Storsatsning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Isaksson

Storsatsning

Inlägg av Isaksson »

Kan vi inte göra en storsatsning med extra priser och grejjer i globen mot nått lag så det blir ett jävla tryck?
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3834

Storsatsning: 4/1 torsdag, Skellefteå AIK (h) Hovet
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Lite udda lag att göra en storsatsning mot måste sägas. Men det kanske är så att Skellefteås fans planerar en resa?
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Hovet skrev:Lite udda lag att göra en storsatsning mot måste sägas. Men det kanske är så att Skellefteås fans planerar en resa?

Som det verkar på JK.se är det namnet (AIK) som gör att det blir dom och datum?
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Ja, det var ju motiverat.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Fy fan va dåligt, varför i helvete storsatsar vi alltid när matchen spelas på hovet :? :x .
Mycket roligare om man skulle ta en Globenmatch och försöka fixa så att det blir fullsatt, och man gör väl en dubbel vinst på biljettintäkterna också.......
Djurgår'n Hockey<3

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Pepp91 skrev:Fy fan va dåligt, varför i helvete storsatsar vi alltid när matchen spelas på hovet :? :x .
Mycket roligare om man skulle ta en Globenmatch och försöka fixa så att det blir fullsatt, och man gör väl en dubbel vinst på biljettintäkterna också.......
Ja, varför inte nästa hemma match mot VF? :D
In magical hands I trust.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Storsatsningeng mot Skellefteå är ju avslutningen på 25-årsjubileumet som startade mot FBK den 5/1. Tycker att det är en bra avslutning, JK satsar ju på 1/3 kort matcherna, dock inga storsatsningar men dom är ju ändå utpekade, vilket kan ge en större klack än vanligt.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Förhoppningsvis gör det just det. Jag tror på att 1/3-kortet kan skapa ett lite större tryck på dessa matcher vilket drar folk.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Tanken är väl att de flesta matcherna ska spelas antingen på Hovet eller på en helgdag. De förutsättningarna brukar ju, även utan satsningar och dyl, dra lite mer folk. Den perfekta kombinationen av helgmatch/Hovet blev ju ganska lyckad när vi krossade Timrå på isen och på läktaren.

Personligen tycker jag inte det ska spela nån roll vilket lag vi möter, vi ska ha fest på läktaren oavsett.
För mig finns det idag inga lag i ES som plockar fram några starkare känslor, därför struntar jag i om det är Malmö eller Skellefteå som står för motståndet, det är ändå DIF som ska sjungas fram till en skön 3 poängare!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag har redan tagit upp detta i en tidigare tråd, om hur otroligt jävla uselt det är att vi storsatsar mot saik.

Men jag fick förklarat för mig att det är för att man kan dricka mer öl inför saikmatchen och för att de på något sätt ska förknippas med solna aik. Det är dock ett mysterium för mig...

Vad valde man bort för denna SUPermatch? Jo ett hett möte med sillarna från götet, VF!

Men så länge spriten bestämmer och jk styrs av "hardcorefans" (se bilderna i tråden hardcore) så blir pannkaka.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Måste säga att jag som "utomstående DIF supporters om inte bor i stockholm o får skit för de" skulle hellre se en satsning mot VF. Tänkte komma upp till stockholm den helgen nämligen, slutet av lovet och en jävla massa pengar (eller de få ören som blev kvar från nyårsfesten).
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Boråsaren skrev:Måste säga att jag som "utomstående DIF supporters om inte bor i stockholm o får skit för de" skulle hellre se en satsning mot VF. Tänkte komma upp till stockholm den helgen nämligen, slutet av lovet och en jävla massa pengar (eller de få ören som blev kvar från nyårsfesten).
Men då kan man inte dricka lika mycket öl... Sen spelar det andra laget i svart och gult. :lol:

Tragiskt, jag vet...
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Jojje skrev:
Boråsaren skrev:Måste säga att jag som "utomstående DIF supporters om inte bor i stockholm o får skit för de" skulle hellre se en satsning mot VF. Tänkte komma upp till stockholm den helgen nämligen, slutet av lovet och en jävla massa pengar (eller de få ören som blev kvar från nyårsfesten).
Men då kan man inte dricka lika mycket öl... Sen spelar det andra laget i svart och gult. :lol:

Tragiskt, jag vet...
Borde väl gå att dricka mer öl en lördag?
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Se ironin Frasse ;)
Saknar Kung Wikegård!
Skriv svar