Tommy Engström, Mats Jonsson & Mats Larsson + någon till som jag inte vet vem det är.-daniel- skrev:Berätta mer, vilka var där?Daniel942 skrev:DIF Hockeys ledning stod i klacken hela matchen.-daniel- skrev:Kan inte bekräfta uppgifterna men jag hörde att "folk från Djurgårdens ledning" (antar Janne Ednertz) hade stått och varit helt bestört över polisens agerande. Vet inte alls om det stämmer men det var någon som påstod det i pausen mellan 2:a och 3:e.
DIF-säk
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF-säk
DIF!
- -daniel-
Var det någon som pratade med dem och fick höra deras syn på det hela?Daniel942 skrev:Tommy Engström, Mats Jonsson & Mats Larsson + någon till som jag inte vet vem det är.-daniel- skrev:Berätta mer, vilka var där?Daniel942 skrev:DIF Hockeys ledning stod i klacken hela matchen.-daniel- skrev:Kan inte bekräfta uppgifterna men jag hörde att "folk från Djurgårdens ledning" (antar Janne Ednertz) hade stått och varit helt bestört över polisens agerande. Vet inte alls om det stämmer men det var någon som påstod det i pausen mellan 2:a och 3:e.
Alltså tycker vi ska skilja på äpplen och päron nu.
Det som hände idag var väl polisen och inte DIF-SÄK?
Och då ska väl i ärlighetens namn inte DIF-Säk få skit?
- Daniel942
Inte vad jag tänkte på, var så inne i allt som skedde samt matchen.-daniel- skrev:Var det någon som pratade med dem och fick höra deras syn på det hela?Daniel942 skrev:Tommy Engström, Mats Jonsson & Mats Larsson + någon till som jag inte vet vem det är.-daniel- skrev:Berätta mer, vilka var där?Daniel942 skrev:DIF Hockeys ledning stod i klacken hela matchen.-daniel- skrev:Kan inte bekräfta uppgifterna men jag hörde att "folk från Djurgårdens ledning" (antar Janne Ednertz) hade stått och varit helt bestört över polisens agerande. Vet inte alls om det stämmer men det var någon som påstod det i pausen mellan 2:a och 3:e.
DIF!
- -daniel-
Reflekterade över samma sak, en befogad fråga.Gneblon skrev:Alltså tycker vi ska skilja på äpplen och päron nu.
- SirDIFalot
Skönt att se att vissa medier kör på rätt rubriker. Även fast vissa andra inte hakat på..

Expert.
När vi gick ut från läktaren första gången ställde jag med bredvid Ednertz och en gubbe som också hade ett vip-band runt halsen, någon som jag inte kände igen. Iaf. den här gubben säger "Det är bara bra att folk drar, då slipper vi idioterna som bråkar" varpå Janne kollar på honom och svarar "Det är ju polisen som slåss" sen går han ner för den vänstra trappan och där tappade jag honom ur sikte.-daniel- skrev:Var det någon som pratade med dem och fick höra deras syn på det hela?Daniel942 skrev:Tommy Engström, Mats Jonsson & Mats Larsson + någon till som jag inte vet vem det är.-daniel- skrev:Berätta mer, vilka var där?Daniel942 skrev:DIF Hockeys ledning stod i klacken hela matchen.-daniel- skrev:Kan inte bekräfta uppgifterna men jag hörde att "folk från Djurgårdens ledning" (antar Janne Ednertz) hade stått och varit helt bestört över polisens agerande. Vet inte alls om det stämmer men det var någon som påstod det i pausen mellan 2:a och 3:e.
Senast redigerad av ozzle den 2012-01-26 23:52:42, redigerad totalt 1 gånger.
Allsvenskan blir det vi gör den till.
- Daniel942
Och han försvinner efter denna säsong.. Kommer gå superbra detta.Mäklaren skrev:Janne Ednertz står upp för DIF!
DIF!
- SirDIFalot
Och då har vi inte ens börjat prata om husrannsakan som gjorts hos vissa supportrar före match. Samt de som tvingats ta drogtester...
Expert.
Kan man begära att samtliga poliser som tjänstgör på denna typ av arrangemang skall genomgå psyktester samt obligatoriska tester för anabolintag?
Skulle inte bli ett dugg förvånad om runt 20% av dessa individer smaskat i sig en eller annan ryssfemma som de uppträder.
Det värsta av allt är ju att det bara är en tidsfråga innan det kommer tvärsmälla mellan fans och polis och tyvärr har ju inte DIF hockey gjort det allra minsta för att lugna stämningen genom att offentlig gå ut och ge fansen sitt stöd och fördöma polisens agerande. Tystnaden är ibland väldigt talande och jag kan bara tolka det som att DIF hockey inte vill ha kvar någon klack alls.
Mitt förslag är en totalbojkott av klacksektionen i 3-4 hemmamatcher på raken så får vi se hur fin stämning det blir.
Skulle inte bli ett dugg förvånad om runt 20% av dessa individer smaskat i sig en eller annan ryssfemma som de uppträder.
