DIF-säk
Re: DIF-säk
Det skär i hjärtat att ingen i DIFs ledning har stake nog att försvara oss supportrar offentligt. Även om vi vet att Ednertz är på vår sida, skulle det vara stort om han försvarade oss i media också. Stort hyll till Gozzi, en man som vågar stå för det han tycker.
Losing all hope was freedom.
AMMC skrev: Du äcklar mig verkligen. Over and out.
Tack. Man kan inte få ett tydligare kvitto på att du faktiskt anser att det jag skriver är rätt och saknar ord att svara upp mot dessa. Älskar internetforum.
Du har inte ett jävla rätt din pajas!gurra skrev:AMMC skrev: Du äcklar mig verkligen. Over and out.
Tack. Man kan inte få ett tydligare kvitto på att du faktiskt anser att det jag skriver är rätt och saknar ord att svara upp mot dessa. Älskar internetforum.
Men argumentera istället då för varför ni anser att det är rätt att bråka med polisen. Skirver man pajas till folk så har man inte så mycket att komma med. Argumentera istället.Caveman skrev: Du har inte ett jävla rätt din pajas!
Nu räcker det. Vill ni ha tråden öppen tar ni ett steg ner och andas lite.
Kanske börjar bli läge att visa DIFs styrelse att man inte bara kan räkna med att klacken dyker upp oavsett vilken behandling den får kombinerat med en styrelese som med sin tystnad tydligt visar att de inte har några problem med det som sker.
Med tanke på att laget dessutom spelar som en hoper äldre damer gör ju inte humöret bättre.
Det bästa vore kanske om man gjorde en gemensam insats med råttorna och såg till att samtliga fans bojkottade det sista derbyt?
Då kanske vissa i alla fall skulle börja vakna till och inse allvaret?
OM sedan alla fans dök upp utanför arenan för att protestera mot polisen skulle de ju dessutom tvingas stå för den bevakningskostnaden själva...
Med tanke på att laget dessutom spelar som en hoper äldre damer gör ju inte humöret bättre.
Det bästa vore kanske om man gjorde en gemensam insats med råttorna och såg till att samtliga fans bojkottade det sista derbyt?
OM sedan alla fans dök upp utanför arenan för att protestera mot polisen skulle de ju dessutom tvingas stå för den bevakningskostnaden själva...
Hur menar du när du säger att syftet med att lämna läktaren var för att provocera?gurra skrev:Jag tycker man ska visa att vi inte behöver poliser på plats genom att sköta sig. Det gjorde man tyvärr inte igår. När jag såg att klackarna lämnade kortsidorna så tänkte jag "Shit vilket bra protest", gå därifrån och låt poliserna stå där som fån och kosta pengar till ingen nytta samtidigt som man visar hur mycket stämning som försvinner när klackarna är borta. Sjukt bra! Men det var ej syftet fattade jag sen, syftet var att provocera vilket kommer leda till att polisen vill ställa flera poliser där eftersom några snorungar bråkade med dem.
Det är väl bara att läsa igenom trådarna efter matchen igår, där finner du dina argument. VArför måste man argumentera med någon som bara vill argumentera trots att det finns hur många vittnen som helst till polisens övertramp... Du är ingen..gurra skrev:Men argumentera istället då för varför ni anser att det är rätt att bråka med polisen. Skirver man pajas till folk så har man inte så mycket att komma med. Argumentera istället.Caveman skrev: Du har inte ett jävla rätt din pajas!
Kall-El skrev:Kanske börjar bli läge att visa DIFs styrelse att man inte bara kan räkna med att klacken dyker upp oavsett vilken behandling den får kombinerat med en styrelese som med sin tystnad tydligt visar att de inte har några problem med det som sker.
Så är det, vi och DIF Hockey måste stå på samma sida i denna fråga, men DIF verkar inte stå bakom sina supportrar längre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Trodde verkligen DIFhockey skulle skriva något på hemsidan men deras tystnad talar.
