhammer från Almtuna som ersättare till Josef, då är vi sju backar. Vi får dock räkna med att klara oss på dessa sju backar i de sista fyra matcherna innan uppehållet eftersom Daniel Tjärnqvist beräknas vara tillbaka först efter uppehållet, säger Janne Järlefelt".
Hans svar är alltså att vi eventuellt kommer att få in en ny back i laget?
Han sköter inte sitt jobb och bör avgå omgående. Inte ens Håkan Juholt kan göra det sämre.
Modo och Linköping plockar in spelare efter spelare för att kämpa sig till slutspel.
Vi tappar vår mest tongivande back (DT) på obestämd tid och en av våra högst betalda backar bryter kontraktet.
"– Vi jobbar på att få in spelare som kan tillföra laget något under slutet av serien, men till rätt premisser. Dessutom kommer vi att kalla hem Kim Lennhammer från Almtuna som ersättare till Josef, då är vi sju backar. Vi får dock räkna med att klara oss på dessa sju backar i de sista fyra matcherna innan uppehållet eftersom Daniel Tjärnqvist beräknas vara tillbaka först efter uppehållet, säger Janne Järlefelt".
Han sköter inte sitt jobb och bör avgå omgående. Inte ens Håkan Juholt kan göra det sämre.
Att Järlan inte har kompetens nog att värva in toppspelare under säsong, det vet vi om.Highwind skrev:Vad i helvete håller Järlefeldt på med?
Synd bara att det ska krävas att spelare missköter sig socialt för att de ska få gå. Jag skulle gärna se en liknande lösning för Mattias Carlsson också, men han är säkert en jävligt trevlig kille att dricka eftermiddagskaffet med, och då anser inte Järlan att man kan göra sig av med honom.
Vi möter alltså ett nytänt FBK borta imorgon och ställer upp med följande backbesättning:
Holmqvist-Claesson
Printz-Klubertanz
Gustafsson-Holm/Lennhammer
Gamla, fina Djurgår'n är mycket, mycket illa ute mina damer och herrar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
På kort sikt känns det minst sagt "sådär", men i det långa loppet tror jag faktiskt att det här beslutet med Boumedienne kommer gynna oss. Känns dock som en riktig jävla öken om vi inte lyckas landa någon ny back....men skall jag vara ärlig så tror jag vi har någon på gång.
- Jim Morrison
Fälth vore drömmen. Man hoppas ju på dina tankegångar att Luleå kanske väljer att släppa honom redan nu för att ha råd med typ Omark eller någon.-daniel- skrev:På kort sikt känns det minst sagt "sådär", men i det långa loppet tror jag faktiskt att det här beslutet med Boumedienne kommer gynna oss. Känns dock som en riktig jävla öken om vi inte lyckas landa någon ny back....men skall jag vara ärlig så tror jag vi har någon på gång.
Men extremt osannolikt. En dröm som sagt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Fick en känsla (notera långskott) att DIF kommer signa Aleksis Ahlqvist (målvakt) från TPS. Han var väl utlånad till TIK typ förra säsongen ett tag.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7492
Han lämnar nämligen TPS vad det verkar.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7492
Han lämnar nämligen TPS vad det verkar.