Det värsta av allt är ju att det bara är en tidsfråga innan det kommer tvärsmälla mellan fans och polis och tyvärr har ju inte DIF hockey gjort det allra minsta för att lugna stämningen genom att offentlig gå ut och ge fansen sitt stöd och fördöma polisens agerande. Tystnaden är ibland väldigt talande och jag kan bara tolka det som att DIF hockey inte vill ha kvar någon klack alls.
Mitt förslag är en totalbojkott av klacksektionen i 3-4 hemmamatcher på raken så får vi se hur fin stämning det blir.
- -daniel-
Pratade förresten med en OV just när polisen gick in och ifrågasatte deras (polisens) agerande. Svaret var verkligen ett stort "ehhh".
"Polisen går in för att de vill garantera att det är tryggt på läktarna. Alla som vill se på hockey i lugn & ro skall kunna göra det".
Jaha, det verkar ju klyftigt. Jag försökte påtala att det inte hade varit en tillstymmelse till bråk innan men det spelade minsann ingen som helst roll.
"Polisen går in för att de vill garantera att det är tryggt på läktarna. Alla som vill se på hockey i lugn & ro skall kunna göra det".
Jaha, det verkar ju klyftigt. Jag försökte påtala att det inte hade varit en tillstymmelse till bråk innan men det spelade minsann ingen som helst roll.

Rekommenderar läsning från denna twitter från matchen:
https://twitter.com/#!/Jarelind
Inte bara kasta skit på 'grabbarna'.
Jarelind @Jarelind
Står just nu i Globen och lyssnar på polisers interna prat. Skrämmande.
Jarelind @Jarelind
@blisk Det är extremt grabbig jargong och internt hetsande. De är laddade.
Jarelind @Jarelind
Nästa tweet är nr 10.000, tänker inte ägna den åt testosteroniserade män som inte låter mig gå på toa. Börjar bli akut snart. Sluta bråka.
Jarelind @Jarelind
Globen har blivit en mellanstadieskola. Man får bara gå på toa en i taget och måste fråga om lov först. Snart är det 10-rast.
Jarelind @Jarelind
Konverserat en representant för ordningsmakten. Det de gjorde före match var att "garantera säkerheten för vanligt folk". Okej. Låter bra.
Jarelind @Jarelind
"Jag åkte på en sån jävla tjuvsmäll, jag ska fan nita den jäveln om jag ser han igen". Rutig keps eller gul reflexväst? Spelar det nån roll?
Jarelind @Jarelind
Och där knackade narkotikapolisen Fredrik mig på axeln o undrade vad jag tagit för något o när. Trevlig kille. Tyckte jag skulle hänga med.
Jarelind @Jarelind
Jag hängde inte med. Nån jävla måtta får det vara. Fattar att "vanligt folk" (jösses) slutar gå på idrott.
Jadu, journalist Jarelind verkar haft en trevlig kväll. Fotbollskommentator som han är kanske han tänker efter en extra gång när det blir bråk på läktarna nästa gång. Och inte automatiskt väljer att peka på supportrarna.
https://twitter.com/#!/Jarelind
Inte bara kasta skit på 'grabbarna'.
Jarelind @Jarelind
Står just nu i Globen och lyssnar på polisers interna prat. Skrämmande.
Jarelind @Jarelind
@blisk Det är extremt grabbig jargong och internt hetsande. De är laddade.
Jarelind @Jarelind
Nästa tweet är nr 10.000, tänker inte ägna den åt testosteroniserade män som inte låter mig gå på toa. Börjar bli akut snart. Sluta bråka.
Jarelind @Jarelind
Globen har blivit en mellanstadieskola. Man får bara gå på toa en i taget och måste fråga om lov först. Snart är det 10-rast.
Jarelind @Jarelind
Konverserat en representant för ordningsmakten. Det de gjorde före match var att "garantera säkerheten för vanligt folk". Okej. Låter bra.
Jarelind @Jarelind
"Jag åkte på en sån jävla tjuvsmäll, jag ska fan nita den jäveln om jag ser han igen". Rutig keps eller gul reflexväst? Spelar det nån roll?
Jarelind @Jarelind
Och där knackade narkotikapolisen Fredrik mig på axeln o undrade vad jag tagit för något o när. Trevlig kille. Tyckte jag skulle hänga med.
Jarelind @Jarelind
Jag hängde inte med. Nån jävla måtta får det vara. Fattar att "vanligt folk" (jösses) slutar gå på idrott.
Jadu, journalist Jarelind verkar haft en trevlig kväll. Fotbollskommentator som han är kanske han tänker efter en extra gång när det blir bråk på läktarna nästa gång. Och inte automatiskt väljer att peka på supportrarna.
- SirDIFalot
Går de inte in med folk i klackarna och visar att "vi behövs" kan Abbe förmodligen inte fakturera sig själv i DIF-säk för alla poliser i fortsättningen?-daniel- skrev:Pratade förresten med en OV just när polisen gick in och ifrågasatte deras (polisens) agerande. Svaret var verkligen ett stort "ehhh".
Expert.
-
Nu är ju inte jag i klacken men jag tyckte fan det såg ut som det stod ca 30 poliser el ov i trappen innan folk ens börjat ta plats på kortsidan, vad är tanken med det? någon som kan förklara?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"