Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 26/1 2012 Derby 4/

Inlägg av Jockmaniac »

AMMC skrev:
Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:Jag hoppas egentligen det är så lite folk som möjligt där för att skicka ett så tydligt besked till DIF hockey som möjligt. Så snabbt som möjligt. Så kanske väckarklockan går någon gång och vi kan lösa den här dispyten snabbt..

Lär ju vara en del säsongare som inte längre går, kan nämna ett tiotal som jag känner i alla fall.
Fast har ju inte märkts särskilt tydligt på hemmamatcherna den senaste tiden...
Nej det är ju grymt bra drag på klacken sägs det, mullrar hela vägen till Nyköping.
Jo faktum är ju att det är avdelning kräsen vi hamnat i. Hade vi under de sisa åren i Globen sett in i spåkulan och sett draget vi haft de senaste matcherna så hade till och med du kommit i brallan.

Sen håller jag med om att det kan bli bättre, mycket bättre, men att säga att vi har ett dåligt hemmastöd är inget annat än skitsnack..
100% DJURGÅRDSJ***L
a-h
Säsongskort: Ja

Inlägg av a-h »

Aktiva från grupperingarna kommer gå dock inte lika många som på ett vanlig derby. Däremot kommer ingen gå dit som USC eller Fabriken.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Tror det är många som sitter med nerverna i gungning inför denna matchen..
Viktig match , men mest viktigt för att inte förlora mot aik..
Är en del matcher kvar efter detta och det finns en chans.. Kanske inte till slutspel..
Men iaf till att vara kvar i elitserien..

Vet faktiskt inte vad jag ska göra snart.. Klättrar på väggarna här hemma..
Vill inte se. Men måste.. Val och kval..
Kom igen nu ... Kriga.. Om inte för hedern.. Gör det då för dom som inte vill höra gnagarfi**ornas jävla glåpord och fjant som dom håller på med efter varje vinst.

Må inte bo i stockholm, men gnagarna är lika jävliga här uppe i norrland..

Vinn.. vinn... VINN!!!
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lärking och allas vår Wolmer som domare. Mycket trevligt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jockmaniac skrev:
AMMC skrev:
Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:Jag hoppas egentligen det är så lite folk som möjligt där för att skicka ett så tydligt besked till DIF hockey som möjligt. Så snabbt som möjligt. Så kanske väckarklockan går någon gång och vi kan lösa den här dispyten snabbt..

Lär ju vara en del säsongare som inte längre går, kan nämna ett tiotal som jag känner i alla fall.
Nej det är ju grymt bra drag på klacken sägs det, mullrar hela vägen till Nyköping.
Jo faktum är ju att det är avdelning kräsen vi hamnat i. Hade vi under de sisa åren i Globen sett in i spåkulan och sett draget vi haft de senaste matcherna så hade till och med du kommit i brallan.

Sen håller jag med om att det kan bli bättre, mycket bättre, men att säga att vi har ett dåligt hemmastöd är inget annat än skitsnack..
Har inte sagt att vi har "ett dåligt hemmastöd". Och jag har sett tillräckligt många globen&hovetmatcher med en pinsam 25-50 mannaklack thank you very much,

Men stämningen har blivit sämre eftersom många aktiva och ledande i klacken nu inte längre går, eller väljer att inte sjunga i protest. Det är anledningen till den försämrade stämningen och det kommer bara bli värre om inte DIF Hockey gör en helomvändning.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Hjärtat säger 6-1 Vinst

Hjärnan säger 3-1 torsk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

AMMC skrev:
Jockmaniac skrev:
AMMC skrev:
Jockmaniac skrev:

Har inte sagt att vi har "ett dåligt hemmastöd". Och jag har sett tillräckligt många globen&hovetmatcher med en pinsam 25-50 mannaklack thank you very much,

Men stämningen har blivit sämre eftersom många aktiva och ledande i klacken nu inte längre går, eller väljer att inte sjunga i protest. Det är anledningen till den försämrade stämningen och det kommer bara bli värre om inte DIF Hockey gör en helomvändning.
Det jag menar är att jag tror inte spelarna och laget känner av att stödet är "lite sämre", därav så kommer det inte hända något. Jag hade snällt deltagit i en gemensam protest om det rörde sig om en tyst period/10 min eller liknande, en rejäl tydlig markering. Men iom att JK, Fabriken och alla ställde in årets fest så kommer jag inte att ställa mig bakom någonting i denna frågan framöver.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hjärnan säger Lägg ned hockeyintresset. Det är inte bra för dig och du kommer dö i förtid av stress och depression.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ren drypande ångest.
Ingen kittlande nerv, ingen spänd förväntan, inga förhoppningar om att ta poäng överhuvudtaget.
Bara ren drypande ångest

Spelar aik som i ett ”vanligt derby”, dvs med hög fart & stor beslutsamhet så vinner man detta utan att förta sig.
DIF:s chans till poäng ligger i att aik av okänd anledning ”gör en DIF”, dvs man är totalt frånvarande mentaltvid matchstart..... & att Fasth faller i koma

Äckelkänslan breder ut sig…
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

80 minuter kvar... usch.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF_Soldier skrev:Hjärnan säger Lägg ned hockeyintresset. Det är inte bra för dig och du kommer dö i förtid av stress och depression.
Haha, exakt sådär kände jag under matchen mot FBK senast. Kände bara att nää, nu får det nästan vara nog. Är det värt det?! :)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hoppas Brodin kör över Fasth btw. Bara för att.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Idag är det tydligen Åberg som ska kvävas. (Spelas med Almtorp och MT)

Nilson-Otto-Ölve
Åberg-Almtorp-MT
Brodin-Norman-Carlsson
Kempe-Fimpen-Tim

Honken-Holm
Kyle-Printz
Claesson-Gustafsson

Extra: BomBom och Cehlin

(Det är komiskt att extraspelare aldrig betyder extraspelare när det är någon äldre som sitter där, som med Calrsson och BomBom sist)
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Funderar på att bara köra liveuppdatering istället. Mer skonsamt för hjärtat.
kryddan

Inlägg av kryddan »

Fattar inte varför man envisas med Fettot Tjärnqvist i andrakedjan. Han bidrar med absolut inte ett skit.
Alltid oavsett.
Skriv svar