Jag har aldrig varit och kommer inte bli personen som går till en fest jag inte är inbjuden till och inte önskad till och kommer aldrig börja.
Vi ses på Stadshagen, där är man välkommen och önskad.
Jag har aldrig varit och kommer inte bli personen som går till en fest jag inte är inbjuden till och inte önskad till och kommer aldrig börja.
Vi ses på Stadshagen, där är man välkommen och önskad.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Äh läs tillbaka i denna tråden istället några inlägg som jag skrivit så ser du snabbt att jag inte försvarar polisen. Det är inte det jag pratar om. Jag pratar om bästa sätter att bli av med dem och jag påstår att taktiken som används nu inte är den bästa.Caveman skrev:
Det är väl bara att läsa igenom trådarna efter matchen igår, där finner du dina argument. VArför måste man argumentera med någon som bara vill argumentera trots att det finns hur många vittnen som helst till polisens övertramp... Du är ingen..
Vilken taktik ska man använda då? Den taktik som publiken använder nu fungerade på fotbollen, det finns inte på kartan att polisen skulle få för sig att polisen skulle ställa upp sig på led på kortsidorna på Råsunda. Sist de gick in gick det såhär:gurra skrev:Äh läs tillbaka i denna tråden istället några inlägg som jag skrivit så ser du snabbt att jag inte försvarar polisen. Det är inte det jag pratar om. Jag pratar om bästa sätter att bli av med dem och jag påstår att taktiken som används nu inte är den bästa.Caveman skrev:
Det är väl bara att läsa igenom trådarna efter matchen igår, där finner du dina argument. VArför måste man argumentera med någon som bara vill argumentera trots att det finns hur många vittnen som helst till polisens övertramp... Du är ingen..
Det fanns ingen anledning för polisen att gå in på läktaren, och som den twittrande journalisten vittnade om så var i alla fall väktarna ute efter att slåss. Man önskar att Uppdrag Granskning skulle kunna göra ett reportarge.
Jag tycker som jag skrev ovan att om man tar det lugnt och sköta sig så kommer poliserna att se ut som fån när de står och kostar samhället pengar. Om supportrar sköter sig och poliser står och kostar kanske en miljon kronor så kommer journalister och andra att undra varför de slösar med skattepengar. Då kommer inte polisen kunna hävda att de är där av säkerhetsskäl som de påstår att de är nu.PutteDIF skrev: Vilken taktik ska man använda då? Den taktik som publiken använder nu fungerade på fotbollen, det finns inte på kartan att polisen skulle få för sig att polisen skulle ställa upp sig på led på kortsidorna på Råsunda. Sist de gick in gick det såhär:
Håller med. Att det står massa poliser i klacken skapar enbart spänningar mellan supportrar och polisen själva och det bidrar inte till något positivt överhuvudtaget. Däremot så har de i dagsläget argument för varför de står där i o m att det varit stökigt på läktarna tidigare.PutteDIF skrev: Det fanns ingen anledning för polisen att gå in på läktaren, och som den twittrande journalisten vittnade om så var i alla fall väktarna ute efter att slåss. Man önskar att Uppdrag Granskning skulle kunna göra ett reportarge.
Till nästa derby kommer de hänvisa till gårdagens bråk som anledning att de står där. Det är något som är säkert.
Gurra - Du har ignorerat min fråga och jag är nyfiken så frågar igen.
Hur menar du när du säger att syftet med att lämna läktaren var för att provocera?
Hur menar du när du säger att syftet med att lämna läktaren var för att provocera?
Oj sorry såg ej att du hade gjort ett inlägg.FredrikH skrev:Gurra - Du har ignorerat min fråga och jag är nyfiken så frågar igen.
Jag förstod det som att syftet var att man skulle försvåra arbetet för polisen genom att gå ut i gångarna och sprida ut sig.