Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

diffarn1 skrev:Challe tycker tydligen inte heller att många i DIF presterar just nu. Grymt skönt svar om han inte bara missuppfattade frågan! :D

Leffe:
Vilken utespelare tycker du har varit bästa hitills idagens DIF?

Charles Berglund:
Wesslau
:lol:

Klockrent! Kung Challe!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av DIF_Soldier »

Grymt störande att folk inte ens kan ta sig tid att stava rätt när de adresserar en legend. Jävla drägg.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag är så uppgiven att jag vet inte vad jag ska skriva... Hade det inte varit för Wesslau hade vi varit kvalserieklara.

Det är bara hoppas att han är tillräckligt stark för att orka resterande omgångar, vinn tillräckligt många poäng åt oss för att vi ska undvika kvalserien. Det är inte fair att han ska behöva ha allt ansvar på sina axlar men så är det..

Nilson-Otto-Ölve funkar väl okej. De spelar på toppen av sin förmåga just nu. Gör ett par poäng här och där. Tim-Fimpen-Kempe fungerar ju OK också. Men sedan har vi en drös yngre spelare som inte tagit ett endaste kliv i utveckling tack vare en usel head coach som förmodligen inte jobbar ett smack med individuell utveckling. Samt kategorin "överbetald medelmåtta" ja.. Almtorp, Carlsson, Tjärnqvist.

En sak är säker. Jag vill inte se BomBom, Honken, Kyle eller Claesson i en kvalserie... Det verkar inte kunna hantera pressen nu. Vråltaggade lag från Allsvenskan skulle förmodligen köra över dom just nu.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vårt största problem är SOM VANLIGT vår backbesättning...vi är så fruktansvärt värdelösa i egen zon att det är skrämmande. Om ingen värvning sker innan transferfönstret stänger är jag till 95% övertygad om att vi är ett kvalserielag inom kort.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Vårt största problem är SOM VANLIGT vår backbesättning...vi är så fruktansvärt värdelösa i egen zon att det är skrämmande. Om ingen värvning sker innan transferfönstret stänger är jag till 95% övertygad om att vi är ett kvalserielag inom kort.
Nu skiter jag om det är en oscoutad panikvärvning. In med någonting bara! Det är för sent för scouting.

Gå all in på en back med goda meriter och suger han så bänka honom bara. Sätter i alla fall press på nuvarande backar och då har man i alla fall FÖRSÖKT. En forward och en back tack. Pronto!

En back up-målvakt är det för sent för. Wesslau MÅSTE stå alla kvarvarande matcher för att vi ska ha en chans. Det är helt enkelt för sent för att ta in någon så att Wesslau kan vila så han håller sig fräsch.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Aldrig varit så här uppgiven på 25 år. Det här kommer jag minnas som den bottenlöst sämsta säsongen någonsin. Det blir någon form av måttstock i framtiden. Något man kan hänvisa till och säga att 2011/2012 - då jävlar var det inte roligt!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag håller med om en back, en chansning föredrar jag framför passivitet nu. Måste bara ske något...

Fast en backupmålvakt kan vara trevligt att ha ifall Wesslau går sönder. Har inte tänkt mig att han skall vila en endaste sekund, men om Gustaf drar på sig en jobbigare förkylning, eller åker på någon skada så är det så tvärkört som det kan bli. Men prio måste fortfarande vara en back.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag håller med om en back, en chansning föredrar jag framför passivitet nu. Måste bara ske något...

Fast en backupmålvakt kan vara trevligt att ha ifall Wesslau går sönder. Har inte tänkt mig att han skall vila en endaste sekund, men om Gustaf drar på sig en jobbigare förkylning, eller åker på någon skada så är det så tvärkört som det kan bli. Men prio måste fortfarande vara en back.
Sant. Samt om det går att få in någon forwardschansning skadar väl inte det. Men risken är väl att det blir Cehlin, Åberg eller Brodin som petas. Och INTE de som ska petas. Så spelar väl ingen roll.

Return of Marty Turco? ;) Han är ledig. och HASEK!
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hugg på vad som helst. Helt ärligt alltså...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vad gillar vi Järlans lönepost då. Trots tidernas sämsta säsong har han inte lyft ett_enda_jävla_finger! Varför betalar vi honom ens pengar?!?!?! Börjar nästan kännas sämre än Tjärna Jrs 345633643534534534543kr i månaden.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Brutalt dåligt och tyvärr blir det bara sämre och sämre.

Enda ljuspunkten som jag ser det är Erik Gustafsson. Tycker att han spelar mer och mer moget för varje match som går. Märks inte minst på istiden att han paserat både Holm och Claesson i hierarkin.

Från katastrof till den bästa backen just nu ! bra där.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Harold Camping skrev:Brutalt dåligt och tyvärr blir det bara sämre och sämre.

Enda ljuspunkten som jag ser det är Erik Gustafsson. Tycker att han spelar mer och mer moget för varje match som går. Märks inte minst på istiden att han paserat både Holm och Claesson i hierarkin.

Förtroende kallas det. Han får typ 22-23 min per match nu och levererar därför.

Skulle Åberg, Cehlin, Brodin etc få den istiden som MT, Almtorp och Carlsson har haft under 40 omgångar skulle det nog knappast hämma deras utveckling....
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:

Skulle Åberg, Cehlin, Brodin etc få istid som MT, Almtorp och Carlsson har skulle det nog knappast hämma deras utveckling....
Man kan inte enbart skylla på dåligt med speltid. Cehlin och Brodin förtjänar verkligen inte mer än de får
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:

Skulle Åberg, Cehlin, Brodin etc få istid som MT, Almtorp och Carlsson har skulle det nog knappast hämma deras utveckling....
Man kan inte enbart skylla på dåligt med speltid. Cehlin och Brodin förtjänar verkligen inte mer än de får
Förtjänar enormt mycket mer speltid än Carlsson och M.Tjärnqvist i varje fall...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:

Givetvis är det så. Men hos dessa finns utvecklingspotential. Och hade dessa killar fått den istiden som vissa andra fått, som inte förtjänat det heller så hade vi haft spelare längre fram i utvecklingen idag.
Expert.
Skriv svar